Noordkaap route door Zweden

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
opstapkip
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 09 aug 2006, 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:



Bericht door opstapkip »

Adriatik Coral 680SP schreef: Het blijft wel een hele rit in 3 week. En volgens gesprekken met
mensen die wel de Noordkaap hebben bezocht is het laatste gedeelte
erg saai.
Dit laatste geldt misschien als je door Zweden rijdt? Door Noorwegen in ieder geval niet. Terug zijn wij trouwens eerst naar de Russische grens gereden en terug via Finland en Zweden (langs de Oostkust)

Groeten, Marius
laverda
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 20:27



Bericht door laverda »

opstapkip schreef:
Adriatik Coral 680SP schreef: Het blijft wel een hele rit in 3 week. En volgens gesprekken met
mensen die wel de Noordkaap hebben bezocht is het laatste gedeelte
erg saai.
Dit laatste geldt misschien als je door Zweden rijdt? Door Noorwegen in ieder geval niet. Terug zijn wij trouwens eerst naar de Russische grens gereden en terug via Finland en Zweden (langs de Oostkust)

Groeten, Marius
Of iets saai is, ligt aan hetgene waar je van houdt/ wat je mooi vindt. Wij hebben dus al 2 keer de Noordkaap bezocht en vinden de weg erna toe het mooiste. De kleine boompjes soms met, soms zonder blaadjes, de rendieren en onze sport is om de bermen af te speuren en te zoeken naar geweien en andere dingen. De stilte, en het gevoel een te zijn met de natuur is voor ons het allermooiste.

Ach en als het saai is, kun je wel lekker doorrijden :oops: :wink:
Dawn
Berichten: 28
Lid geworden op: za 13 sep 2008, 20:30
Locatie: Oost-Vlaanderen



Bericht door Dawn »

Ik vond de Noordkaap helemaal niet saai.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierbij enkele foto's die ik heb genomen op de Noordkaap. Wij hebben wel geluk gehad met het weer, als het weer slecht is, zie je er niets behalve mist en dan kan ik me wel voorstellen dat het tegenvalt.
Laikatrin
Berichten: 3007
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)



Bericht door Laikatrin »

Ik heb mijn kaarten niet hier, ze zijn uitgeleend aan vrienden dus ik weet de nr van de weg niet.
We zijn vanuit Antwerpen op 5 dgn naar de Noordkaap gereden en dat was goed te doen. De eerste dag hebben we wel tot 23u gereden om het eerste saaie stuk (Duitsland-Denemarken) zo vlug mogelijk te overbruggen.
We zijn via de Zweedse kust gereden en langs de Finse grens omhoog naar Noorwegen.
Wij hadden 4 weken maar het is best te doen in 3 weken. Wij hebben nog dingen gedaan die niet gepland waren en waar we toch tijd voor hadden dus we hadden er een week kunnen afpietsen indien het nodig was.
Als je me vraagt wat ik het meest indrukwekkend vond van heel de reis dan is het het laatste stuk naar de Noordkaap en de Kaap zelf zoals de foto's hierboven getuigen.
Ik vond de eenzaamheid, de begroeing alsof je op 3000m hoogte zit en de vergezichten gewoonweg prachtig, om nooit meer te vergeten!
Oh ja, we hadden onze Labrador bij en zij heeft nooit gebrek aan beweging gehad dus we hebben echt een relax vakantie gehad.

Ik wens jullie een geweldige vakantie!
Keep calm and let karma finish it!
hag63
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 20:31



Bericht door hag63 »

Dat het mooi en schitterend is daar zijn we het allemaal wel over eens.
Dat drie weken aan de krappe kant is, is mij ook wel duidelijk.
Maar ja, het zit er voorlopig niet in om langer vakantie te nemen.

Iedereen dank voor de reacties!

Wat een mooie foto's Dawn.

En nu maar hopen op redelijk weer.

John
Johan Willem
Berichten: 101
Lid geworden op: za 16 dec 2006, 20:20



Bericht door Johan Willem »

Drie weken Noordkaap is prima te doen. De tacktiek is dat je vlot omhoog moet rijden en dat doe je door Zweden en een stukje Finland. Je moet natuurlijk wel gewend zijn om de hele dag te sturen. Als je volgens ANWB-normen gaat rijden (twee uur rijden en een kwartier rust), dan wordt het moeilijk. Vermoeiend is het absoluut niet, want de wegen zijn prima en het is er niet druk. Het is een mooi glooiend landschap waar je van moet genieten.
Vanaf Malmo zijn we via de E6 en de E4 richting Jonkoping gereden. Daarna via de 26 richting Mora en vlak voor deze plaats de 45, een klein stukje door Finland (diesel goedkoop) en dan via de 93 en de 92 naar Karasjok en dan weer via de E6. Dat is te doen in 4 dagen.
Omdat het niet donker wordt, kun je ook 's avonds lekker lang doorrijden. Bovendien heb je dan ook veel meer kans op het zien van elanden !
Ik wens je veel plezier.

groeten, Johan
tdelaaf
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 04 jan 2021, 14:38

Re: Noordkaap route door Zweden



Bericht door tdelaaf »

Ik heb het plan opgepakt om deze zomer via Zweden naar de Noordkaap te rijden (en de terugweg via de Zweedse kust). Heeft iemand een route of boekje dat ik kan gebruiken?

Groet Toon de Laaf
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Noordkaap route door Zweden



Bericht door seth_space »

Ik weet niet welk verwachtingspatroon je hebt van die kust route. Maar veel zee ga je niet zien.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie