Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4389
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jheeck »

Ow, kee..... Die 30A helemaal links is de Adria-standaard hoofdzekering en in mijn vers ingebouwde Victron acculader zit er zelfs zo eentje van 40A :DD
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
DJSmiley
Berichten: 4048
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DJSmiley »

't kan ook wel, die zekeringhouders in een victron en adria (ebl) zijn kwalitatief prima en weinig gebruikt. (zekering erin en niet meer eruit). Probleem is dat er ook veel goedkopere losse houders op de markt zijn, en dat is heel lastig te onderscheiden (koop je een echte, of een goedkoop chinees ding met een goede marge voor de verkoper.....) En de contacten worden minder als je tig keer de zekering in/uit haalt, maar goed, dat zou niet het plan moeten zijn ;)
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4389
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jheeck »

Dank voor deze info, ik zal vooral die van de booster in de gaten houden want dat is degene die met 24A het meeste voor z'n kiezen krijgt. Mijn zonnepaneel is 120Wp en over de EBL lopen nu geen laadstromen meer dus die geloof ik ook wel.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Zijspan
Berichten: 2601
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zijspan »

Gisteren al eens naar de keuken kraan gekeken, hoor wel de schakelaar klikken maar pomp gaat niet aan.
Dus op zoek naar een vervanger dacht ik, Google bracht uitkomst en op de website van Reich staat hoe de kraan uit elkaar gaat, zeer simpel dus, draadje af vd de schakelaar.
Nu dat gesoldeerd te hebben werkt alles weer, alleen het harde stuk gesoleerd zal binnenkort weer breken denk ik, zit in de kraan en beweegt met de kraan mee.
Volgende week naar Nederland toe op familie bezoek dan gelijk maar een nieuwe schakelaartje ergens halen.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6399
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rongreven »

Draadjes aan de zijkant vastzetten met een druppeltje secondelijm.
Dan komt er op de aansluitingen minder kracht te staan.
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4389
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jheeck »

Een "Paalstroom kWh-metertje" ingebouwd in een bovenkastje boven de net-aansluiting. Geinig gadget voor af en toe, hoeft van mij (en mijn eega) niet permanent in 't zicht en achter het schotje waar 'ie nu in zit kon ik relatief eenvoudig de draden van de meetspoel achter de betimmering naar de aansluiting voeren.
meetgadget.png
meetgadget.png (456.46 KiB) 719 keer bekeken
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Zijspan
Berichten: 2601
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zijspan »

De bandenspanning nagezien volgens de tabel van Jadatis, is toch wat minder dan ik altijd aanhield.
We zullen het zondag merken, dan gaan we op weg naar richting Nederland op familie bezoek.
De nog meer dingen gecontroleerd op werking zodat we geen verrassingen hebben onderweg hoop ik.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1942
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zadowolony »

Liontron LifePO4 150 Ah laten inbouwen onder de passagierstoel van onze buscamper.

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Nieuw dakluik, dat wil zeggen de doorzichtige kap vervangen dat, vorig jaar in Frankrijk, aan stukken is gereten.
Tevens het solarpaneel provisorisch gerepareerd. Het frame uitgedeukt en rechtgebogen, de randen van het solarpaneel weer opnieuw gekit, maar met siliconenkit omdat ik wellicht deze zomer dit beter wil doen.

De rechter buitenspiegel opnieuw gemonteerd. Dit was een elektrische spiegel en deze had ik zelf geconstrueerd. Heeft een klap gehad van de brug bij Millau. Ziet er ook weer goed uit en was slechts 15 minuten werk.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jaap van duijn »

@JHeeck,

Bij mij zit deze onder de tafel, was mooi dicht mij waar de voeding v.d. paal binnen komt.
Leuk spul en inmiddels weet ik wat ik verbruik per camping / camper plaats waar je aan de paal gaat.
Je verdient er niets mee, krijgt er niets voor maar leuk speel goed.
Wel heb ik met mijn LIFE4Pod accu van 100AH de schakeling gemaakt dat alles van 230V net op mijn sinus omvormer kan, natuurlijk met beleid.
Vandaag heeft hele dag de zon geschenen en heb ik de stekker er uit getrokken van de 230V.
Alleen de HH accu levert dus en via omvormer.
Nu na 15.00 koffie gezet (650W toestel) en de accu's opgeladen van handschoenen 8 stuks) jawel die hebben we verwarmd, mag ook wel was vandaag hier in Corvara -9 Gr. C. en ook de accu's (4) van de ski schoen verwarming opgeladen.
Dus alles dan op zonnepanelen in deze tijd, leuk spelen :).
Foto schuin van boven genomen naast de tafel

Succes en groet Jaap van Duijn.
Bijlagen
Verbruik meter Kw.jpg
Verbruik meter Kw.jpg (13.06 KiB) 374 keer bekeken
Laatst gewijzigd door jaap van duijn op di 28 mar 2023, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1602
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door tranny »

Het portierslot en contactslot vervangen voor exemplaren waar je wel een passende sleutel voor nodig bent.
Het kunnen instappen en starten met allerlei attributen zoals een schroevendraaier, schilmes of theelepeltje is nu eindelijk verleden tijd.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31984
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Bob Diesel »

Het watercircuit door gespoeld zodat het een nachtje in de steradent oplossing staat
Helaas blijft het magneet ventiel van de C200 vastzitten ,na 5 maanden geen gebruik
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bertt »

Bob,
in de azijn leggen.
Zo niet, ik heb nog een nieuwe liggen.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31984
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Bob Diesel »

Pb tje gestuurd Bertt :wink:
Via alli duurt langer
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie