Hooswind vannacht

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:



Bericht door Bob Diesel »

Mieke tVD schreef:[
In vogelvlucht 600 mtr. bij ons vandaan: twee dikke bomen over het kerkhof.
Mieke
Heb ze zien liggen,,aan de J-B laan
Van af de rotonde bij de volvo Gebrook in lagen de afgebroken takken over de weg, en kon dus goed zien dat het daar erger geweest was als bij ons
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
steeg 73
Berichten: 917
Lid geworden op: za 24 jan 2009, 20:00
Locatie: Ringe Neugnadenfeld BRD



Bericht door steeg 73 »

Grafschaft Bentheim heeft de volle laag gekregen.
In Neuenhaus zeer veel dikke eiken omgewaaid of zeer dikke takken afgebroken als luciferhoutjes.

In Nordhorn een vrouw van 47 jaar omgekomenm door een omgevallen boom

Brandweer in de gehele omgeving tot laat in de avond druk geweest om wegen weer begaanbaar te maken en kelders leeg te pompen

Zelf was ik in Uelsen toen het losbarste en in een straal van 500 meter zijn er diverze bomen omgewaaid en de straatkolken konnen de hoeveelheid water in die korte tijd niet verwerken.
Hagelstenen van 1.5 cm en zicht van minder dan 25 meter op het hoogtepunt van het noodweer wat trouwens niet langer dan een kwartier heeft geduurd.

Mijn baas vertelde dat hij een telefoontje had gekregen van het Tierpark in Nordhorn met de vraag of we personeel konden leveren om de zooi van de storm op te ruimen,elders konden diverze hoveniersbedrijven alleen maar nee op rekest geven vanwege vele andere schades bij verschillende klanten.

Kortom,weer een weekje overwerken :(
http://www.nuesse-kabel.de
Wie een kuil graaft voor een ander....werkt in loondienst..
LMC Liberty 6400 Peugeot J5 2.5d 1991
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Leo Bokkum schreef:
Stef schreef:Ben je gek Leo
Al jaaaaren... :mrgreen:
Altijd leuk om iemand met zelfkennis tegen te komen :lol: :wink:
Afbeelding
rijnvogel
Berichten: 429
Lid geworden op: za 17 nov 2007, 21:56



Bericht door rijnvogel »

Mensenlief, wat wordt de topic-starter door sommige onterecht als dom omschreven.
Als je op een camping aan het water staat ga je toch ook niet op de vlucht?

Als ik aan het water sta hou ik altijd de kleur van het water in de gaten als ik denk dat het weer gaat veranderen.

We hebben 20 jaar op een camping in de Gouden Ham gestaan vlak aan het water en als je recht
vooruit keek zag je de uitgang naar de Maas.

Nu gebeurde het natuurlijk ook vaak dat er slecht weer op komst was en dat de Brabandse kant
van de Maas pikzwart werd en ik kon altijd feilloos zeggen of het zware weer de Maas over kwam
door op de wind maar vooral op de kleur van het water te letten.

Het hele veld bleef dan ook altijd rustig zitten wachten tot ik opstond en riep; Opruimen :!:
Ik moet zeggen, ik heb er nooit naast gezeten maar 1 keer waren we aan het zeilen op de plas en Maas toen
er plotseling een giga bui aan kwam.
Met een noodgang terug gevaren, halverwege de zeilen moeten strijken want de wind draaide en verder op de motor.
Voor de tent ben ik overboord gesprongen en naar de kant gezwommen waar de anderen nog rustig
in hun luie stoel zaten maar direkt opvlogen om hun handel te redden.

Die keer was ik te laat.
De wind draaide weer en heb met alle kracht die ik in me had de tent proberen dicht te ritsen waar
de wind nu vol op stond en de bui met een noodgang dichterbij kwam.
We hebben heel wat keren daar met z'n allen aan het frame van de voortent en het doek zelf gehangen.

