Wat is je nieuwste aanwinst?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door hurktoilet »

dieseltje+ schreef:
wo 09 nov 2022, 22:02
Alle waar naar zijn geld...
Moeders had de aanbieding ook gezien...."is het wat denk je?" Tja...€15 kan je weinig van verwachten.
Vandaag in the house, het setje ff naast geijkt spul gezet, afwijking van >10% zowel op temp als op luchtvochtigheid.
Zag dat je het setje ook nog in combi kan kopen met ventilatie advies, nou succes met deze afwijkingen :clap: :thumbup:
Kun je tegenwoordig ook niet meer van uit gaan. Het zijn verwarrende tijden: elektrisch gereedschap van de Lidl wordt door de consumentenbond beter beoordeeld dan dat van A-merken.
Wat die pensioenen betreft: ik ben blijkbaar net te laat geboren. Heb jaren blauw gelegen voor de vutpremie voor anderen om zelf met 68 en nog wat er uit te gaan (dat duurt nog acht jaar) en zie ondertussen al die vrolijke camperfoto's van ex-collega's voorbij komen... #jaloers
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door jan- »

Zijspan schreef:
wo 09 nov 2022, 11:08
Vanmorgen in de Telegraaf, de pensioen leeftijd weer omhoog! Nu tot aan 67 jaar en 3 maanden. Vanaf 2028.
Om dit nu in "Wat is je nieuwste aanwinst?" te plaatsen snap ik niet. Had je hiervoor niet beter een nieuw onderwerp aan kunnen maken?

@dieseltje+
En wat betekent 10% er naast? 10% er naast van 0,5 graden is nog minder dan 0,1 graden er naast (of 10% Kelvin er naast?). Bij 30 graden is het wel weer 3 graden. En 10% er naast bij relatieve vochtigheid vind ik nog meevallen. En hoeveel mogen de geijkte meters er naast zitten? Wanneer waren die voor het laatst geijkt? Hoe lang moet je wachten voordat ze op temperatuur zijn? Misschien moest het basisstation nog een update krijgen?

Edit: Heb ze nu vergeleken met een aantal andere thermometers. Die kunnen ook uitwijken, maar ik heb de indruk dat ze er maar een paar tienden naast zitten. Ik moest erg lang wachten (meer dan een uur) voordat de temperatuuraanwijzingen naar elkaar toe kropen.
Bijlagen
DSC03229 (Aangepast).JPG
DSC03229 (Aangepast).JPG (134.48 KiB) 1227 keer bekeken
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
Frankenellen
Berichten: 340
Lid geworden op: do 22 jul 2021, 7:20

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Frankenellen »

Mijn nieuwe aanwinsten van deze week zijn:
Xenteq omvormer 2000w,
Deep Power zonnepaneel 280W,
Wattstunde Lithium accu 300Ah,
Victron 100/30 BT,
Victron 75/15 BT,
Victron IP22 30 Ah blue smart acculader,

Nog niet kunnen monteren en testen, maar volgens mij een goede combi, zodra ik het getest heb laat ik het hier weten😉👍
Veroordeel niemand door vooroordelen!
***RollerTeam Zefiro (2015)***
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 405
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door freekvo »

Een droogrekje om even een kleine was op te drogen: wie heeft dat niet bij zich?

Vorig jaar hebben we deze aangeschaft:

Wasrekje.jpg
Wasrekje.jpg (29.92 KiB) 1057 keer bekeken
Nadeel: is nogal wiebelig en opgevouwen best nog wel een groot plat ding. Dus stond deze op zn zijkant in de garage met als gevolg dat die op een T-stuk bovenaan bijna afgebroken is.

Toen dacht ik dat deze wel handig zou zijn om de handdoeken aan bijv. de garagedeur of buiten een raam te drogen:

Radiatordroger.jpg
Radiatordroger.jpg (18.3 KiB) 1057 keer bekeken
Nadeel: is best wel klein voor onze douchehanddoeken.

Toevallig liep ik tegen deze aan:

Kledingdroger.jpg
Kledingdroger.jpg (26.01 KiB) 1057 keer bekeken

Staat een stuk steviger dan het kleine wasrekje; is uitschuifbaar dus veel droogruimte. En opgevouwen is het een minder groot (maar wel dikker) pakket dat bij ons prima in de garage past bij alle andere spullen.

Bovendien valt de prijs ook nog eens erg mee (ca. € 30 incl. bezorgkosten): https://www.innovagoods.com/nl/products ... ds-11-bars

NB Het lijkt een vreemde site, half in het Spaans, maar het pakket werd binnen een week thuisbezorgd.
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Bob Diesel »

Als die weer eens omgevallen is :bang: zoek je iets beters

Deze kocht ik een jaar of 8 terug voor € 10, afgeprijsd
Zit opgevouwen in een 10 cm doorsnede zak van 90 cm lang
De Cheffin hier wil geen ander ,, tenzij het een echte vrijhangende lijn tussen de bomen is
.
C1AE8444-C36C-479A-BE26-DD3B50B62DCE.jpeg
C1AE8444-C36C-479A-BE26-DD3B50B62DCE.jpeg (78.19 KiB) 1022 keer bekeken
Het is een ,,oude,, aanwinst :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Stieneke en Donald »

