Vraagje over provider

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Mieke tVD
Berichten: 6037
Lid geworden op: za 27 nov 2004, 14:33
Locatie: Z Limburg

Vraagje over provider



Bericht door Mieke tVD »

Wij willen van provider veranderen.
Heeft iemand ervaring met online.nl ?

Graag antwoord per PB
b.v.dank Mieke
Een gelukkig mens is Zij/Hij die tevreden is.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk



Bericht door Stieneke en Donald »

Helaas Mieke, nooit van online.nl gehoord.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Ghia
Berichten: 1075
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 19:40



Bericht door Ghia »

Geen ervaring met gevraagde.

Wel een tippie:

Veel providers stunten met prijzen om dan weer duurder te worden (van totaal gratis bellen en dan weer 5 cent per start bellen etc.).
Overstappen is vaak toch nog wel een ellende.

Ik heb nu al vaak gehad dat een 'nieuw merk' weer overgenomen werd door een ander om vervolgens de snelheid weer te drukken.

De aanbieding was toen voor mij 20MB, heb ik een jaartje gehad, bedrijf werd weer overgenomen, snelheid naar 10MB en vaak nog later.

T'is en blijft een zooitje dus goed uitkijken naar prijs en snelheid, vooral het laatste wordt vaak allen toegestaan tussen 3 en 4 uur 's nachts ...

Aanbiedingen zijn dan al snel geen aanbiedingen meer ...
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

Mieke wil je alleen internet bij online of ook telefonie?

Mijn ouders hebben internet en telefonie en hebben een tijd erg veel problemen gehad. Vorige week het kastje eindelijk vervangen en nu schijnt het goed te gaan.

Voor diegene die niet weten wie online is, is het voormalige wanadoo
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Mieke tVD
Berichten: 6037
Lid geworden op: za 27 nov 2004, 14:33
Locatie: Z Limburg



Bericht door Mieke tVD »

De bedoeling is Internet en telefoon.
Dat hebben we al jaren van Tele2.
Nooit moeilijkheden gehad, maar volgens ons is de modem niet meer goed en een andere willen ze ons niet geven, omdat hij meer dan twee meter van het inkomstpunt van de telefoonkabel staat. ( 4 á 5 mtr. )

De laatste tijd is het hopeloos, gooit ons regelmatig van Internet.
Bij online is nu een aanbieding, maar.... iedere verandering is nog geen verbetering.
Een gelukkig mens is Zij/Hij die tevreden is.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk



Bericht door Stieneke en Donald »

Mieke tVD schreef: Dat hebben we al jaren van Tele2.
Nooit moeilijkheden gehad, maar volgens ons is de modem niet meer goed en een andere willen ze ons niet geven, omdat hij meer dan twee meter van het inkomstpunt van de telefoonkabel staat. ( 4 á 5 mtr. )
Waarom is de modem niet goed? Wij hebben ook Tele2 en die staat ook meer dan 2 meter van het inkomstpunt. (meterkast) Misschien de modem resetten? (Ik zeg maar wat)
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Mieke tVD
Berichten: 6037
Lid geworden op: za 27 nov 2004, 14:33
Locatie: Z Limburg



Bericht door Mieke tVD »

Als je met resetten bedoeld: uit het stopcontact halen, dan 10 seconden wachten, daarna weer insteken.
Dat doen we iedere dag wel een keer :shock:

Deze week was er iemand van een PCfirma hier om me te helpen de nieuwe PC goed te installeren en die vond ook dat er maar heel slecht contact was met de modem, geeft zeer laag niveau aan.

Ik word er niet goed van.
Deze week een update voor TT binnen gehaald, tijdens het uploaden 3 keer van Internet afgeknikkerd. :cry:

Ik denk dat we maar met de camper weg moeten, 't is nu niet meer zo warm :wink: :lol:
Een gelukkig mens is Zij/Hij die tevreden is.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk



Bericht door Stieneke en Donald »

Dat resetten helpt dus niet, is niet heilig zoiets.
Tijdje teug had ik een paar dagen geen internetsignaal. Bellen kon ook niet meer. Met GSM veel gebeld met Tele2. "Meneer uw router staat meer dan 2 meter van de meterkast, dat gaat niet goed zo!" Vreemd dat het nu nog steeds werkt.

Na dagen dus blijkt dat er een storing in een meterkast in de wijk een storing gaf. Daar komen ze pas dagen achter! Lekker zooitje om de klant eerst maar aan te laten modder, veel GSM bellen, enz.

