ombouw naar automaat
-
Sus
ombouw naar automaat
Naar aanleiding van mijn eerdere melding over koppelingproblemen bij mijn Fiat Ducato multijet 160 vraag ik mij af of het mogelijk is de handbak te laten vervangen door automatische transmissie - iemand daar ervaring mee? Het blijkt nl dat Fiat de bak niet heeft aangepast op de power van de multijet160, waardoor de diafragmaveren eruit geklapt zijn - ik vrees dus voor nieuwe problemen....
Technisch zal het wel mogelijk zijn. Er zijn alleen wat voorwaarden;
Bestaat er een automaat voor dit type motor, in het interieur zal e.e.a gewijzigd moeten worden (pook en houder). Waarschijnlijk heeft een automaatversie ook zwaardere remmen ivm minder motor-remvermogen. Een automatische versnellingsbak zal ook niet goedkoop zijn, een paarduizend euro voor de bak ben je zo kwijt.
Al met al is het misschien voordeliger om in te ruilen op een versie met automaat. Ik denk dat het flink in de papieren gaat lopen, >€ 5000.-(?)
Bestaat er een automaat voor dit type motor, in het interieur zal e.e.a gewijzigd moeten worden (pook en houder). Waarschijnlijk heeft een automaatversie ook zwaardere remmen ivm minder motor-remvermogen. Een automatische versnellingsbak zal ook niet goedkoop zijn, een paarduizend euro voor de bak ben je zo kwijt.
Al met al is het misschien voordeliger om in te ruilen op een versie met automaat. Ik denk dat het flink in de papieren gaat lopen, >€ 5000.-(?)
De automaat van de Ducato is geen gewone automaat maar een manuele bak waar een robot op gemonteerd is die, als het ware, de handelingen van de bestuurder over neemt.
In theorie zou men kunnen veronderstellen dat je alleen maar die sturing moet aanschaffen en geen andere versnellingsbak. Ik vrees alleen dat je misschien niet aan die sturing (robot) zal kunnen komen.
Waarschijnlijk zullen er, zoals al vernoemd, nog andere zaken moeten aangepst worden en dan is de vraag of het niet beter is om de camper in te ruilen voor een nieuwe met automaat.
BP 2
In theorie zou men kunnen veronderstellen dat je alleen maar die sturing moet aanschaffen en geen andere versnellingsbak. Ik vrees alleen dat je misschien niet aan die sturing (robot) zal kunnen komen.
Waarschijnlijk zullen er, zoals al vernoemd, nog andere zaken moeten aangepst worden en dan is de vraag of het niet beter is om de camper in te ruilen voor een nieuwe met automaat.
BP 2
en als het een gerobotiseerde bak is ,is de dan ongetwijfeld ook gerobottiseerde koppeling dan wel aangepast aan het vermogen?.want t.s. heeft het over de koppeling die het begeeft.
geloof nooit zomaar de mooie verkooppraatjes van een fabrikant of verkoper.
jos
geloof nooit zomaar de mooie verkooppraatjes van een fabrikant of verkoper.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen.
too old to worry about anything
-
Wim, Kirsten en Binck
Re: ombouw naar automaat
Interessante vraag.Sus schreef: mogelijk is de handbak te laten vervangen door automatische transmissie
Waarom denkt u dat een automaat minder problemen geeft.
Mij mening is dat je beter een handbak kunt hebben gezien de problemen van een automaat.
Met vriendelijke campergroet, Wim
Als camper een NB Arto 77E en NB Flair 7100I als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Als camper een NB Arto 77E en NB Flair 7100I als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
En wat voor problemen hebben we het dan over?Wim, Kirsten en Binck schreef:Interessante vraag.Sus schreef: mogelijk is de handbak te laten vervangen door automatische transmissie
Mij mening is dat je beter een handbak kunt hebben gezien de problemen van een automaat.
-
Wim, Kirsten en Binck
lees dit maar eens http://www.caravantrekker.nl/algemeen/v ... ansmissiesFrank R schreef:En wat voor problemen hebben we het dan over?Wim, Kirsten en Binck schreef:Interessante vraag.Sus schreef: mogelijk is de handbak te laten vervangen door automatische transmissie
Over het algemeen kan je zeggen dat een reparatie van een automaat het veelvoud kost tov een handgeschakelde bak.
Met vriendelijke campergroet, Wim
.