Wat is je nieuwste aanwinst?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door gjvonk »

Welke heb jij dan aangeschaft Hein123?
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Hein123
Berichten: 1073
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 20:28
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hein123 »

Twee dagen terug gepost.
Met vriendelijke groet,
Hein en José


Hymer B 524 SL

You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door gjvonk »

Dat is toch niet hetzelfde als wat Driekske bedoelt? Ik zie daar alleen een powerbank voor laptop, mobiele telefoon, etc. in. In ieder geval geen bandenpomp en zaklamp...
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Hein123
Berichten: 1073
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 20:28
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hein123 »

Nee, is niet dezelfde inderdaad
Met vriendelijke groet,
Hein en José


Hymer B 524 SL

You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door gjvonk »

Niet dezelfde is niet erg, maar als de functies van 2 producten niet overeenkomen, kun je ze onmogelijk met elkaar vergelijken.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Hein123
Berichten: 1073
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 20:28
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hein123 »

Wie doet dat dan? ik niet, ik geef alleen mijn mening
Met vriendelijke groet,
Hein en José


Hymer B 524 SL

You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
Driekske
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 07 jun 2023, 12:44

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Driekske »

gjvonk schreef:
za 24 feb 2024, 22:04
Dat is toch niet hetzelfde als wat Driekske bedoelt? Ik zie daar alleen een powerbank voor laptop, mobiele telefoon, etc. in. In ieder geval geen bandenpomp en zaklamp...
Klopt die ik heb is zonder start optie maar wel bandpomp is een pro type zaklamp powerbank geschikt voor fiets banden motorfietsen en auto banden pompt 10.3 bar voor 59 € :thumbup:
Druk ingeven op het schermpje en het pompje doet de rest
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6076
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door TestCase »

Driekske, succes met het starten van je camper wanneer de accu leeg is. Heb er een hard hoofd in.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Driekske
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 07 jun 2023, 12:44

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Driekske »

Goed lezen ik heb niet met start functie maar heb een rieview gelezen waar iemand schreef dat het kon.
twijfel ook bij campers zeker in de winter zal hij het niet kunnen .
maar een lichte personen auto zal wel gaan heb er zelf jaren terug een gehad weet het merk niet meer maar daar
starte je makkelijk een auto mee.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2212
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door DucatoDolf »

Uit ervaring weet ik dat die kleine starthulpjes met dunne draadjes de Ducato no way kunnen aanslingeren. Evenals 10 bar kunnen leveren in een autoband. Niet dat je zoveel nodig hebt natuurlijk.

Mijn startkabels waren zelfs te dun. Heb de zware uit mijn Amerikaan moeten gebruiken.
Gebruikersavatar
Hein123
Berichten: 1073
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 20:28
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hein123 »

@DucatoDolf

Dan heb je waarschijnlijk de test niet gelezen?

* Vorversuchen war klar, dass alle Geräte mit dem Starten eines Motorradmotors keine Probleme haben würden. Daher ging es sofort ans Eingemachte: einen 2012er Jeep Wrangler mit 2,8-Liter-Vierzylinder-Dieselmotor und einer in allen Belangen sehr altersschwachen 94-Ah-Batterie. Und an einen 2019er Ford Focus 1.5 EcoBoost mit einem Dreizylinder-Benziner samt nagelneuer, aber gezielt tiefentladener 65-Ah-Starterbatterie.
Met vriendelijke groet,
Hein en José


Hymer B 524 SL

You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2212
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door DucatoDolf »

Al had ik die test wel gelezen, mijn Ducato ging er niet van aan :-? . Ik had het over (recente) ervaring, niet het lezen van een test. Ik was ook voornemens zo'n dingetje te kopen. Maar na hem een keer gebruikt te hebben weet ik het zo net nog niet.

Ik heb een aantal maanden geleden dikke startproblemen gehad alhier beschreven en mijn buurman had toen zo'n starthulpje aangeboden. En dat werkte dus niet. Evenals de dunne kabels op de donorauto. Die bewogen wel, maar de startmotor wilde gewoonweg niet vlot genoeg. Toen ik de dikke units (startkabels met een dikke diameter kern) erbij had gehaald was het ineens geen probleem. Ik bedoel aan te geven dat als het echte panne is, je dus ook een propere starthulp nodig hebt. En wellicht dat in de aangehaalde test de starthulp werkte, maar in mijn situatie dus niet. En wellicht was het misschien net een ander modelletje. Maar hoe vaak zijn die dingen nu echt in noodsituaties getest? Met een koude motor en verrotte startaccu die dood leeg is? Enfin, mijn reactie was meer op die kleine starthulpjes (en compressortjes) in het algemeen gericht.

(Ik heb inmiddels de test gelezen en jou model komt er wel goed van af. Ik zal eens vragen aan mijn buurman welk model hij had. Misschien een Ali prul. Toch blijf ik sceptisch gezien mijn ruime ervaring (genoeg oldtimers gereden) met starten vanuit donorauto's. Inmiddels weet ik dat de kabeldikte enorm belangrijk is. Bij de starthulpjes zijn die erg dun, hoewel de afstand ook erg kort is.)
mikeanber
Berichten: 550
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door mikeanber »

Hein123 schreef:
zo 25 feb 2024, 11:54
@DucatoDolf

Dan heb je waarschijnlijk de test niet gelezen?

* Vorversuchen war klar, dass alle Geräte mit dem Starten eines Motorradmotors keine Probleme haben würden. Daher ging es sofort ans Eingemachte: einen 2012er Jeep Wrangler mit 2,8-Liter-Vierzylinder-Dieselmotor und einer in allen Belangen sehr altersschwachen 94-Ah-Batterie. Und an einen 2019er Ford Focus 1.5 EcoBoost mit einem Dreizylinder-Benziner samt nagelneuer, aber gezielt tiefentladener 65-Ah-Starterbatterie.
Na voorbereidende tests was het duidelijk dat alle apparaten geen problemen zouden hebben met het starten van een motorfietsmotor. Het was dan ook meteen tot de kern van de zaak gekomen: een Jeep Wrangler uit 2012 met een 2,8-liter viercilinder dieselmotor en een 94 Ah accu die in alle opzichten zeer vervallen was. En een Ford Focus 1.5 EcoBoost uit 2019 met een driecilinder benzinemotor inclusief een gloednieuwe, maar bewust diep ontladen 65 Ah startaccu.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22965
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door PaulBng »

De onderspiegel is binnen. De oude had ik gesloopt toen ik hem probeerde eruit te halen. Zal wel plastic moeheid zijn.
Wachten is nog op de nieuwe thermometer.
Plaats reactie