Ik heb geen oplossing voor je maar ik hoop dat de ellende heel snel opgelost wordt.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:



Bericht door Inferno »

Online is het voormalig Wanadoo zoals Monique terecht meld. Het was van France telecom en heeft heel even Orange geheten tot Orange in Nederland werd verkocht aan T-Mobile Online is ook van T-Mobile, In Duitsland heet het T-Online maar in Nederland hebben ze eigenlijk geen interesse in deze vorm van dienstverlening en het heeft dus een tijdje te koop gestaan maar is inmiddels waarschijnlijk zelfstandig genoeg om te mogen blijven bestaan.
Mieke tVD
Berichten: 6037
Lid geworden op: za 27 nov 2004, 14:33
Locatie: Z Limburg



Bericht door Mieke tVD »

Inferno schreef: en het heeft dus een tijdje te koop gestaan maar is inmiddels waarschijnlijk zelfstandig genoeg om te mogen blijven bestaan.
Ik heb er nog even over gedacht het te kopen!! toch maar niet gedaan, had ik nu mischien nog meer zorgen :wink: :shock: :shock: :lol: :lol: :lol:
Een gelukkig mens is Zij/Hij die tevreden is.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

Mieke tVD schreef:
Inferno schreef: en het heeft dus een tijdje te koop gestaan maar is inmiddels waarschijnlijk zelfstandig genoeg om te mogen blijven bestaan.
Ik heb er nog even over gedacht het te kopen!! toch maar niet gedaan, had ik nu mischien nog meer zorgen :wink: :shock: :shock: :lol: :lol: :lol:
Maar had je wel even een nieuwe router/modem kunnen regelen. :wink: :lol:
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Deejee
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 22 nov 2006, 10:55
Locatie: Eindhoven
Contacteer:



Bericht door Deejee »

Heeft iemand ervaring met online.nl ?
Ja, ikke!

Wij zitten inmiddels al enkele jaren met onze telefonie en internet bij Online (gestart bij Orange) en spreek dus uit ervaring.

Internet heeft eigenlijk al die jaren zonder problemen gefunctioneerd. Online claimt (max) 20Mb internetsnelheid te leveren maar dat is sterk afhankelijk van de afstand tussen jouw woning en de dichtstbijzijnde KPN verdeelkast. In de praktijk halen wij nog niet de helft van de opgegeven snelheid. Dat is jammer maar zoals gezegd, we zijn altijd zonder problemen OnLine! En dat is me ook wel wat waard.

Maar, wat Monique ook al schreef, met de telefonie hebben we veel problemen gehad. Op onregelmatige tijden kregen opbellers een ingesprektoon terwijl we zeker niet aan het bellen waren. Daarnaast gebeurde het dat we zelf soms geen kiestoon konden krijgen om uit te bellen. Al met al uiterst irritant. Na diverse meldingen aan Orange/Online gebeurde er helemaal niets en bleven de klachten.

Maar, toen ik dreigde mijn diensten op te zeggen om over te stappen naar een andere provider kon het probleem ineens opgelost worden. Het probleem zat hem in het modem dat wij van hen in bruikleen hadden. Nadat Online een nieuw modem had opgestuurd en ik dat had geinstalleerd behoorden de problemen in een keer tot het verleden. Sinds het nieuwe modem hebben we geen problemen meer gehad.

Overigens denk ik dat zo'n beetje alle providers wel een mindere periode hadden, hebben of krijgen. Google maar eens op de provider van je keuze en er gaat een wereld van problemen voor je open. Mijn grootste frustratie met die lui is dat ze super bereidwillig zijn als je klant wilt worden maar als je dat eenmaal bent en je hebt een probleem ....... zie dan maar eens dat het opgelost wordt.

Succes,

Dick
Mieke tVD
Berichten: 6037
Lid geworden op: za 27 nov 2004, 14:33
Locatie: Z Limburg



Bericht door Mieke tVD »

Mijn vraag is beantwoord.
Mopperen heeft geen zin heb ik gemerkt, dus ga ik morgen maar even mijn charme in de strijd gooien en het nog eens proberen bij Tele2 :)
of.......... mijn leeftijd, wil ook wel eens helpen om mijn zin te krijgen :oops: :lol: :lol:
Een gelukkig mens is Zij/Hij die tevreden is.
Rob en Anneke
Berichten: 736
Lid geworden op: zo 01 jul 2007, 10:48



Bericht door Rob en Anneke »

Mieke,

Ook wij hebben tele2 en ook een keer problemen gehad met internet,
we hebben 2 keer gebeld met tele2 en kregen daarna netjes een nieuw modem opgestuurd,

dit vond ik op de site van tele2, misschien heb je er nog wat aan?
Om een modem te resetten moet er namelijk meer gebeuren dan alleen maar de stroom eraf halen ;)



Speedtouch 510

Druk de AAN/UIT knop 5 seconden in. Het modem is nu uitgeschakeld.
Druk de AAN/UIT knop kort in.
Zodra het power LED groen gaat knipperen, nogmaals de AAN/UIT knop kort indrukken
Wacht tot het power LED constant groen brand. Na 6 seconden zal het power LED weer gaan knipperen.
Druk nu nogmaals kort de AAN/UIT knop in.
Het modem zal nu opnieuw opstarten en is teruggezet in de fabrieksinstellingen.

Speedtouch 516

Zorg dat modem is ingeschakeld.
Druk met een ballpoint of een paperclip de reset-knop aan de achterzijde ca. 10 seconden in (totdat de power led rood oplicht).
Het modem zal nu opnieuw opstarten en is teruggezet in de fabrieksinstellingen.



Succes, Anneke.
De natuur is een kado, alleen.. we pakken hem te snel uit.
Plaats reactie