Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6048
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door TestCase »

Rust na arbeid!

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Eerste keer, wat provisorisch gezet
Bijlagen
Murray Bridge smal.jpg
Murray Bridge smal.jpg (134.78 KiB) 1541 keer bekeken
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6342
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rongreven »

Ik zie een bekend schaduwdoek. :D
Veel plezier daar. :thumbup:
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Veel plezier en veel veilige en probleemloze kilometers met de nieuwe motor Hank :thumbup: :cheers:
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2636
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jan- »

Zaterdag 42 graden :oops: Nu snap ik de reclame voor het schaduwdoek onderaan. Vluchten naar het noorden werkt daar niet. Wordt het alleen maar klammer. Maar vaak wen je wel aan de warmte.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

rongreven schreef:
do 12 jan 2023, 10:40
Ik zie een bekend schaduwdoek. :D
:thumbup:
We maakte voor mijn broer zijn nieuwe Hyundai 9 personen bus een cabine doek.
Hij ging er mee naar de dealer.
Of ie er een 25 kon leveren. De werkers die de gewone bus rijden vonden het ideaal om bij een klus niet in een bloedhete cabine te komen.
Helaas voor mijn broer, wij zijn gestopt met nieuw werk aan te nemen. En zeker niet als je op vakantie bent.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
AadenAnke
Berichten: 13241
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Geef in licentie laten maken door een lokale naaister?

Gr Aad
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Bijna 79, tijd voor hoofdpijn nu echt voorbij.

En Ron
Dat luifeltje hebben we 8 jaar geleden gemaakt met luifel/ tentdoek wat DeWit toendertijd nog verkocht.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6342
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rongreven »

Hank en Yvonne natuurlijk,

Is er geen mogelijkheid om je kennis en adressen te verkopen aan een geïnteresseerde die je bedrijf voort wil zetten?
Maar ik begrijp ook dat jullie nu rust willen en lekker je eigen gang kunnen gaan.
Nogmaals veel plezier. :cheers:
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

Omdat ik de onderhouds historie onvoldoende kende en we de camper ongeveer een jaar en 14K km hebben gereden, voor de zekerheid een grote beurt + apk laten uitvoeren.

Twee bijzonderheden: het brandstof filter kan nog 14K km mee, maar is een erg afwijkend en lastig verkrijgbaar type?!

En de uitlaatgas deeltjestest is nu een verplicht apk onderdeel. Onze camper kwam er met "vlag en wimpel" door, maar de keurmeester vertelde dat ze er ook 1 hadden moeten afkeuren omdat het roetfilter verwijderd was en ook uit de software was geschreven...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jheeck »

Een simpel tafelpootsteuntje geknutseld zodat ik het luikje in de dinettevloer makkelijker open kan laten staan en bij de inhoud kan zonder de hele tafel weg te moeten halen. De krik blijft een lastige maar die hoop ik nog steeds vrij weinig nodig te hebben. Nu kan ik de ruimte naast de Fiat pechbak, een koffer is het hier niet meer, gebruiken voor eigen gereedschap en materiaal wat nu door teveel bovenkastjes zwerft.
tafelpootsteun.jpg
tafelpootsteun.jpg (69.04 KiB) 414 keer bekeken
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2144
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jaap van duijn »

Na wintersporten als skieen en wandelen in de sneeuw, kwamen we natuurlijk terug over pekelwegen en was de camper echt ontzettend vies.
Direct na terug komst afgelopen zondag de unit afgespoten van alles rotzooi ook van onder daar met hoge druk.
Toen in de loop van de week binnen in de garage alles nog eens overgedaan met - warm - water en spoel water en gezeemd, zodat deze van buiten weer schoon is.
Dan laatste dagen van binnen weer schoongemaakt, je leeft er toch 16 dagen in met uit en thuis en de ventilator van de kachel - die echt nodig is bij soms minus 10 Gr. C. zie je veel stof.
Deze rit voor eerst stoel verwarming geplaatst / gebruikt en das toch wel lekker voor den billen en rug :).
En heeft echtgenote inmiddels alle was weer gedaan en staat de hut weer klaar voor een volgende reis naar Corvara in Badia / Colfosco voor nog 2 weekjes skieen en wandelen, moet kunnen toch.

O en heb ik de luifel eens uitgedraaid na de zomerse reizen, wat ziet die er uit zeg, de eerste meter kan ik bij om schoon te maken met water en azijn, maar verder nog iets verzinnen hoe daar bij de te komen, mijn rol stijger is net 30cm te kort om over gehele lengte te komen, ga kijken of ik met schuin over de luifel alles kan bereiken, OF er is iemand met een slimmer idee? Dan graag hoor ik dat

Groet allen Jaap van Duijn.
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door GenE »

Om de bovenkant van de luifel te kunnen schoonmaken onderweg gebruik ik de slinger van de luifel.
Schuif het maximaal uit, aan het einde een vochtige dweil met een elastiekje vast.
Ik zet de luifel dan zo laag als mogelijk, kan de gehele luifel zo schoonmaken/bereiken.
Thuis gebruik ik een uitschuifbare stok die bv voor ramen zemen op hoogte worden gebruikt.
Succes.
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2144
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jaap van duijn »

@GenE,

Juist zo een stok heb ik bij mij voor de ramen te "schrobben" van muggen en te zemen.
Maar ook in garage thuis een lange stop, yep niet aan gedacht, ga het daar mee doen eens zien volgende weer dan.

Dank groet Jaap van Duijn
Plaats reactie