Daf 400 ombouw project

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem



Bericht door Kees2 »

ga langs een carrosseriebouwer en die hebben vaak div soorten afwerkstrips
Afbeelding

een site met rubbers klik hier
en een paar voorbeelden
Afbeelding

even de boel aangepast ivm de lange URL :wink:
Laatst gewijzigd door Kees2 op di 12 jan 2010, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kiterzone
Berichten: 325
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 17:27
Locatie: Oirschot



Bericht door Kiterzone »

Aan dichtkitten heb ik ook gedacht maar in brabant zegt men "kit als Gé ut nie mer wet". Van die strip is ook een optie maar dan krijg je altijd een gootje waar het raamrubber aansluit op dat nieuwe strip. Zolang dat dat strak aansluit is er niets aan de hand. Ik ga het eens bekijken :-)
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem



Bericht door Kees2 »

als je strip met een flapje gebruikt kan dat gootje minimaal zijn
onder afdichtingprofielen staan er een aantal :wink:
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

je zou het bestaande rubber eens goed kunnen bekijken, past het echt niet over beide plaatdelen??
zo niet is zo een rubberband zoals kees2 liet zien een goede voor over het binneste plaatdeel.
als je vervolgens een goede zwarte rubber kit koopt kun je er echt wel een mooie waterdichte oplossing van maken.
ik meen ooit op dit forum eens soort kit gezien te hebben speciaal voor oldtimers waar voor geen rubbers meer leverbaar zijn.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Mopolcamper
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 16:25



Bericht door Mopolcamper »

Die zwarte, elastich blijvende kit die heel veel op rubber lijkt wordt veel in de jachtbouw gebruikt en heet Sikaflex 291
Gebruikersavatar
Kiterzone
Berichten: 325
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 17:27
Locatie: Oirschot



Bericht door Kiterzone »

Vandaag is er weer eens geklust. Fotos komen morgen als het weer licht is. Wat hebben we gedaan..

-2 roosters gemonteerd tbv de koelkast plus twee ventilatoren tbv beter koelen. Passen en meten, slijpen en boren..maar alles netjes gepast.


Al bij al is dat klussen aan zo'n bus echt veel werk, vandaag waren we weer met 3 man..begonnen rond half 11 en het is zo weer half 6.


Wel weer enkele vragen:
- Weet iemand waar ik het beste HPL plaat kan krijgen tegen een goede prijs? Ik denk dat ik twee platen nodig heb. Liefst in Brabant..
- Heeft er misschien een zelfbouwer nog dampremmend plastic over? Ik was bij de bouwmarkt en zo'n rol kostte 75 euro voor 50m^2.. Dat vond ik veel in zowel oppervlakte als prijs ;)
Misschien heeft iemand dat spul nog over of mag het ook gewoon met dicht plastic? Dat heb ik wel genoeg.

Mvg
Rens
Laatst gewijzigd door Kiterzone op ma 01 aug 2016, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Geen antwoord op je vragen, sorry. Maar wat de frisse lucht betreft ben ik erg blij met mijn dakluikje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
h.a.molenaar
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 21 sep 2005, 23:09
Locatie: oudkarspel
Contacteer:



Bericht door h.a.molenaar »

heb mijn hpl platen bij http://www.iboma.com/ gekocht.
zitten in lopik en ik heb de 0.8 laminaat gekocht en deze lijm ik dan op licht gewicht multiplex om zo een meubelplaat te maken met een harde toplaag.
honda' s uit de tijd van dreams of power inplaats van power of dreams
Een renault master polyvolume omgebouwd naar camper,
maar klaar ben je nooit met een zelfbouwcamper

zie http://www.mijnalbum.nl/Album=XSSQOIQD
Gebruikersavatar
Gerhans
Berichten: 697
Lid geworden op: di 15 jun 2004, 23:37
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Gerhans »

Kiterzone schreef: Wel weer enkele vragen:
- Weet iemand waar ik het beste HPL plaat kan krijgen tegen een goede prijs? Ik denk dat ik twee platen nodig heb. Liefst in Brabant..
Een goed adres is BKS Camperbouw in Nuenen (bij Eindhoven). € 120,-- per plaat. Heb ik mijn campermeubels ook van gemaakt.
Groeten, Gerard

Peugeot Boxer 435 L4H2 3.0 HDI, 116 kW, 400 nm. bwjr: 2008
Tom Tom Go 750 Live

De Camper is weer een TRAVELBUG

Afbeelding
demooiste
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 02 okt 2006, 16:08
Locatie: huizen



Bericht door demooiste »

wat een prachtig materiaal heeft die IBOMA
De Timmerman die niet zingen kan
Gebruikersavatar
Kiterzone
Berichten: 325
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 17:27
Locatie: Oirschot



Bericht door Kiterzone »

Mooie sites inderdaad maar kan niet direct zien wat de prijzen zijn. Ik ben op zoek naar HPL van 1mm dik, de aftimmering in de bus is al gemaakt.

Plaatjes van het werk van gister..

Afbeelding

Afbeelding


Het ventilatierooster aan de andere zeide. Een dakraam heb ik ook maar zo kan hij frisse lucht aanzuigen en via dakraam lozen. Beetje circulatie...
Afbeelding

Ik heb ook een voltmeter voor mijn HH. Echter geeft die meter continu licht op de wijzer..ben benieuwd of dat storend is aangezien ik deze in de zijwand boven de tafel wilde maken.. Kan ik het in de gaten houden wanneer de accu te ver leeg dreigt te raken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Je schuifdeur staat nu wel voor de roosters als hij open staat (en dat staat hij altijd als het warm is en de koelkast draait :wink: ).
Mijn keukenblokje staat in de opening van de schuifdeur. Daar zitten de roosters in. Moet zelf nog ventilators plaatsen want wil erg warm worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kiterzone
Berichten: 325
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 17:27
Locatie: Oirschot



Bericht door Kiterzone »

Dat klopt maar hij moest eigenlijk wel op die plek met mijn indeling.. Ik overwoog eerst heb achter de schuifdeur te zetten maar vond dat voor mijn indeling niet praktisch.

Achterin komt een laadbak van 110cm diep en 105cm hoog. In het woongedeelte heb je daar dus een zolder. Daar komt een uitschuifbaar bed..zodat je bovenin een royaal bed hebt. Onderin kan van de treinzit ook een bed worden gemaakt. Bij de koelkast heb ik nu twee ventilatoren, en ja..als de schuifdeur open staat word de luchtstroom bemoeilijkt en moet de schuifdeur dus niet open maar de voordeur..

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Okee duidelijk. Deur staat er niet tegenaan. Dus er kan nog lucht bij. Dat scheelt.
Afbeelding
Plaats reactie