Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door TestCase »

Moet je wel weten hoe dat werkt! Is geen draaiknop die je direct ziet zitten o.i.d. Daarnaast, ze nemen echt alleen laptop, tablet, foto-tas, navigatie en nog ander klein spul mee en dat past door het raam. Niet de matrassen bijv.

//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Het eerste dat een inbreker doet is zorgen voor een goede vluchtweg. Dat heeft niets te maken met de omvang van de spullen die worden meegenomen. Ik acht het risico groter als ik er niet ben, dus kies bewust hier voor. Ieder moet echter voor zich die afweging en keuze maken :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

willemzon schreef:
zo 28 nov 2021, 14:11
Is het niet zo Rudy dat er door de harde wind er op den duur speling op de tandwielen en zo doende steeds vaker strepen op het beeld hebt.
Ik haal mijn 85cm schotel bij windkracht 4 naar beneden.
Of zie ik te veel beren op de weg.

Gr willem.
Willem, het ligt natuurlijk ook aan hoe en van welk merk de schotel is. Ik heb geschreven over het toplager van de Oyster. Als deze er helemaal uit is gekomen, zal de schotel het nog wel doen, maar gaat er ook speling tussen het wormwiel en de worm komen. Hoe meer het klappert des te eerder komt er een kans dat er beschadiging in de tanden komt. Ik praat dus nu over de Y-as, dus de elevatie. De Y-as wordt verder op de plaats gehouden door twee taatslagers. Ik heb, ik dacht, twee schotels onder handen gehad waarvan de "kooien" van de taatslagers gescheurd zijn en de rolletjes reeds binnen in de dakunit zijn terecht gekomen. Zover moet het dan ook niet komen.
Ondanks dat zo'n unit, als alles in orde is, mooi dicht gekit is, komen er toch ook weersinvloeden binnenin die inwerken op de onderdelen. Ik denk stellig te kunnen beweren dat de dakunit minstens elke 6 jaar even nagekeken moet worden. Als je nu een gloednieuwe fiets buiten zet in weer en wind en hij heeft een keurige afgesloten kettingkast, moet je ook niet gek opkijken als er geen beweging meer in zit na 6 jaar.
Desalniettemin zou ik het advies van de fabrikant ter harte nemen, bij windkracht 5 de schotel in.

Mijn schotel is anders van opbouw. vannacht windvlagen van, ik schat, 90 kmh. Het ging even flink tekeer. Maar, mijn schotel stond dus net in "faan'-stand tov de wind. Toch controleer ik, alvorens op welke knop dan ook te drukken of er nog beeld is. Wat men niet kan gebruiken is dat een schotel toevallig voor of achterover is geklapt en je hem dan in wil klappen zodat alles en nog wat van het dak geveegd wordt.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 405
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door freekvo »

Camperic schreef:
zo 28 nov 2021, 15:30
Ik zou er dan nog rode reflecterende strepen op plakken :mrgreen:
Goed idee eigenlijk! Maar ook daar zal ik bij mijn vrouw de handen niet op elkaar krijgen, vrees ik :bang:
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Atoz »

Is het niet zo dat je langs de voorkant van je voertuig geen rode reflectoren mag aanbrengen?
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door mama »

Inderdaad .
Maar toch heb ik er 2 op elke spiegel .
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door EasyBee »

Achter mag alleen rood reflecterend materiaal, aan de zijkanten amber/oranje kleurig en voor alleen wit reflecterend materiaal gebruikt worden.
Idee is heel simpel. Rood oplichtend passeer je links en wit reflecterend passeer je rechts, verenigd koninkrijk daargelaten.
Mama stuurt tegenliggers het bos/de berm in.
Pas nog een discussie hierover op motor-forum en een politie agent was er absoluut niet blij mee (zachtjes uitgedrukt) dat iemand wit reflecterende stickers had geplakt achter op zijn koffers. Die agent wees op betreffende wettelijke verkeersartikelen die deze verplichtingen bevatten. Er kunnen gewoon boetes voor worden gegeven, omdat je de verlichting van het voertuig niet op orde hebt. ter plekke verwijderen anders kan eventueel kenteken ingenomen worden en een WOK melding.
Laatst gewijzigd door EasyBee op zo 28 nov 2021, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Als ze je camper moeten opmerken omdat er reflector op je spiegel zit dan is het toch echt tijd voor wat meer reclame van Hans :lol: er zijn ook transparante stickers met daar in reflecterend materiaal.

Gr Aad
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door mama »

Je camper merken ze wél op hoor , maar spiegels worden er aan de lopende band afgereden omdat ze niet opvallen .
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door EasyBee »

Hoe ver steken die dan uit? Mij in 12 jaar met deze camper niet overkomen. De VW T3 en Transit Mk2 tel ik niet mee.
Houd jij wel voldoende je eigen weghelft aan?
Laatst gewijzigd door EasyBee op zo 28 nov 2021, 18:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

te brede camper of te ver uitstekende spiegel?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door mama »

Afbeelding
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door willemzon »

Oke Rudy bedankt voor de uitleg.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Wij hebben in de laatste weken met een groepje leuke toertochten gemaakt op de motorscooter. Achter me reed een Belg met de nieuwste Honda 300. Hij heeft in zijn spiegels amber verlichting aan de voorkant.
Ik weet niet hoe de regels daarvoor zijn. Ik weet wel dat het heel prettig rijden was omdat je duidelijk in je eigen spiegel kan zien dat je wat achter je hebt. Alleen de enkele dimlicht van motoren is minder zichtelijk.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Plaats reactie