Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jheeck »

Op gevoel met de door Fiat bijgeleverde sleutel, meer heb ik niet. Zat nergens beweging in, ook niet geprobeerd er eentje los te krijgen, komt tijd, komt raad.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

Niet direct aan de bus maar meer ervoor, na de keuring vorige week vrijdag vandaag bericht van het CBR dat ik goed genoeg bevonden ben om een motorvoertuig, zelfs met aanhanger, te mogen blijven rijden. Ik heb tot 11 mei volgend jaar de tijd om een nieuw rijbewijs aan te vragen maar ruim voor die tijd mag ik al het heuglijke feit vieren dat ik 75 jaar op deze aardkloot heb doorgebracht, en voor die datum moet het nieuwe rijbewijs dienst kunnen doen.
Wel retesnel van het CBR, waar je in het verleden wel andere verhalen over hoorde.
Groeten

Klaas
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

@jheeck bij de Aldi Lidl e.d. soort zaken hebben ze met grote regelmaat momentsleutels in de aanbieding vanaf een 10€ zag ik ze laatst :lol: voor ons is een sleutel tot 160 NM ruim voldoende. Het met de hand op gevoel geeft flinke afwijkingen per bout/moer

Gr Aad
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rijschoollucassen »

Ik heb zelfs de wielmoersleutel ingewisseld voor een momentsleutel.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Kan dat scheeld weer in het extra gewicht :lol: zeker met lichtmetalen velgen is het aanhaal moment wel belangrijk en natrekken heb ik altijd al gedaan :shh: oke meestal dan! Als mijn oudste broer een wiel had vast gezet wist je krijg ik ooit een lekke band met die wagen kan ik het niet wisselen. Die tilde de voorkant van een kever aan de bumper op met parkeren in een klein gaatje :lol: domme kracht noemde ze hem had al op zijn 30e dagen dat hij amper kon lopen van de rugpijn

Gr Aad
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Ik zag dat de bouten van de voorwielen dinsdag ook netjes met een momentsleutel werden vastgezet.
Natrekken kan ik niet, geen momentsleutel.


Paul
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rijschoollucassen »

@aad, da's dan tegenovergesteld van mijn zwager die zijn dochter leerde wiel wisselen. Zij stopte vanaf Utrecht vlak voor Groningen met een raar geluid bij een voorwiel. Wegenwacht heeft het wiel alsnog vastgezet :DD

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Dan zien we je binnenkort wel bij de Aldi of Lidl :lol: jevkan ook gewoon niet natrekken bijna altijd is het wel goed.

Gr Aad
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

@jaap dus daarom toch maar zelf ff natrekken :lol: ooit had Anke een boutje van een tuinstoel aangedraaid maar er bleef beweging in zitten gewoon met een passende steekringsleutel 13 ik draaide het boutje met de hand nog verder aan. Dat krijg je dus nooit meer los zegt ze dan. Als ik iets vast zet/schroeft zegt ze altijd ja hoor zaadje vast is weer bezig :lol: trouwens wel goed dat je zwager zijn dochters wiel wisselen leerde nu nog een abonnement op de sportschool

Gr Aad
Gebruikersavatar
Eric 1962
Berichten: 667
Lid geworden op: za 07 mei 2022, 19:34
Locatie: Voormalig gemeente Hummelo & Keppel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Eric 1962 »

CO melder opgehangen.

Afbeelding
The big wheel keeps turning maar iets kleinere wieltjes doen het ook prima
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Achterbanden vervangen door banden met hogere loadindex en camper daarna in de stalling gezet. Stond in afwachting van levering en montage van de banden sinds zaterdagochtend op de oprit.

De bekende bandenboeren (KwikFit, Profile, Euromaster) en online shops (o.a. Bandenconcurrent) konden geen informatie geven over de DOT code die zou worden geleverd. Bij een kleine zelfstandige bandenboer in een dorp hier in de buurt kostte het iets meer dan via Bandenconcurrent, maar minder dan bij de grote jongens en bovendien wist ik vooraf dat recente geproduceerde banden met DOT 0322 zouden worden gemonteerd :D

Nog een voordeel is dat er dan een echte vakman aan het werk is die zag dat er achter geen boutjes in de schijf zaten om deze vast te zetten op de as en voor nog erger: gewone M8 boutjes waarvan de kop te dik is om het wiel er goed op vast te kunnen zetten :bang:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Ja die besteld en krijgt geleverd de grote jongens kopen wat er op dat moment in de handel wordt aangeboden

Gr Aad
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 405
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door freekvo »

Vandaag heb ik een Ali-verbruiksmeter in onze camper geïnstalleerd. Altijd makkelijk om te weten waar je aan toe bent bij een tarief per KWh of een tarief incl. xxx KWh.

In mijn geval was de aanleg erg simpel omdat ik (na het afschroeven van een afdekplakje) overal goed bij kon komen.
Hoe het precies werkt, moet ik nog even uitvogelen maar daar heb ik tot komende winter de tijd voor. Vanaf juni 'overzomeren' we met onze caravan op onze 'vaste' camping in Frankrijk en daar heb ik die meter niet nodig.


20220512_163650.jpg
20220512_163650.jpg (74.8 KiB) 151 keer bekeken

20220512_163438.jpg
20220512_163438.jpg (57.96 KiB) 151 keer bekeken
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Tja is wel leuk zo'n meter.

De spanning, (soms 209- dan weer 240 (over) Volt.
De stroom, wattage, en totaal.

En ja, kijk je er veel op? En nee, niet zo veel.

Soms als je denkt ; staat er wel stroom op de 230V?
Als het dn blauw licht is, heb je spanning en kun je zien hoeveel, of weinig.
Dat is t wel.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Plaats reactie