Zoiets gebruiken wij om de was te drogen. Lekker handig! :thumbup:

Afbeelding
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door dieseltje+ »

@Jan

Keurings/ijk rapport is van 02-11-22.
Zijn 21 temp. meters (celcius) gecontroleerd en 6 hygrometers. 1 temp is vervangen, had een grotere afwijking van 1 graad bij 15 graden.
1 hygrometer is na demonteren en schoonmaken ook binnen de marge van 2%.
Bij 20 graden op de bewaarcomputer gaf die van de Lidl 22.6 graden aan.
Bij 6.9 graden geijkt....Lidl 4.8 graden.
Luchtvochtigheid geijkt 82%, Lidl 61%
Nu op dit moment, geijkt 8.7 graden en 90%
Lidl 6.5 graden en 96%. Is geijkt 7.8 gram vocht per kuub lucht, Lidl 7.3 gram vocht per kuub lucht. Dat zit dan toevallig dicht bij elkaar, dat dan weer wel :-B
Juist voor een ventilatie advies is een afwijking van 10% luchtvochtigheid veel. Veel te veel, ga je ventileren op Lidl advies kan je wel eens verkeerdom handelen.
Zoals in het bericht is te lezen, vooral op luchtvochtigheid doet het Lidl setje maar wat, temp eigenlijk ook. (mijn mening)
Kan natuurlijk ook aan het gekocht Lidl setje van moeders liggen :wink:

Grappig, je bericht is op 10-11-22 tijd 23.41 geplaatst en je meters geven 11-11-22 tijd 16.23 aan :-B
Btw...setje van de Lidl, (luchtvochtigheid) links op de foto geeft ook al een afwijking van 9% hoogste/laagste 72 - 66= / 66) x 100 = 9.09 %
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door jan- »

Ik bedacht mij later om een aantal van mijn niet geijkte thermometers te vergelijken. En die foto heb ik er later bijgevoegd. Daarom heb ik er ook "Edit" boven gezet. Omdat er toen nog geen bericht onder stond, zet het forum er niet onder dat er gewijzigd is.

Jouw thermometers zijn dan pas getest, dus daar kan het niet aan liggen. Mogen ze een max. afwijking van 1 graad hebben? Want dan zou 6,9 geijkt ook 5,9 kunnen zijn en dan zit die van de Lidl er ook maar 1 graad vanaf. Maar dan reken ik alles de gunstige kant op. En ik neem aan dat je lang genoeg hebt gewacht?

Als de werkelijke vochtigheid 69% is en de ene geeft 66% en de andere 72%, is de afwijking 3/69 (4%). Maar voor het zelfde geld was de werkelijke vochtigheid 50%, want ik heb geen geijkt spul. Maar ik ben wat minder geïnteresseerd in de luchtvochtigheid. Ik heb wel eens thermometers "geijkt" met ijswater en een koortsthermometer. En voor ventilatieadvies heeft de Lidl een andere thermometer, maar ik denk niet dat die veel beter zal zijn.

Voor dit soort prijzen kun je geen hele hoge kwaliteit verwachten, maar voor mij lijkt het goed genoeg.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door gjvonk »

Carbest winter voorruit afdekking, mooi compact in opberghoes...Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door jheeck »

Zeker netjes verpakt. Ik denk dat ik dat ook wel wil hebben. Waar bestel ik zulks handig?
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6714
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door evdoetelaar+larana »

Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Bob Diesel »

Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 234
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door poldertoerist »

freekvo schreef:Een droogrekje om even een kleine was op te drogen: wie heeft dat niet bij zich?

Vorig jaar hebben we deze aangeschaft:

Wasrekje.jpg
Nadeel: is nogal wiebelig en opgevouwen best nog wel een groot plat ding. Dus stond deze op zn zijkant in de garage met als gevolg dat die op een T-stuk bovenaan bijna afgebroken is.

Toen dacht ik dat deze wel handig zou zijn om de handdoeken aan bijv. de garagedeur of buiten een raam te drogen:

Radiatordroger.jpg
Nadeel: is best wel klein voor onze douchehanddoeken.

Toevallig liep ik tegen deze aan:

Kledingdroger.jpg

Staat een stuk steviger dan het kleine wasrekje; is uitschuifbaar dus veel droogruimte. En opgevouwen is het een minder groot (maar wel dikker) pakket dat bij ons prima in de garage past bij alle andere spullen.

Bovendien valt de prijs ook nog eens erg mee (ca. € 30 incl. bezorgkosten): https://www.innovagoods.com/nl/products ... ds-11-bars

NB Het lijkt een vreemde site, half in het Spaans, maar het pakket werd binnen een week thuisbezorgd.
Hele zoektocht, maar dan heb je straks tenminste wel droge kleren Afbeelding

Zelf gebruik ik al jaren versie 1. Ik mep een haring over diagonale uiteinden. Gaat ie uit zichzelf nergens meer heen. Aangezien de mijne al jaaaren (25 jr ofzo) oud is was vroeger mss niet alles, maar wel dit rekje beter . Haha




I'm not lost, I'm exploring!


metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door metatoon »

https://www.vannbike.com/product/carbes ... rn-ducato/

Zelfde art nummer als bij camperpassie.

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Plaats reactie