Wat niet te missen in de Provence?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
mariët

Wat niet te missen in de Provence?

Bericht door mariët »

Ik heb globaal een route gemaakt die we in de vakantie (3 weken) willen rijden. Avignon - Nimes - Arles - Carro - Aix en Provence - Orange en dan weer noordelijk richting huis.
We willen met enige vaart richting Avignon rijden (in 2 dagen) en dan verder op ons gemak rondknorren.

Welke zaken op deze rit moeten we écht gaan zien? Natuurlijk heb ik al legio camperplaatsen opgezocht maar welke cp's zijn meer de moeite waard dan anderen?
We houden meer van steden en dorpjes dan van bos en heide maar uitkijken over het water is altijd goed!!
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Rene65

Bericht door Rene65 »

sainte-croix-du-verdon
Een hele mooi camperplaats op 600 meter hoogte en een schitterd uitzicht op het blauwe meer. En een hele mooie omgeving om langs het meer te rijden met watervallen en vergezichten. Op het meer zelf kan je met een kano door de canyon gaan.
Hymer B544 2.8JTD 2001
mariët

Bericht door mariët »

Dat ligt niet direct op de route, bovendien zijn we niet zeer dol op 'bergen rijden'. Ik ben er jaren geleden al een paar keer geweest en weet hoe mooi het er is.
Evengoed natuurlijk hartelijk bedankt, wie weet ....
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Bob Diesel
Contacteer:

Bericht door Bob Diesel »

Dan rijd je vanaf Aix-Provence via de N96 parralel :!: aan de tolroute A51 richting Sisteron en vandaar uit de N75 richting Grenoble/Bourg&Bresse richting huiswaards
Wel mooie vergezichten op de Alpen ,maar geen gekke steile beklimmingen en of afdalingen terwijl je wel op een bepaalde hoogte rijd

Of op de zelde N96>40km voor Sisteron de N100 richting Apt en dan op maandag 1 v/d mooiste/grootste Provencaalse streekmarkten in Forlcalquere,s te bezoeken :wink: en via Apt dus weer richting Orange
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
silvervägen

Bericht door silvervägen »

Wij stonden in mei in Comps aan de Gardon. Piepklein dorpje (<300 inwoners, vriendelijke mensen, restaurant, bakker, kruidenier, kerk en kroeg) De camperplaats is in twee delen gesplitst. Een open parkeerterrein met sanistation en douches, binnen de dijken. Plaatselijke petanque-baan en kleine Arena. Het andere deel buiten de dijken, mooie ruime plaatsen met bomen, geen elektriciteit met fraai uitzicht over de brede Gardon.
Vandaar ben je in no time in Arles, of bij de Pont du Gard, Les Baux, Beaucaire/Tarascon of iets verder Avignon, Nimes.
Let op: bij veel aanhoudende regen in dat hele gebied (Rhone delta) 's nachts kiezen voor camperplaatsen binnen dijken of hoog gelegen.

We stonden ook op andere plaatsen, maar naar deze deze zijn we een paar keer, zoals het uitkwam, teruggekeerd als uitvalsbasis.

Groet,
Peter
-vertrokken

Bericht door -vertrokken »

Die vraag heb ik ook al eens gesteld en de uitkomst was dat je wel een paar maanden door de Provence kan trekken voor dat je al het moois gezien hebt.

Wij vertrekken ook binnenkort voor drie weken naar de Provence en hebben de volgende route bedacht;
van huis - Bollene - Malaucene - over de Mont Ventoux - Carpentras - Fontaine-de-Vaucluse - Aix-en-Provence - Moustiers-Saint-Marie - Castellane - Trigance - Aups - Sillians-La-Cascade - Six-Fours-les-Plages - Cassis - Avignon - Orange - en weer terug naar huis.

