Wat is je nieuwste aanwinst?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Marco Polo »

Scheutje Amaretto (of de Lidl variant :wink: ) erin plaats van melk.
Dan lust zelfs jij als niet-koffiedrinker het vast ook wel :cheers: :mrgreen:

Dit even terzijde natuurlijk :wink:
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Camperic »

DucatoDolf schreef:
do 06 apr 2023, 13:06
Maar ja, wat is mijn mening waard? Ik mag het zetten. Ik mag de apparatuur verzorgen. En ik mag de koffiebonen en maling kopen. :P
Ze neemt jou in de maling :lol:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door rongreven »

Maling kopen?
Vind Paling dat wel goed?
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door gjvonk »

gjvonk schreef:2x 90 Ah Bosch AGM huishoud accu's ingebouwd door een ander bedrijf dan mijn vaste servicebedrijf...

Spannend hoe een en ander gaat uitpakken Afbeelding...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
"The proof of the pudding is in the eating": we zijn aangenaam verrast over de werking van onze apparatuur met de nieuwe accu's; en voelen ons (en ja een groot percentage "eigen schuld, dikke bult") door zowel de verkoper als ons tot nu toe vaste onderhoudsbedrijf wel enigszins bel****d Afbeelding...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Zadowolony »

@gvonk, onze vaste garage wilde bij ons ook weer gewone accu’s inzetten en zag de LifePO4 niet zitten. Naar aanleiding van de verhalen op dit forum wilden we dus wel een LiFePO4 hebben.
Toen zijn we naar Maarheeze gegaan en hebben daar de Liontron 150 Ah laten inbouwen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door seth_space »

Wel een terechte reactie van je garage. Geen techniek inbouwen die je niet beheerst.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Lambiek »

DucatoDolf schreef:Nee dat is moeilijk vindbaar, ik las ergons 400 watt. Maar dat kan ook een andere geweest zijn. Ik check ff de doos.

230 Watt.

Nou, dat vind ik heel schappelijk. Heb niet bijgehouden hoe lang een potje zetten duurt, maar meer dan 5 min. zal het echt niet zijn.


90ml inhoud. Dat is heel weinig, maar wel echte espresso natuurlijk. Mijn vrouw drinkt dat dan met een sloot melk. Schijnt erg lekker te zijn. Mij niet gezien. :crazy:
Hoi Dolf

Ik lees ook in een ander topic dat je vh gas af wilt met camper = koffie en koken op electra . Leuk om mee bezig tezijn, uitzoeken, maken.

MAAR wat kosten en gemak eigenlijk tegenovergestelde.
die gasflesjes kosten maar €1,99 en je kookplaatje kun je ook buiten gebruiken.
Of gebruik een kleine gasfles van 5kg daarvoor.
Kun je een heel seizoen op koken.

Toch veel gemakkelijker, kun je gewoon met mooi weer of onder luifel, buiten koken of bakken bbq enz. Eventueel met kleinste mini set van cadac. Waar alles ineen set zit.

Bij een grotere camper kan ik de investering beter volgen,
kunnen ze bijvoorbeeld ook airco tijdje aan hebben enz. En dan 2 of 3 pit inductiekookplaat en met nog een pit op gas.

Maar ook deze hebben dus nog een gasaansluiting om te kunnen bbq enz .

Ben je thuis ook vh gas af ? Dat je bijvoorbeeld een speciaal doel ermee wilt halen ? Milieu ?
Ook niks mis mee natuurlijk.

Succes
Gr

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Zadowolony »

seth_space schreef:Wel een terechte reactie van je garage. Geen techniek inbouwen die je niet beheerst.
Ik denk inderdaad dat het voor de garage nog te onbekend terrein is. Gelukkig zijn er meer adresjes Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door gjvonk »

Daar ben ik het ook mee eens. Voorlopig kunnen we waarschijnlijk wel weer 3 of 4 jaar vooruit schat ik in. Ik had nu ook teveel haast om een goede aankoop en inbouw te kunnen regelen. Voorlopig lijkt alles beter te functioneren en zie ik niet de "uitputtingsverschijnselen" die ik bij de oude accu's wel zag.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door DucatoDolf »

Lambiek schreef:
za 08 apr 2023, 12:44
....Hoi Dolf

Ik lees ook in een ander topic dat je vh gas af wilt met camper = koffie en koken op electra . Leuk om mee bezig tezijn, uitzoeken, maken.

MAAR wat kosten en gemak eigenlijk tegenovergestelde.
die gasflesjes kosten maar €1,99 en je kookplaatje kun je ook buiten gebruiken.
Of gebruik een kleine gasfles van 5kg daarvoor.
Kun je een heel seizoen op koken.