2 jaar geleden ook op de dijk van Lelystad.
Bloedheet geweest, ik had aldoor al verkleuringen van het water gezien maar we raakten met een
grote groep gezellig aan de praat en ik vergeet verder te kijken naar de lucht en het water.
Er steekt een lekker verkoelend windje op, ik krijg er nog geen erg in om eens te kijken wat het water doet op dat moment. :cry:
Tot de wind weer weg viel en tja, toen was Anneke te laat. :oops:
We hebben het ook geweten met z'n allen :cry:

Ik wil hiermee zeggen dat we allemaal wel eens onoplettend zijn en ja, in mijn geval was het dom omdat
ik het allang aan zag komen maar ff vergeten was dat ik gewoon weg kon rijden naar een beschuttere plek :lol: :lol: :lol:

Groetjes,
Anneke
Afbeelding
Vrij zijn als een vogel,
Dat wil toch iedereen.
De zon, de wind en de sterren,
En niemand om je heen.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Ook vanavond weer vele waarschuwingen alom. Via NU.nl kan je linken naar een weersite. Kan je ook de postcode invoeren waar je bent. Kan je alles volgen.
Ik hoop dat straks iedereen goed oplet en een veilige plek zoekt. Beter voor niets dan te laat.
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Hier in Renkum hefet de hoos goed huisgehouden, zagen we net op NED1 op het nieuws. Wij hadden juist zoiets van>> Pffff het is goed gegaan hier. Nee dus! Helemaal niets gemerkt van de chaos in ons dorp. :lol:
Is wel hier vlak bij.
Hier is het weer voorbij gelukkig. Na zaterdag ben ik echt nog voorzichtiger geworden.
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
rijnvogel
Berichten: 429
Lid geworden op: za 17 nov 2007, 21:56



Bericht door rijnvogel »

Caravans door storm in water VETHUIZEN -

Zeker twintig caravans met daarin een aantal mensen zijn woensdag in een plas terechtgekomen bij camping Kemperplas in Vethuizen in Gelderland. Dat heeft een woordvoerster van de politie gezegd. Volgens haar zijn er „enkele gewonden” gevallen. Het aantal gewonden en de ernst van hun verwondingen zijn onbekend.

Volgens de Gelderlander zijn er nog enkele mensen vermist. Een duikploeg zoekt in de Kemperplas naar overlevenden

Kijk, dit bedoelde ik nou.
Zijn/waren al deze mensen dom om niet weg te gaan?
Dacht het niet.
Ik lees ook op teletekst dat er al een dode vrouw gevonden is.
Brrrrrrrrrrrrr, als je de foto's ziet lopen de rillingen over je rug.
Voor zoiets ben ik vroeger best weleens bang geweest hoor.

Internet zullen ze niet gehad hebben Jeanette, want anders hadden ze jou waarschuwing wel gelezen.
Je bedoelde het goed, daar twijfel ik niet aan maar de waarschuwing had eigenlijk weinig tot geen nut
omdat vele camperaars nou eenmaal niet de hele dag achter hun flaptopje zitten om de laatste
nieuwtjes te volgen.
En de grootste ellende gebeurd nu op een doodgewone Boerencamping.
Hee? Was jij nou niet bij een boerderij gaan staan?? :wink: :wink: :wink:
Zo zie je maar, jezelf veilig voelen is vaak ook maar schijn :oops:
Je bent op dit moment gewoon een beetje bang volgens mij maar lieve Jeanette, laat het a.u.b.
geen trauma worden want dan durf je nooit meer weg te gaan. :cry:

Groetjes,
Anneke
Afbeelding
Vrij zijn als een vogel,
Dat wil toch iedereen.
De zon, de wind en de sterren,
En niemand om je heen.
kanjer
Berichten: 2066
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 19:37
Locatie: Noord-Holland



