Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

MarceldeHoog schreef:De pomp van mijn diesel kachel in een hoesje van amazon gedaan en opgehangen, wat een enorm verschil! Geen tikje meer te horen binnen.
Vertel, welk hoesje?

Paul
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door MarceldeHoog »

Deze heb ik gekocht: https://www.amazon.nl/dp/B07XM5ZFBG?psc ... ct_details

Hangt in feite vrij aan dat ronde gat, en hoor geen tik meer binnen.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Gisteren eigenlijk, maar ik ben onderweg.

Getankt en van het hele pompstation (F) slechts één zuil toegankelijk. Maar ja, de prijs was aanlokkelijk met 1,61 voor een liter diesel. Enfin, na het tanken wegrijden. Scherpe bocht om alle andere zuilen heen te rijden die afgezet zijn met pilonnen. De terug weg dus over de "Wasstraat" hoogte 3 mtr!!!
Mijn camper is 2,85, of iets minder. De verkeersbegeleider geeft signaal doorrijden en dat deed ik dan ook. Harde klap. De as van de hogedruk wasinstallatie slaat mijn dakluik en een solarpaneel aan gruzelementen.
Heel veel gedoe, maar de begeleider zegt geen verantwoordelijkheid te hebben en dat hij alleen maar gebaarde dat ik moest opschieten omdat ik de mensen achter mij in de weg stond. Geen soelaas dus.
Gelukkig heb ik ook de hele as van de hogedrukslangen er af gejakkerd. Ik ben ingestapt en weggereden.

Later, tijdens de reispauze, maar de ladder gepakt, alle scherven een beetje aan elkaar geplakt van het luik. Ondertussen een nieuwe kap besteld. Heki 4 dus. Wel 400 euro. Voordeel was dat ik destijds het hele complete luik, na bemiddeling van Atoz, voor 180 euro heb gekocht, reeds drie jaar van heb genoten en er al een stuk van een scharnier was uitgebroken.
Nu is straks alles weer helemaal TipTop in orde en ben ik toch nog voordelig uit want ik zag dat een geheel nieuw luik iets van 1200 euro kost.

Het solarpaneel, er liggen er 11 van dezelfde op, is de aluminium rand van weggeslagen en kapot gebroken. Voor zover ik hetr gisteren kon zien is het paneel verder nog in orde. Dit paneel maakt deel uit van de afdekking van mijn "uitschuifbare" zonnepanelen dus als ik dit paneel even omdraai, is de schade vrijwel niet meer zichtbaar.

En dat was gisteren dus.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jheeck »

Een enerverende dag en wat een kluns bij dat tankstation. Die mogen ondanks hun eigen schade nog blij zijn dat je daar maar weg bent gereden. Wat een verhaal joh! :shock:
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

@jheeck.
I.d.d. Misschien hebben zij mijn kenteken en gaat het muisje nog een staartje hebben. Dan zal de verzekering wel met een tegeneis gaan komen.



Vandaag heel andere koek.

Nu vond ik eigenlijk al een geruime tijd dat ik een diesellucht had in de camper.
Ik weet dit aan het GOH over de slechte verkrijgbaarheid van Diesel in Frankrijk en heb dus maar een 80 liter reserve her en der opgeslagen voor noodsituaties. Maar vanochtend wilde ik verder rijden na het debacle van gisteren en er lag een plas diesel op de parkeerplaats. Blijkt de aanvoerslang van de pomp naar de vlamstartinrichting helemaal vergaan te zijn. Na veel creativiteit, een buisje uit een oud koffiezetapparaat, een stukje tuinslang even een noodreparatie aan kunnen leggen.
Na de reparatie een automaterialenzaak opgezocht. Daar twee meter slang laten afknippen. Man daar vraagt "welk bedrijf?" ik niet weten. Ja, dan geen materiaal. Oh, dat had je dan beter kunnen vragen voor je dat van de rol afknipte?
Maar hebt u dan een bedrijf. Ja, loog ik. Dus al mijn oude (32 jaar) bedrijfsgegevens opgedisselt en ik kreeg, na contante betaling de spullen mee.
Morgenvroeg monteren. Eitje.

Omdat daar ook Leroy Merlin zat, daar even naar binnen gestapt om te kijken of men daar ook grote vellen plakfolie kon hebben. Transparant dan wel zodat ik dit nog even extra over mijn luik kan spannen. Helaas, maar vond wel een muurbeugel voor een satellietschotel. Deze daar gearresteerd en hiermee mijn stoelpoot van mijn relax stoel beter verankerd aan de zijwand. Ieder jaar zit er wel weer wat beweging in en probeer ik dit weg te krijgen. Pas geleden een nieuwe kraag gemaakt van een oude fietspomp. Helaas, het was gietstaal en de kraag is gebroken. Mijn relax stoel ging alle kanten op, en daar kom je pas achter als je in Bastenaken er even op wil gaan zitten. Maar nu, net aangekomen in Benicarlo (Sp), had ik in een oogwenk de boel weer stevig.

