Pas op: roest achteruitrijcamera VanZwitserland

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
mariotruus
Berichten: 418
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 2:40
Locatie: Brabant

Pas op: roest achteruitrijcamera VanZwitserland



Bericht door mariotruus »

Ik heb een jaartje geleden een achteruitrij camera gekocht van het merk VanZwitserland. Prima set incl. plat lcd kleurenscherm voor een mooie prijs(198,-).
De boel was zo aangesloten en werkt naar volle tevredenheid.
HELAAS een nadeel: Ik ben nu een jaar verder en de behuizing en schroeven roesten als een oude zeeboot.
Volgens de importeur is de oorzaak dat de gebruikte materialen gericht zijn op de landen waar de camera is geproduceerd(in dit geval Azie).
Met een nederlandse winter heeft deze camera dus problemen.
TIP:Voor dat je deze camera monteerd vervang de schroeven met goede rvs schroeven en geef de camera twee extra laagjes verf.
Makelijk aan te brengen door middel van een spuitbus.(even het glaasje afplakken).
Dit voorkomt ergenis en roest strepen op u camper.
Gebruikersavatar
Wim en Bertien
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:46
Locatie: BREDA

Re: Pas op: roest achteruitrijcamera VanZwitserland



Bericht door Wim en Bertien »

Bedankt voor de tip.

Ik heb hem ook,en zag dat al na een week,
dus ook de schroefjes vervangen door roest vrijstalen.
Maar verders een perfeckt aparaat,ook als het pikdonker is.

M.v.g Wim en Bertien.
PA3ELH Grt Wim en Bertien.
bouwjan
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 03 sep 2006, 22:49

Re: Pas op: roest achteruitrijcamera VanZwitserland



Bericht door bouwjan »

mariotruus schreef:Ik heb een jaartje geleden een achteruitrij camera gekocht van het merk VanZwitserland. Prima set incl. plat lcd kleurenscherm voor een mooie prijs(198,-).
De boel was zo aangesloten en werkt naar volle tevredenheid.
HELAAS een nadeel: Ik ben nu een jaar verder en de behuizing en schroeven roesten als een oude zeeboot.
Volgens de importeur is de oorzaak dat de gebruikte materialen gericht zijn op de landen waar de camera is geproduceerd(in dit geval Azie).
Met een nederlandse winter heeft deze camera dus problemen.
TIP:Voor dat je deze camera monteerd vervang de schroeven met goede rvs schroeven en geef de camera twee extra laagjes verf.
Makelijk aan te brengen door middel van een spuitbus.(even het glaasje afplakken).
Dit voorkomt ergenis en roest strepen op u camper.

En wat gaat de importeur er eigenlijk aandoen,blijft hij deze set gewoon verkopen terwijl hij weet dat ze roesten als een oude zeeboot.

En wat doe de Fa Van Zwitserland met deze klacht want die is toch het eerste aanspreekpunt.

Het is toch te gek van woorden dat je van een nieuwe camera gelijk zelf de bouten moet vervangen en zelf moet overspuiten om het roesten tegen te gaan.

Gewoon terug naar de verkoper en die lost het probleem op.

Maar dat is mijn mening.
Je moet niet alles lezen wat je gelooft !!!!!
Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)



Bericht door Vodnik »

zorg dat er een electrische isolatie zit tussen de bevestigingsbeugel van de camera en de camper.
De bevestigigngsbeugels zijn meestal van staal gemaakt en de camper is vaak aluminium. Fe en Al op elkaar geeft potentiaal verschil en de zaak gaat "rotten" .

P
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

Of ik moet me sterk vergissen maar volgens mij is de camera behuizing van aluminium.
Althans dat is die van mij.
De schroefjes zijn inderdaad wel erg slecht, demontage van de camera nadat hij ongeveer een 2 jaar op onze vorige camper had gezeten ging daardoor echt voor geen meter.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout



Bericht door de Jonckheer »

Mijn ervaring ook en de lak van het aluminium ging ook snel bladderen. Nadat ik het geheel met een kwastje zwart had geschilderd (behalve het glaasje dan, dit voor de wijsneuzen) is het wel netjes gebleven.
Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)



Bericht door Vodnik »

het huis van de camera is in 99% van aluminium maar de beugel zeker niet, eventueel van RVS. Het probleem zit in het cvontact tussen twee verschillende metalen, zelf aluminium met een andere soort aluminium kan al problemen geven. Op schepen wordt daarom ook altijd (als het goed is!!) een isolatie plaatje tussen beide delen geplaatst en als het mogelijk is zelfs de boutjes geisoleerd bevestigen. Ipv van schroeven kan je ook goed popnagels gebruiken maar dan geen metalen maar van monel (een soort RVS, verkrijgbaar in watersportzaken, worden gebruikt om onderdelen op bv een mast vast te zetten))
vinneke
Berichten: 306
Lid geworden op: wo 17 okt 2007, 13:54
Locatie: Weert



Bericht door vinneke »

Ik heb de camera en de beugel helemaal blank geschuurd en er daarna een goed hechtende primer opgespoten als ondergrond. Licht geschuurd en een afdeklak er op gespoten (spuitbus). Alle schroeven heb ik vervangen voor RVS schroeven. Hoop dat hij nu niet meer gaat blatteren.
Gebruikersavatar
Petradekorte
Berichten: 14
Lid geworden op: di 06 nov 2007, 18:27
Locatie: Utrecht...of Griekenland
Contacteer:



Bericht door Petradekorte »

Hallo!

ook wij hebben een camera vanzwitserland, alweer bijna 2 jaar en op wat roestige plekjes na doet die het nog steeds uitstekend. Mooi beeld in het donker.

Goede reis! :D
Geniet van het leven :)
Gebruikersavatar
Basher
Berichten: 875
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 19:30
Locatie: Waddinxveen



Bericht door Basher »

Ook bij mij is het probleem aan de orde. 2 jr oud. Moet deze winter ff aan het werk.
Grts Jaap

Tempus Fugit (De tijd vliegt)

Burstner Privilege t695 - 2.3 multijet 130 pk
Weinsberg CaraCompact 600 MEG (Pepper) - 2.0 Blue HDI 165 pk
Knaus Van Ti 650 MEG - 2,0 Blue HDI 130 pk
bouwjan
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 03 sep 2006, 22:49



Bericht door bouwjan »

Ik blijf me verbazen dat iedereen het maar normaal vindt dat camera's gaan roesten binnen een paar weken /maanden /2 jaar.

Over de kwaliteit van het beeld zijn geen klachten .
Dus daarover geen misverstand.

Als er niemand gaat klagen bij de verkoper dan blijft het product roesten en wordt er geen verbetering aan gebracht.

Maar ik ben schijnbaar de enige die het niet normaal vindt dat een camera In korte tijd gaat roesten.

Ik woon aan de kust met nogal veel zout aanslag dus zal het wel helemaal in een korte tijd een bonk roest worden.

En de camera er steeds af tehalen is ook niet bevordelijk.


Maar waar koop je nu een camera die niet gaat roesten want daar ben ik naar op zoek.
Je moet niet alles lezen wat je gelooft !!!!!
Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)



Bericht door Vodnik »

[quote="bouwjan"]Ik blijf me verbazen dat iedereen het maar normaal vindt dat camera's gaan roesten binnen een paar weken /maanden /2 jaar.

.......................Maar ik ben schijnbaar de enige die het niet normaal vindt dat een camera In korte tijd gaat roesten.

Ik woon aan de kust met nogal veel zout aanslag dus zal het wel helemaal in een korte tijd een bonk roest worden.

En de camera er steeds af tehalen is ook niet bevordelijk.


Maar waar koop je nu een camera die niet gaat roesten want daar ben ik naar op zoek.[/quote

die kan ik je wel leveren hoor!
Wordt dan speciaal voor je gemaakt, mag je zelf de kleur nog uitzoeken!
De beeldkwaliteit doet niet onder voor wat er zola te koop is, maar ook niet beter!

Prijskaartje: een uurtje of 16 werk a 110 euro, materiaal gratis!

Maar dan is íe wel super-zout bestendig!

Maar je kan ook een installateur zoeken die weet dat je géén stalen schroefjes moet gebruiken of minstens deze afdenken met kit. Diezelfde goede installateur weet ook dat je tussen een stalen beugel en aluminium plaat een isolatie moet aanbrengen!
Kortom: zoek een vakman die het voor je doet en ga niet zelf aan het werk want dan komen er klachten over een product dat helemaal niet aan het product ligt maar aan de wijze van montage.
bouwjan
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 03 sep 2006, 22:49



Bericht door bouwjan »

Vodnik schreef:
bouwjan schreef:Ik blijf me verbazen dat iedereen het maar normaal vindt dat camera's gaan roesten binnen een paar weken /maanden /2 jaar.

.......................Maar ik ben schijnbaar de enige die het niet normaal vindt dat een camera In korte tijd gaat roesten.

Ik woon aan de kust met nogal veel zout aanslag dus zal het wel helemaal in een korte tijd een bonk roest worden.

En de camera er steeds af tehalen is ook niet bevordelijk.


Maar waar koop je nu een camera die niet gaat roesten want daar ben ik naar op zoek.[/quote

die kan ik je wel leveren hoor!
Wordt dan speciaal voor je gemaakt, mag je zelf de kleur nog uitzoeken!
De beeldkwaliteit doet niet onder voor wat er zola te koop is, maar ook niet beter!

Prijskaartje: een uurtje of 16 werk a 110 euro, materiaal gratis!

Maar dan is íe wel super-zout bestendig!

Maar je kan ook een installateur zoeken die weet dat je géén stalen schroefjes moet gebruiken of minstens deze afdenken met kit. Diezelfde goede installateur weet ook dat je tussen een stalen beugel en aluminium plaat een isolatie moet aanbrengen!
Kortom: zoek een vakman die het voor je doet en ga niet zelf aan het werk want dan komen er klachten over een product dat helemaal niet aan het product ligt maar aan de wijze van montage.

Dit was het begin van het topic.

Mariotruus schreef:

Ik heb een jaartje geleden een achteruitrij camera gekocht van het merk VanZwitserland. Prima set incl. plat lcd kleurenscherm voor een mooie prijs(198,-).
De boel was zo aangesloten en werkt naar volle tevredenheid.
HELAAS een nadeel: Ik ben nu een jaar verder en de behuizing en schroeven roesten als een oude zeeboot.
Volgens de importeur is de oorzaak dat de gebruikte materialen gericht zijn op de landen waar de camera is geproduceerd(in dit geval Azie).
Met een nederlandse winter heeft deze camera dus problemen.

TIP:Voor dat je deze camera monteerd vervang de schroeven met goede rvs schroeven en geef de camera twee extra laagjes verf.
Makelijk aan te brengen door middel van een spuitbus.(even het glaasje afplakken).
Dit voorkomt ergenis en roest strepen op u camper.


Maar dit moet je doen als je een nieuwe achteruitrijcamera koopt en zelf monteerd om geen roestbak te krijgen of roeststrepen op je camper.

Je koopt een nieuwe camera en je moet hem al voor montage even zelf 2 x spuiten. (advies ven een gebruiker)
Dan moet je de schroeven zelf vervangen waar de camera meer dichtgeschroeft zit (geen RVS)
Dan de beugel even 2x in de lak zetten want die is van staal.

Ja dat de stalenbeugel gelijk op het aluminiumcamerahuis zit geschroeft (geen rvs schroeven) ja dat is verkeerd moet geisoleerd worden. ( volgens de kenner)
Dus zelf nylonringen plaatsen en rvs schroeven.

Dan de beugel op de camper schroeven (bij geleverde schroeven geen RVS)
Ook maar even isoleren .

En dit staat natuurlijk allemaal keurig ( niet) in de montageinstructie.

Dus ik heb maar even gebeld naar de bewuste fa .

Weet u wat het antwoord was van de verkoper.

Na montage wat vet op de boutjes smeren want dat doen wij ook want dat houd de roest een tijdje tegen.
En geen woord over rvs schroeven of isolatie i.v.m twee verschillende metalen die op elkaar reageren.
Of dat de lak van het camerahuis afbladderd.

En dat is het bedrijf dat ze verkoopt en monteerd. (de vakman)

Maar ja je koopt een camper of een auto en je laat na aflevering zelf je camper /auto overspuiten en kijken of 2 verschillende metalen elkaar niet
raken en die ga je isoleren.
En dit is natuurlijk zwart wit gesteld maar het komt op hetzelfde neer.

Jammer dat de fabrikant daar niet aan gedacht heeft voordat hij het product op de markt bracht.

Ja en zo modderen we nog een tijdje door en de camera,s blijven roesten en de mensen nemen er genoegen mee en zo blijft er een product op de markt die eigenlijk niet voldoet in de praktijk.
Wel een perfect beeld daar over geen twijfel.


We zoeken verder. :roll: :roll:
Je moet niet alles lezen wat je gelooft !!!!!
Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)



Bericht door Vodnik »

Een schandalig antwoord van de leverancier, een onbenul aan het woord, maar er bestaan gelukkig ook goede leveranciers/instalateurs.
Blijkbaar is dit een dozen schuiver.

RVS schroeven hoef je niet op polyester te gebruiken, ook is isolatie daar niet nodig maar een beetje installateur weet dat.
Schrale troost, overal kom je dit soort verkopers-dozenschuivers-omzetjagers tegen (zo hoorde ik eens een verkoper bij een radio zonder blikken of blozen beweren dat radio drie op FM óók in Turkije kan ontvangen)
Plaats reactie