Volgens mijn vrouw een route vol bezienswaardigheden. Veel wijsheid komt uit reisboekjes over de Provence. Verder zijn er hier op het forum die volgens mij overal al geweest zijn en die hebben vaak 'inside' tips. Dingen die niet in boekjes staan :-)

Goede reis en als we jullie tegenkomen drinken we een biertje :-)

gr,
Theo Thomas
Rob en Anneke

Bericht door Rob en Anneke »

Mariet,

ik weet niet of je er van houd, maar het paleis van de paus in avignon is zeker de moeite waard,
Wij zijn vorige week in avignon geweest ( nu nog steeds in frankrijk)
Ga niet naar de municipal camping daar, die is schreeuwend duur ... 27,50 voor 1 nacht.
Als je in avignon naar een overnachtingplek wilt gaan, ga dan vroeg want het is allemaal vrij vlot vol.

Anneke
De natuur is een kado, alleen.. we pakken hem te snel uit.
mariët

Bericht door mariët »

Tot zover allemaal enorm bedankt voor de tips. Avignon en Comps stonden al op de lijst vanwege stadsbezoek (Comps - Arles). Als Van Gogh-fan mag ik Arles natuurlijk niet missen. De tip van de gemeentecamping is waardevol (letterlijk) want ik had inderdaad plannen om daar te gaan staan maar we kijken dus even verder.

Het berglandschap rondom de Grand Canyon du Verdon laten we links liggen, misschien een andere keer. Ik ben er al een paar keer geweest (weliswaar 30 jaar geleden met een klein Bedfordcampertje waar we met 8 !!!!! personen in en om verbleven, ja ja, en dan hebben we nu ruimtegebrek.. 8) ).
Jan en Mariët

rob2

Bericht door rob2 »

@Mariët

Als je toch in Arles bent zou ik lekker op het grote strand gaan staan
onder Arles in Salin de Giraud of Sts. Maries de la Mer
i.p.v. een gemeentecamping, of een CP in de stad zelf.
En als je wijnliefhebber bent zijn er genoeg chateaux waar je wijn kunt proeven/kopen....
wij slaan Chateauneuf du Pape nooit over in Zuid Frankrijk :wink:

Gr.
Rob
Groet,
Rob
mariët

Bericht door mariët »

Dank je, ik heb de camperplaatsen uitgeprint en in mijn reisbijbel gevoegd.
Jan en Mariët

Antje

Bericht door Antje »

Ik lees dat je liever de bergen de bergen laat, maar boven Aix en Provence heb je de Luberon, een enorm schouwspel van kleuren in een canyon.
Wij hebben daar dichtbij op een camping gestaan, konden er lopend naar toe, kijk hier maar eens ..

http://www.antjeontour.nl/DreamHC/Pagina4.html
mariët

Bericht door mariët »

Alweer dank voor de tips!!

Beaune lijkt me ook wel wat voor de terugweg, ik had er al eens vaker over gehoord/gelezen.
Leuke website Antje, leuk geschreven, het leest lekker makkelijk weg. De Luberon is ook aantrekkelijk denk ik.

Kijk kijk, ons reisplan begint wat vastere vormen te krijgen... :)
Jan en Mariët

Bram

Bericht door Bram »

Mijn Hobby was een Hobby maar nu een Adriatik
Antje

Bericht door Antje »

Mariët bedankt voor je compliment, altijd leuk!

Hospice de Beaune is aan de buitenkant interessant, vooral als je weet waarom er een verscheidenheid aan b.v. dakbedekking is. De binnenkant is zo netjes in stand gehouden, een ziekenzaal met een altaar voor de kerkdienst b.v., het afvoersysteem die door een glazen plaat te bezichtigen is, erg apart. Ook de geschiedenis, de tot standkoming van het hospice, de doelgroep, hoe werd dit betaald etc. is ook interessant!

Veel reisplezier, maar ik denk dat dat gaat lukken .. :wink:

Uhh .. die krokodillen vind ik maar niks .. ben geen reptielenmens :shock: Zo hebben we gelukkig ieder ons eigen ding, toch :wink:
Plaats reactie