Meestal komt alle narigheid in drievoud, dus wacht ik even wat er morgen gebeurd. Ik moet een satellietontvanger hier in de buurt afleveren.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Geen gegevens achtergelaten bij het tankstation?
Is dat in Nederland niet strafbaar!?
(Doorrijden na veroorzaken schade zonder jezelf kenbaar te maken).
Weet niet hoe dat in Frankrijk werkt?
Maar goed, voor hetzelfde geld hoor je er nooit meer wat van ;-)

Edit: in Frankrijk ben je als bestuurder aansprakelijk.
Niet als kentekenhouder.
Als bestuurder had je dus je gegevens moeten achterlaten bij de tegenpartij.
Zeker als men zich ervan bewust is dat men schade veroorzaakt heeft.
Blijkbaar is het allemaal ook nog een beetje afhankelijk van de grote van de schade.
Is die voor de tegenpartij verwaarloosbaar dan is er niets aan de hand,
Anders zou het een Délit de fuite kunnen zijn :wink:
steef-1946
Berichten: 102
Lid geworden op: di 07 okt 2008, 20:35
Locatie: Hedel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door steef-1946 »

ik heb een nieuwe compressor koelkast in mijn Hymer 544 gezet
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Adfur »

Vandaag een Thule zijwand rainblocker binnen gekregen die ik via Marktplaats heb gekocht. Betreft de "Ducato" zijwand, die zijn 2ehands nauwelijks te krijgen.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jheeck »

Weer naar de stalling gebracht voor twee weekjes, begin december gaan we er weer een weekendje mee weg. Volgens de stallinghouder ben ik zijn 'duurste' klant, ik maak van allemaal het beste gebruik van het onbeperkt halen en brengen. Volgens mij ben ik ook z'n dichtsbijzijnde klant, op hemelsbreed een meter of 700, 2km over de weg.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

wij zijn ook zo'n dure stallingklant. De stalling baas weet het al en vraagt nu steevast of hij hem "maar vooraan een rij" moet houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Zo, en vandaag maar de nieuwe brandstofslangen gemonteerd aan het strand in Benicarlo.
De satellietontvanger afgeleverd en sta nu in Casablanca lekker aan het water. Even een paar daagjes rust.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Teisman
Berichten: 826
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Teisman »

Gelukt bij Claus?
Laatst gewijzigd door Aloys op do 17 nov 2022, 7:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Jazeker, maar ik kan jou niet een WhatsApp sturen. Die telefoon is al vanaf 4 november er uit?
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Hoofdnoorman schreef:
di 30 aug 2022, 23:33
.
.
In mijn camper zit een soort TV-stoel ipv een bank. Zit lekkerder.
Na een flink aantal jaren is er wat speling gekomen in de bevestiging van de paal/poot. Het wiebelde nu wel erg. Vandaag daar maar eens weer een versteviging gemaakt zodat ik weer wat rustiger zit. Ik had hiervoor de voet van een fietspomp gebruikt, maar daar zit ook alweer een barstje in. Bleek gietstaal te zijn. Maar voorlopig lijkt het redelijk goed te zitten.

Verder heb ik 6 zware supercondensatoren in serie over mijn huishoudaccu gezet. (( https://www.amazon.com/Shaluoman-Farad- ... B0162NYWUW )) . Totaal is het nu 500 Farrad bij ongeveer 14 volt. Na het laden van deze condensatoren nog even los gehaald en een radiateurventilator van een oude Civic op laten draaien. Ongeveer 5 minuten op een lading. :-B
Ik heb een nieuwer soort satellietontvanger in de camper. Als ik TV kijk en de Omvormer aan zet, zakt de spanning een ogenblik even naar beneden omdat de condensatoren in de omvormer opgeladen moeten worden. Nu vangt deze condensatorbank het eventjes op.
.
.

Afbeelding
Tsja, dat had ik gedacht. Helaas.

Ik sta nu op Playa Casablanca en heb alle solarpanelen uitgeschakeld om te controleren of het ene solarpaneel (van het akkevietje van drie dagen geleden), het nog deed.
Antwoord: Ja het solarpaneel is nog in goede conditie en werk naar behoren vergeleken met 4 andere panelen dezelfde opbrengst.

Echter daarna de lading weer aangezet. Vanavond zin in een kop koffie dus ik zet de omvormer aan. Zoals al gezegd, helaas nog steeds de spanningsdip ondanks de supercondensatoren. Eventjes een fractie van een seconde een stilstaand beeld.
De supercondensatoren kunnen er dus weer uit en voor een leuk prijsje naar een van die gasten met een grote boombox in de auto.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie