Gardameer in Italie

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
rinaenjaak
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 08 feb 2008, 23:54
Locatie: Bocholt

Gardameer in Italie



Bericht door rinaenjaak »

Hallo,
ik heb mij laten vertellen dat het rijden met een camper langs de westzijde van het meer niet echt aan te bevelen is, daar de weg niet zo breed zou zijn en de tunnels gevaarlijk zouden zijn.
wie heeft hier ervaring mee.
groetjes
Rina en Jaak.
RickR86
Berichten: 101
Lid geworden op: di 26 jun 2007, 9:20
Locatie: Didam



Bericht door RickR86 »

Wij hebben hier met een Flair 8000i gereden en geen problemen gehad. Soms moet men wel op elkaar wachten bij een versmalling door rotsen.
cees oerlemans
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 mar 2009, 10:04
Locatie: Berkel-Enschot



Bericht door cees oerlemans »

Het is een prachtige route, vooral tussen Riva en Salo, waar je onder andere langs Limone komt. Het is te doen al moet je wel stalen zenuwen hebben als je toevallig een vrachtwagen als tegenligger hebt in één van de vele tunneltjes. Soms is even stilstaan dan wel verstandig.

Tip: in Torbole is een mooie camperplaats, trans.it waar je voor 1 euro per uur een prachtige plek hebt met alle faciliteiten vlak bij het meer.
fredsanno
Berichten: 9601
Lid geworden op: vr 18 nov 2005, 13:17
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:



Bericht door fredsanno »

Gewoon doen, en rustig rijden... het is een mooie route... hopelijk niet te druk!
misskimba
Berichten: 49
Lid geworden op: do 21 aug 2008, 19:52
Locatie: Almelo
Contacteer:



Bericht door misskimba »

Wij hebben het vorig jaar gereden en het is goed te doen :)
sbootsman
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 04 jan 2006, 21:42
Locatie: Den Haag
Contacteer:



Bericht door sbootsman »

Wij hebben het nu 2 keer gedaan. Vorig jaar reed alleen een Duitser te ver op onze helft. Een enorme knal en weg spiegel... Wij zijn op de eerste mogelijkheid gestopt, ben snel terug gerend, en ook de Duitser is gelukkig gestopt. Helaas ontkende hij dat hij te veel op onze helft reed. Ook zijn spiegel was eraf. Beide spiegels gelukkig wel gevonden. Die van ons met spanbanden vast gezet, die van hem was helemaal aan gruzelementen. Mijn man reed en ik zat als getuige ernaast, die Duitser reed recht op ons af, viel mee dat alleen de spiegels elkaar raakten. Dit was trouwens niet in een tunneltje, maar ook de weg is daar op bepaalde stukken zeer smal. De kosten waren € 175,00. Zonde maarja...
Volgende keer zullen we echter weer deze weg nemen, enorm mooi het uitzicht!
Dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
dickberghout
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 24 sep 2006, 21:54
Locatie: Delft

garda meer



Bericht door dickberghout »

Wij zijn in mei dit jaar de gehele westzijde van het gardameer afgerreden met onze camper.Terugkomend van een rondrit door Italie.
Schitterend!!!!!. Wel opletten op sommige stukken weg vanwege de al genoemde smalle stukken weg en de zeeeer smalle tunneltjes.
Zonder haast kom je het verst en geniet je het meest.
Goed anticiperen is het toverwoord in alle gevallen tijdens elke rit.
Gewi
Berichten: 3013
Lid geworden op: ma 01 dec 2003, 20:51
Locatie: `s-Heerenberg



Bericht door Gewi »

Volgens de meeste Italianen kom je met heeel veeel haaast veeeel verder en geniet je DAN het meest, is mijn ervaring. :D

Gerard :)
Gi`j mot niet iedere keer dezelfde blunder make
d`r is keus genoeg .....

----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
Chausson Welcome 70 L , Ducato 15, 2.8 JTDi , 2003, Bear Lock.
Gerard&Hannie
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:



Bericht door de hoekies »

Gewoon gaan ,onze camper is wel niet zo breed en hoog (2.70) maar je kunt als je het niet vertrouwd altijd nog in het midden rijden .
Als je de foto bekijkt valt het wel mee

Afbeelding
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Zjanke
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 29 jul 2022, 21:42

Re: Gardameer in Italie



Bericht door Zjanke »

Even een heel oud draadje naar boven halen. Ik heb deze weg vorige week gereden en het lukte 2 bussen en een Duitse campervan om mijn spiegel te raken. De bussen terwijl ik stil stond omdat ik zag aankomen dat er wel heel weinig ruimte was, dus aantikken, inklappen en weer door en de campervan die wel heel erg ver op mijn baan zat week uit, maar was toch te laat. Gelukkig geen schade bij ons, hij reed ook door…
Ik heb een C-rijbewijs en ik heb dus ook wat ervaring hoe ik dit soort verkeerssituaties moet/kan oplossen, maar ik vraag me af hoe dit gaat in het hoogseizoen als het veel drukker is. Zoeken jullie van tevoren uit of je dit soort wegen tegen komt of hoort dit er gewoon bij?

(Eerste reis met onze eigen camper, we zijn er heel blij mee :-B )
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5994
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Gardameer in Italie



Bericht door TestCase »

Dit hoort er gewoon bij, dat je op zulke wegen komt. Wij hebben die weg ook gedaan, ging toen goed. Ook veel andere wegen in Italië zijn soms zeer smal.
Inderdaad stil gaan staan en spiegel niet inklappen, kan altijd nog, dwing ze met je spiegel om naar rechts te gaan. Direkt foto maken van situatie. Onze spiegel is ook wel eens aangetikt.

(Wel heb ik ooit de schuld van schade bij een personenwagen gekregen omdat ik over het midden van de weg stilstond maar de weg was niet breder en rechts was de berg. Ik stond stil zij reden en toch..... Verzekering erkende mijn situatie en heeft geen malus toegepast.)


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Gardameer in Italie



Bericht door kampo »

Gardameer leuke bestemming. Maar toch eerder voor beginnende tent, camper of caravan reizigers. Na deze ervaringen kan je aan het zuiderse gedeelte van Italië beginnen :-B
Groeten Kampo
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Gardameer in Italie



Bericht door lassche »

Deze weg heb ik een paar jaar geleden ook gereden. En ik vond het eerlijk gezegd nog wel meevallen. Maar je bent natuurlijk ook afhankelijk van wie je tegen komt.

Maar het hoort er wel bij. Je kunt je route nog zo goed voorbereiden maar als je onverwacht een wegomleiding tegen komt moet je daar ook mee om kunnen gaan.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Zjanke
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 29 jul 2022, 21:42

Re: Gardameer in Italie



Bericht door Zjanke »

Dank voor de antwoorden, dan ga ik me verder ook niet druk maken als we verplaatsen. :D
We hadden maar 10 dagen tijd en geen zin om alleen maar te rijden dus ook een beetje gezocht naar voor de hand liggende plekken met lekker weer. Langere reizen en verdere bestemmingen komen wel, ook over smalle (berg)weggetjes.
Plaats reactie