Toch veel gemakkelijker, kun je gewoon met mooi weer of onder luifel, buiten koken of bakken bbq enz. Eventueel met kleinste mini set van cadac. Waar alles ineen set zit.

Bij een grotere camper kan ik de investering beter volgen,
kunnen ze bijvoorbeeld ook airco tijdje aan hebben enz. En dan 2 of 3 pit inductiekookplaat en met nog een pit op gas.

Maar ook deze hebben dus nog een gasaansluiting om te kunnen bbq enz .

Ben je thuis ook vh gas af ? Dat je bijvoorbeeld een speciaal doel ermee wilt halen ? Milieu ?
Ook niks mis mee natuurlijk.

Succes
Gr

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
De kleine gaspit zal nog wel mee gaan, maar het onderweg een bakkie zetten zal op de elektrische pot ook gewoon makkelijker en veiliger zijn. Die kleine percolator staat nogal wiebelig op de gaspit (zelfs met gaspitverkleiner), dus binnen op het gas en dan in en uitstappen (wiebelen bus) zou ik gevaarlijk vinden. Dan moet ie dus perse naar buiten op een losse gaspit en dat wil je niet altijd (denk aan even een bakkie zetten langs de weg). Buiten dat hadden we nu thuis ff ook een vervangend koffiezetapparaat nodig en de aluminium percolator wil weer niet op onze inductieplaat thuis warmen. Dat gaf ff de doorslag om dit potje te kopen.

Wat de camper betreft wil ik geen grote gasfles omwille van de beperkte ruimte. Kleine gasbusjes voor de reserve gaspit zijn handig als backup. Verwarmen willen we op diesel gaan doen. Maar inductie koken vloeit eigenlijk voort uit de nieuwe elektrische installatie. De installatie is gefundeerd op het idee om een goedkope huishoud koelkast (hh-kk) op 230V en een goedkope 230V boiler te gebruiken. Een beetje lood om oud ijzer is dat wel want de goedkope HH apparatuur staan tegenover een prijzige omvormer. Maar het is het totaalpakket 230V gebruikers als koelkast, laders van de E-steps, boiler, lader voor laptop, lader van de Makita accu's voor stofzuiger, compressor, zaklamp, powerbank etc. dat de omvormer zijn kostprijs een beetje terugverdient. Daarnaast gebruik ik de camper ook voor mijn werk en is het laden van Makita accu's en het hebben van een stevige 230V aan boord ook geen overbodige luxe. E.e.a tegen elkaar afgewogen is het in mijn situatie een aardige oplossing die we eventueel ook mee kunnen verhuizen naar een nieuwere bus in de toekomst (hoewel die van ons niet perse groter hoeft, hooguit hoger).

Intussen is de nieuwe omvormer getest en blijkt dat de huidige accu niet zo fris meer is. Dus moet er een nieuwe accu komen. En daarom meteen maar het idee op gepakt de hele installatie geschikt te maken voor koken op inductie. Maar ik snap goed dat er vraagtekens zijn/blijven. Ik ben dan ook een eigenwijs mormel en wil af en toe ook gewoon lekker dwars zijn en m'n eigen ideeën uitproberen :angel: .

Last but not least, bbq-en op gas vind ik een beetje vloeken in de kerk, dus dat argument voor gas is bij mij überhaubt niet aanwezig :mrgreen: . Er ging altijd een houtskool bbq mee, maar bij nader inzien gaan we die dit jaar thuis laten. Bijna nergens wordt dit nog toegestaan en de bbq met alle atributen neemt ook wat ruimte in. Als we echt wild willen gaan is een rooster boven een houtvuurtje nog een optie 8-) .
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door AadenAnke »

Liet ik van de week de douchekop uit mijn handen vallen zit er een kleinscheurtje in dus een heel klein pisstraaltje :bang: oke 2 jaar terug me ook al een keer gebeurd en voor een euro of 20 had ik een nieuwe. Loop ik vandaag hier in Marseilian over de markt zie ik zo’n dingen nieuw in de verpakking liggen voor 3 euro :lol: dus straks ff wisselen

Gr Aad
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1565
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door tranny »

Dus eigenlijk 6 euro want voor dat geld neem je natuurlijk gelijk een reserve exemplaar extra mee. :lol:
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door AadenAnke »

Nee heb ik niet gedaan :lol: Anke noemt mij een verzamel junk dus deze keer niet gedaan en mezelf voorgenomen wat minder dingen uit mijn fikken te laten vallen! Lukt niet echt nog geen 1/2 uur later lag mijn waterflesje in het zand. Geen alcohol dus geen misbruik toch :cheers:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Going »

Je handen wassen met zandzeep. Worden ze misschien wat ruwer. Glijdt er dan minder uit de handjes. ;;-)
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Plaats reactie