Bericht door kanjer »

zo is het maar net rijvogel
vreselijk die mensen hoop niet dat er verdronken zijn
had het op tv al gezien
ik heb hier wel eens een topic gezien over tv
dat het belachelijk is om als je met camper weg bent je toch geen tv gaat kijken?
nou dan weet je dus helemaal niets meer
wij kijken wel tv en zaten op het critieke moment naar de schade in zuiden van land bij hart van nederland te kijken,buren zaten aan de borrel buiten onder de luifel en binnen halve minuut brak de hel los kon nog net de schotel neer klappen
je leert wel van deze momenten
en ben nog steeds blij dat wij het er goed hebben afgebracht wat toch gewoon geluk was
vele hadden schade
Afbeelding



leef vandaag,morgen kan heel anders zijn
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Rijvogel>>Het was absoluut niet mijn bedoeling om mensen te waarschuwen zoals jij denkt. Was alleen een constatering. wat betreft wel of niet internet. Iedereen heeft geloof ik TV aan boord, iedereen heeft wel en radio? De hele dag en zelfs gisteren was al bekend dat er weer een noodweer opkomst was. Mensen waarschuwen elkaar echt wel.
Op campings heb je nu eenmaal je tent of caravan staan, dat is niet iets wat je even weghaalt. Ik heb het ook gehoord van die mensen in de caravan en die kempenplas. Verschrikkelijk gewoon, rillingen krijg je ervan.
Deze mensen waren echt niet dom.
Ik kan alleen niet geloven dat er mensen zijn die niets wisten. Ik heb ook mijn buren gewaarschuwd, zij wisten het ook nog niet echt dat het al zo vlug zou komen. Helemaal blij, konden ze tijdig de TV uit de tuin halen :D
Geen geintje, maar waarheid.
Jammer dat ik nu blijkbaar de pispaal ben. Maakt niet uit, gelukkig zijn er nog hele wijze mensen die mij blijkbaar goed kennen en weten wat ik bedoel. Mensen die mij echt kennen, hoef ik niets uit te leggen gelukkig.

Slaap lekker allemaal, de rust is er weer. De hoos slaapt nu ook..........
Kanjer? Dus jij kon het weten omdat jij TV had en dus ook weer en nieuws hoorde zaterdag?
Wij hebben geen TV aan boord en die komt er ook niet, maar we hebben wel internet op mijn mobieltje.
Vanmorgen was al het noodweer voor vanavond voorspeld om kwart over 6 (vanmorgen) toen ik in de auto zat...............
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gebruikersavatar
marmisaro
Berichten: 7246
Lid geworden op: wo 14 jun 2006, 22:12
Locatie: merijntje gijzen



Bericht door marmisaro »

Nee Jeannette je bent geen pispaal je bent gewoon een lieve vrouw die zegt wat er in dat moment in je op komt! En soms komt het goed uit en soms niet :D En laat ik daar nou toch ook vaak tegen aan hobbelen :oops:
XXX :D
Punt is ook ik begrijp jou wel....maar je begrijpt mij niet.
En dat laatste is juist zo jammer..anders hadden we goed contact.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen



Bericht door Jan en Simonne »

Als je van niets weet, kan je geen maatregelen nemen.
Als je het wel van te voren weet kan je dat wel doen.
Het is aan een ieder om te doen of te laten wat hij/zij wil.
Het is uiteindelijk je eigen verantwoordelijkheid.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
rijnvogel
Berichten: 429
Lid geworden op: za 17 nov 2007, 21:56



Bericht door rijnvogel »

Hee Jeanette,

Probeer mijn verhaaltje ff op een andere manier/toon te lezen en je zult zien dat ik je écht niet tot pispaal bombardeer.
Mocht het toch zo over blijven komen wil ik mijn verhaal wel weg halen want ik heb juist zelf altijd de pest in
als ik lees hoe iemand aangevallen wordt om niks.

