Daf 400 ombouw project

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kiterzone
Berichten: 325
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 17:27
Locatie: Oirschot



Bericht door Kiterzone »

De bus is 19 jaar oud, en het binnen staan en weinig rijden is ook van toepassing dus wellicht verklaard dat het. Die rubbers kosten niet veel dus vervangen is geen punt maar dacht misschien dat je er iets mee moest doen. Maar dan kan ik ze er dus zo onder schroeven :)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Ik heb ze nog nooit bekeken. Merkte je er iets van?
Of heb je gezien dat ze slecht waren?
Is het allemaal preventief of was het allemaal nodig?
Ik ga niks zoeken (ben luie baas).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kiterzone
Berichten: 325
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 17:27
Locatie: Oirschot



Bericht door Kiterzone »

Tijdens het rijden rammelt er continu iets. Bij een blik onder de auto bleek dat er een van een stabilisator rubber niet veel meer over was, totaal gescheurd en uiteen gevallen. Echter kan dat dus goed komen door die stilstand en heb jij daar geen last van ;-)
De stuurkogels vervang ik omdat er op een iets te veel speling zit, aangezien ik binnenkort APK heb leek me dat ook wel handig.
De brandstofleidingen vervang ik wel gewoon uit voorzorg, kost niet veel en is dat in ieder geval weer in orde.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Okee, vlijtig baasje dus :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kiterzone
Berichten: 325
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 17:27
Locatie: Oirschot

Re: Daf 400 ombouw project



Bericht door Kiterzone »

Zoo dat is weer lang geleden...en ik durf het bijna niet te zeggen..ben nog steeds niet klaar met mijn bussie :D
Verre van zelfs, er is afgelopen jaar niet veel aan verbouwd aan de binnenkant, kijk nog steeds tegen een tempex dak aan. Probleem zit hem vooral in afstuderen dus gebrek aan tijd. Daarnaast is alle tijd die er in is gestoken besteed aan onderstel en motor technisch. Vakantie is er niet minder om! Net weer terug van 6500km Zweden en dat was weer genieten. Wie weet hoeveel ik er komend jaar weer aan knutsel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oeps deze hadden we 's nachts gemist..
Afbeelding

Glaskogen Natuurreservaat
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
camperjan
Berichten: 997
Lid geworden op: ma 29 aug 2005, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Daf 400 ombouw project



Bericht door camperjan »

Waarschijnlijk veel leuke reactie's onderweg?

Succes met de verbouwing, heb je al foto's van de binnenkant?
Het is een echte Hobby 600 TD Ducato van 1988
Gebruikersavatar
Kiterzone
Berichten: 325
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 17:27
Locatie: Oirschot

Re: Daf 400 ombouw project



Bericht door Kiterzone »

Er waren inderdaad verrassend veel mensen die je nakijken of een duimpje opsteken. Was leuk.

Van de binnenkant heb ik niet zo veel foto's maar heb er snel een paar gemaakt totdat de batterijen weer eens leeg waren :bang:

Achter in de bus heb ik een grote laadruimte om een hoop surfspullen te kunnen opbergen. De garage vormt aan de binnenkant een deel van het bed. Het bed is uitschuifbaar waardoor het 210 lang is en 165 breed.
Boven de voorstoelen is een grote hoedenplank waar de kleding en wat voorraad is gestald. Naas de koelkast nog een kastje gefabriekt voor het keukenspul. Voorrraad lag in de bank en zodoende was er voor ons plek genoeg.

Bed ingeschoven..
Afbeelding

Bed uitgeschoven
Afbeelding

Afbeelding

De 5sterren keuken :). Ik heb eerst alles proto gebouwd met oud hout..het is bevallen dus als ik tijd heb komt er een mooi keukenblok met deze afmetingen.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Daf 400 ombouw project



Bericht door Dafluc »

Helemaal leuk. Wij hebben ook net weer 3500 heerlijke vakantiekm's achter de rug.
Over 2 weken komen er daar nog wat bij.
En ook ik had eerst een nieuwe uitlaat nodig en heb het ophanglager van de cardanas vervangen.
Hij bromt nog steeds maar een stuk minder. Nu nog even de remblokken en hij moet er weer even tegen kunnen.
Vraag: de allereerste foto is dat in Ens en zo ja is dat recent?
Heeft hij 2 ambulances staan? Zou dat met de v8 zijn? Dat lijkt me nl. een hele leuke volgende stap.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kiterzone
Berichten: 325
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 17:27
Locatie: Oirschot

Re: Daf 400 ombouw project



Bericht door Kiterzone »

Toen ik gepakt en gezakt thuis vertrok brak na 5km de voorpijp, dat was zo'n beetje het laatste onderdeel dat ik nog op de vervanglijst had staan.. Toen inderdaad naar Ens gereden voor een ander stukje pijp en toen door naar Zweden. Deze foto is dus recent, eerste week juli. Die Ambu's zijn inderdaad V8 en te koop zo ver ik weet ;-)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Daf 400 ombouw project



Bericht door Dafluc »

Okee, ik hou ze in gedachten. Is denk ik prima een camper van te maken :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kiterzone
Berichten: 325
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 17:27
Locatie: Oirschot

Re: Daf 400 ombouw project



Bericht door Kiterzone »

Het ideale aan die wagens is dat ze al erg veel kastjes hebben bovenin rondom. Daar hoef je dan niet meer zoveel aan te hobbyen.
Daarbij schijnen die motoren wel stevig te zijn zodat die wagens goed van hun plek komen.

Ik houd het voorlopig ook nog bij deze brandweer, I might be slow, but I'll get there ;-)
ldv daf leyland
Berichten: 15
Lid geworden op: di 07 mar 2023, 18:19

Re: Daf 400 ombouw project



Bericht door ldv daf leyland »

haha, tja kiterzone, wij hebben een renault mascott met rolluik, is de slechtste deur die we nu hebben, dit busje hebben we twee jaar lang mee rondgereisd, uit 2005
Plaats reactie