Camper kopen in Amerika

Plaats reactie
Gebruikersavatar
yvonne van den berg
Berichten: 279
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 19:46
Locatie: Bakel
Contacteer:

Camper kopen in Amerika



Bericht door yvonne van den berg »

Graag wil ik attenderen op mijn website, ik heb een website gemaakt ter informatie over het kopen van een camper in Amerika. Ik verkoop niks, er staan zelfs geen advertentie's op. Het is alleen een site met informatie. De reden dat ik deze site heb gemaakt is omdat ik heel veel vragen krijg van mensen die in Amerika een camper willen kopen en daar een rond reis mee willen gaan maken. Wij zelf reizen al 3 jaar in Amerika rond, en hebben heel veel tips verzameld.
www.usa-campers.nl [url][/url]
gerard1111
Berichten: 241
Lid geworden op: vr 30 apr 2010, 10:57
Locatie: groningen



Bericht door gerard1111 »

Als je een camper in de US koopt zal er in Nederland wel een type goedkeuring moeten zijn anders krijg je de camper niet zo snel op Nederlands kenteken.
Volgens mij hoeven campers van voor 1972 geen type goedkeuring te hebben.

Of even op de site van het RDW kijken
Gebruikersavatar
yvonne van den berg
Berichten: 279
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 19:46
Locatie: Bakel
Contacteer:



Bericht door yvonne van den berg »

Het is niet de bedoeling om de camper in Nederland in te voeren,de camper blijft in Amerika. Zolang je daar aan het rondreizen bent. Dus dan heb je geen type goedkeuring nodig........
Laatst gewijzigd door yvonne van den berg op zo 30 jan 2011, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
leave no trace take only pictures.....

http://www.bloggen.be/silenyvonvdberg/
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07



Bericht door durisotti »

Informatieve site !
Ivan1966
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 22:38

EPA en Visum USA



Bericht door Ivan1966 »

ik las op een forum van wereldreizen over een organisatie in de USA die "EPA" noemt en enkele nieuwe regels heeft betreffende de aan-en verkoop van wagens door buitenlanders in de USA; dit sinds begin 2010.

Daar staat als regel dat indien je de wagen aankoopt als buitenlander dat die enkel kan dienen voor export??? je kan die dus niet verkopen of stallen in de USA????

Graag daarover uw mening beste forumbezoekers.

Een tweede vraag gaat over de visum, als Belg zijnde, voor onze USA en Canada reis van een minstens 1 jaar: Kan ik , mits voorlegging van genoeg financiele middelen een visum voor minstens 1 jaar verkrijgen bij de US Ambassade in Brussel? Ik zou reizen met mijn gezin met twee kinderen en een hond. We willen graag starten in juli 2012.

Ik dank jullie bij voorbaat voor jullie behulpzaamheid en een dikke proficiat voor deze leuke forum,

groeten van Ivan en Pat
Gebruikersavatar
yvonne van den berg
Berichten: 279
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 19:46
Locatie: Bakel
Contacteer:



Bericht door yvonne van den berg »

Wij hebben onze camper en auto in november 2010 verkocht aan een ander Nederlands echtpaar en geen enkel probleem ondervonden. De camper en auto staan nu opgeslagen in een zogenaamde Store.

Is het de bedoeling om een camper te kopen in Amerika ? En daar mee te gaan reizen, of wilt u met uw eigen camper gaan ?

U moet een " b1/ b2 voor non-immigrant visa for temporary sta" aanvragen bij de Amerikaanse Ambasade. Dit visum geeft u toegang voor max 6 maanden, maar u blijft afhankelijk van de immigratie officier. U kunt dit helaas niet regelen bij de Amerikaanse Ambasade, die zullen hetzelfde antwoord geven. Als u met uw eigen camper zou gaan kunt u naar een supervisor vragen en hem uw uitleggen dat u bedoeling is om 1 jaar te reizen en dan weer met uw camper het land te verlaten. Laat hem de verschepingspapieren zien en meestal krijgt u 1 jaar om te reizen.

Als u een camper koopt loopt u tegen het probleem aan dat u maar 6 maanden toegang krijgt, U zou ook dan kunnen vragen naar een supervisor en weer uitleggen dat u graag een jaar wilt reizen.
Maar u blijft afhankelijk van deze officieren......Dat houd in dat u niks kunt regelen voor dat u er bent. Het enigste wat u zou kunnen doen is na 4 maanden Canada inrijden,daar wat parken bezoeken en na een paar weken proberen Amerika weer in te rijden. Het is ons een keer gelukt ....... maar de laatste keer kregen we te horen dat als we dat weer zouden doen we Amerika nooit meer in kwamen. :cry:

Wat betreft de hond is het geen probleem, wij nemen altijd onze hond mee (mechelse Herder) zorg dat paspoort en inentingen in orde zijn.

http://picasaweb.google.com/lh/photo/x6 ... directlink
leave no trace take only pictures.....

http://www.bloggen.be/silenyvonvdberg/
Plaats reactie