Ik bedoelde hier tegen jou te zeggen;
Jij was zaterdag op tijd gevlucht en je had, voor je eigen gevoel, de veiligheid van een boerderij opgezocht.
Daarop zei iemand weer dat de bliksum altijd in de hooiberg slaat, dus niks veilgheid.
Nu wordt er een hele camping bij een boerderij weggevaagd dus niks geen veilig staan bij een boerderij.

En nog meer ellende met boerderijen;
VETHUIZEN - Een groot aantal boerderijen en woningen in de omgeving van camping de Kemperplas is fors getroffen door de windhoos die woensdagavond over het gebied raasde. Bij veel woningen zijn alle dakpannen weggewaaid. Vijf elektriciteitsmasten zijn geknakt
De zenuwachtig rokende Marieke Wijers vertelt dat het complete voorhuis van haar ouderlijke boerderij is verdwenen.
Pffffff, daar zal je nou maar net naar toe gevlucht zijn met je campertje.

Zodoende mijn uitspraak;
Veiligheid is soms schijn.

Groetjes van Anneke die toch ook wel heeeeeeeel vaak als een heeeele wijze vrouw betiteld wordt :wink:
Afbeelding
Vrij zijn als een vogel,
Dat wil toch iedereen.
De zon, de wind en de sterren,
En niemand om je heen.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Rijnvogel/Anneke>>Dit zijn gewoon verschrikkelijke dingen. Ik heb echt medelijden met deze mensen. Natuurgeweld kan veel aanrichten.
Had je niet geod begrepen begrijp ik nu.

Enne...gelukkig was er zaterdag geen hooiberg in de buurt :lol:

Waarom ben ik nu zo vroeg op internet?
Moet gaan werken zo, maar het is hier weer echt veel regen en ook donder.
Even de boel aankijken voor ik de weg op ga. Moet gewoon werken, maar mijn veiligheid is belangrijker :lol:
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:



Bericht door thole »

Nav het noodweer dat nu al 2 x het zuid oosten en oosten van het land heeft getroffen, moesten we wel terug denken aan 1996. We stonden vrij aan een meer vlakbij Teruel in Spanje. De volgende dag zouden we naar de Pyreneeën gaan ten noorden van Huesca.
Bij het meer was een café restaurant waar we 's avonds nog even een drankje gingen drinken. De weersverwachting was op de tv, er werd noodweer de volgende dag in de Pyreneeën verwacht.
We besloten daarop naar zee te gaan.
2 dagen later lazen we in een Spaanse krant dat er in Biescas, door een in korte tijd enorm gezwollen rivier, een camping compleet was weggevaagd. Met als verschrikkelijk gevolg dat er 72 mensen zijn omgekomen.
We waren enorm geschokt en moesten vreselijk janken , stel dat....
Mede daardoor letten we altijd op het weer, mn de weersverwachting. We zijn geabonneerd op een Franse weersite, Meteo Consult France.
Verder kijken we ook altijd naar het weerbericht op de tv en/of in de plaatselijke krant. Zodoende weet je of er slecht weer op komst is. Niet dat je daar een plotselinge valwind mee kunt ontlopen, zoals in Vethuizen, maar je weet als er noodweer voorspeld wordt, je niet bij dat leuke bergriviertje moet blijven staan of in het bos. Laat staan een lange (berg) wandeling maken. Ook als er Mistral wordt voorspeld met windvlagen tot 100 km per uur, blijven we niet op het strand staan.
Nu doet Meteoconsult ook sinds een aantal jaren aan seizoensweersverwachtingen.Deze zijn wel expirimenteel, maar het weer voor vorig jaar was in grote lijnen goed voorspeld, eveals een strenge winter, te koud voorjaar en een zomer die naast enkele hittegolven, ook telkens onweersstoringen zal kennen.
Overigens wordt er voorspeld dat de maanden september en oktober mn in zuid Frankrijk erg zacht zullen verlopen. We'll see.
Samengevat: je kunt redelijk goed voorbereid zijn op slecht weer, extreme situaties daar gelaten.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Plaats reactie