Hymer 644: matten lenen voor een mal?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martinvp
Berichten: 79
Lid geworden op: do 14 sep 2006, 11:23
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Hymer 644: matten lenen voor een mal?



Bericht door Martinvp »

Hallo,

Wij willen onze Hymer 644, bj 2000, opnieuw laten stofferen.
De matten hebben we lang geleden weggegooid.
We zouden graag een set matten lenen om ze als mal te gebruiken om nieuwe te laten maken.

Dus als je een Hymer 644 hebt en je woont niet te ver van Ermelo, dan zou je ons enorm kunnen helpen!

Alvast bedankt, Martin.
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25



Bericht door camilo »

Ik heb zelf een tot op de millimeter nauwkeurige nieuwe vloerbedekking kunnen snijden voor mijn B514. Die heeft ik weet niet hoeveel hoekjes en bochtjes. De oorspronkelijke vloerbedekking gaat er bij verkoop van de camper pas weer in.

Je maakt een sjabloon met dun karton dan wel dik papier. Eerst grote stukken neerleggen en dan steeds kleinere stukken/stukjes voor de details. Al die stukken en stukjes plak je eerst vast met verftape, en als het eenmaal goed zit bijvoorbeeld met ducttape. Zo maak je een tot op de millimeter nauwkeurige sjabloon.

Vervolgens leg je het nieuwe tapijt met de rug naar boven en leg je daar de sjabloon op. Beetje fixeren met behulp van tape en dan de omranding van het sjabloon overbrengen op de rugzijde van het tapijt met bijvoorbeeld latex, die je met een blokwitter tamponeert.

Je krijgt dan een perfecte kopie van het sjabloon op de rugzijde van het tapijt. Even -netjes- snijden en klaar is Kees. Ik heb gelijk twee tapijtsets gemaakt.

Het resultaat is mooier dan de originele tapijtset. Iemand nog een tip om e.e.a. netjes af te biezen?
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Wij hebben een B644, maar of wij die matten hebben? Morgen even kijken. Eventueel kan ik ze volgende week meenemen naar Apeldoorn als ik ze heb.
Ermelo is niet zo ver van Apeldoorn toch?
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
PADEKA
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 02 jul 2007, 23:27
Locatie: Stadskanaal



Bericht door PADEKA »

Heb nog een mal liggen van een 644 met langsbank,mocht u nog niet voorzien zijn...

Paulus
Antje



Bericht door Antje »

Voor 80€ is het bij ons vorige week ingemeten en gefestonneerd!
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....



Bericht door traveller630 »

Is dit een optie: http://link.marktplaats.nl/364728184

Mallen zijn altijd goed te maken van karton.
Plaats reactie