Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jheeck »

M'n waterkokertje een aantal keer doorgekookt met zowel schoon water als met een water/azijn oplossing. Alle bijsmaakjes lijken uit het gekookte water verdwenen, nou hopen dat dat zo blijft anders gaat 'ie alsnog met een grote boog in de wit- en bruingoedbak op het afvalbrengstation.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Duco »

Ondanks mijn gekneusde ribben de turbo van mijn "reserve blok" geschroefd en op de post gedaan, de nieuwe turbo (geen revisie) als ik me beter voel maar eens monteren. Man, wat zat dat vast, brander, lasapparaat, flex, luchthamer alles uit de kast moeten trekken om dit gevecht te winnen! Nu moet straks de turbo van het geplaatste blok er nog af, mocht dat niet willen moet het hele blok er weer uit.
HymerS510
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 01 aug 2021, 18:25

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door HymerS510 »

De motorolie plus het oliefilter vervangen.
9,5 liter motorolie met de juiste specificatie en het filter voor ongeveer 50 euro totaal.
Ben blij dat ik de kleine en grote beurt zelf kan doen.
Scheelt een hoop centjes.
Gebruikersavatar
pitje
Berichten: 736
Lid geworden op: vr 26 mar 2010, 9:25
Locatie: Maasgouw

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door pitje »

Na 1 week Goch, camper gepoetst vol getankt en 1 gasfles (benegas light) laten vullen 11 kg. prijs gestegen van 19 naar 27 €
Staat weer klaar voor de volgende trip.
Fiat Ducato 2.8 idtd Weinsberg meteor mq 690
AadenAnke
Berichten: 13180
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

De schroefjes van het bovenkant klepje waren een beetje van elke keer weer los dus vanmiddag ipv op pad toch thuis door omstandigheden het maar eens los gehaald. Vloeken mag niet maar toch maar gedaan! Het was aan showroom model dus dan weet je dat er Jan en alleman overal hebben aangezetten en dat er dan weleens iet kapot gaat dus ook bij dit kastje. Maar de Jan lul die de reparatie heeft uit gevoerd :bang: stukje lucifer in de gaatjes en schroefje er weer in andere te lange schroeven dus er tussen het scharnier en het hout van die rubber dopjes gedaan! Natuurlijk geen lijm of zoiets gebruikt. Dus 2 van de 8 schroef gaatjes uit geboord met 5mm en in dat blind gat stukjes rondhout van een loliestokje gelijmd met sneldrogende houtlijm de gaatjes in het scharnier op geboord naar 5mm en alles met aluminium parkertjes 4x12mm vast gezet. Het klepje zat weer maar de andere kant van het scharnier was nog erger! Een stel flink te lange schroeven met 2 m5 moertjes om niet er door heen te gaan en dan scheef erin gedraaid om enig grip te krijgen :bang: hier dus in alle 8 gaten stukjes rondhout gelijmd. Je kan nergens bij natuurlijk en zien wat je aan het doen ben al helemaal niet maar het zit weer je ziet er niets van. Dus het is weer oké maar was wel zweten het was op een gegeven moment ruim 30 graden in de camper die in de volle zon staat

Gr Aad
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Duco »

Turboboost metertje geplaatst, lijkt niet erg nauwkeurig, gelijk maar een andere besteld. Op zich maakt de nauwkeurigheid niet zo veel uit, meer of de nieuwe turbo straks vergelijkbare waardes laat zien.
Elliot 5
Berichten: 691
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Elliot 5 »

Een digitale of mechanisch?
Ooit kocht ik een mechanische voor een paar euro. (Ali)
Werkt best goed en betrouwbaarheid was ook prima.
Gewoon een slangetje ernaar toe i.p.v. gedoe met sensors en draad :thumbup:
Screenshot_20230528_080112_Gallery.jpg
Screenshot_20230528_080112_Gallery.jpg (64.13 KiB) 475 keer bekeken
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Duco »

Ik heb nu een ali exemplaar ingebouwd maar geeft bij 1 bar 0,7 aan en is niet te stellen dus die gaat er weer uit.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jheeck »

De cabinehoes er voor het eerst op gedaan om de warmte buiten in plaats van binnen te houden en ook met deze werking ben ik zeer tevreden. Blij dat ik 'm mee heb genomen ondanks dat 'ie als 'winterding' is aangeschaft.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1565
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door tranny »

Het roze kleurtje weer een beetje rood gemaakt:

Afbeelding

... en ik heb het vermoeden dat het bussie grijs gaat worden als ik dit nog een paar keer ga doen. :mrgreen:
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

Dimlichtlampjes vervangen door normale.
Er zaten lampen in die heel goed zouden werken, maar vooral ook een wat rare goud/blauw/groen gloed afgaven.

Bij het opendoen van de motorkap kwam ik wat resten isolatiemateriaal en wat veertjes tegen. “Zullen wel van die marter van vorig jaar geweest zijn” dacht ik.
Tot mijn blik naar de plek achter de bestuurderszijde lichtunit werd getrokken. Daar lag wel erg veel veer.
Beter gezegd, een bijna complete duif. Het toch vrij essentiële deel genaamd “kopje” ontbrak.

Toch maar even verwijderd. Lampjes zijn overigens vervangen
86F79C6F-DEFF-4426-899B-E1E64A458D0B.jpeg
Bijna compleet…
86F79C6F-DEFF-4426-899B-E1E64A458D0B.jpeg (398.1 KiB) 272 keer bekeken
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door TestCase »

Spiegel weer in elkaar gelijmd nadat een onverlaat hem geraakt heeft omdat die de bocht niet kon houden.Afbeelding Rechts was het ravijn van de Verdon dus kon niet verder uitwijken.
Het richtingaanwijzerglas is nog stuk maar het lampje knippert weer. Ook nog een barst in beide spiegels boven en onder. Ik vermoed dat het kapotte lampglas en de barst in de spiegels APK afkeurpunten zijn?

Zoek nog losse spiegelglazen met verwarming? - zitten twee draadjes aan - voor Ducato 250 van 2017.
Ik denk dat ik er van die beschermkappen op zet.

Afbeelding

//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 715
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PJD »

macfocus schreef:
zo 28 mei 2023, 21:19



Beter gezegd, een bijna complete duif. Het toch vrij essentiële deel genaamd “kopje” ontbrak.

Iemand mist een duif zo te zien, deze is geringd, als het maar geen dure sportduif is. :shock:

Misschien effe hier melden.

https://www.duivensportbond.nl/

https://www.duivensportbond.nl/duif-gevonden-30
Gebruikersavatar
Erik S
Berichten: 1943
Lid geworden op: zo 17 mei 2020, 17:56
Locatie: Het Gooi

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Erik S »

Geen betere duif dan een dooie duif...
Plaats reactie