Zijn er hier meer oude Hymertjes?

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Gebruikersavatar
theothomas
Berichten: 375
Lid geworden op: do 17 jul 2008, 10:57
Locatie: Hank



Bericht door theothomas »

'DieVanOns': Hymer B564, Peugeot J5 L280 2.5D, 1991
Kijk ook eens op: http://dievanons.wordpress.com
Drachten123
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 18:19
Locatie: Drachten



Bericht door Drachten123 »

Hallo Gerard1111 (en natuurlijk ook de andere camperforumleden en bezoekers)

Hierbij enkele foto's van onze "Beppe" Deze foto's zijn drie jaar geleden gemaakt toen de camper nog in Duitsland te koop stond...

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

[/img]Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
[/img]Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
[/img]Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
gerard1111
Berichten: 241
Lid geworden op: vr 30 apr 2010, 10:57
Locatie: groningen



Bericht door gerard1111 »

Hey dat is leuk dan hebben we in ieder geval dezelfde bekleding
en die van mij komt ook uit Duitsland
Wij hebben allen de douche ruimte opnieuw gespoten en bekleed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
tweety_hymer
Berichten: 14
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 16:36
Locatie: genemuiden
Contacteer:

treffen



Bericht door tweety_hymer »

al met al veel leuke berichten
maarrrrrrrrrr nog niets over een treffen
wij wachten met spanning af :D :D :D
om bij te blijven moet je:
niet te snel gaan anders ga je iedereen voorbij
niet te langzaam anders gaat iedereen jouw voorbij
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Heb geen Hymer. Maar geniet wel van de foto's. Mooi hoor :wink:
Afbeelding
Hymer660
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 20:14
Locatie: Meppel
Contacteer:

check hymer660.nl



Bericht door Hymer660 »

Nieuwe oude hymer fan site (bruine beauty's)

http://www.hymer660.nl
Wilma
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 19:56
Locatie: Wormer

Re: check hymer660.nl



Bericht door Wilma »

Hymer660 schreef:Nieuwe oude hymer fan site (bruine beauty's)

http://www.hymer660.nl
Leuke site!
Ook wij zijn groot fan van oudere Hymers, de eerste was een 5.50 en die hebben we 3 jaar geleden ge-upgrade naar een hele mooie (al verbouwde) 6.60 van bouwjaar 1987! Inmiddels hebben we zelf nog wat andere dingen aangepast, zoals nieuwe bekleding, gordijnen, nieuwe dakluiken en heel decadent een vast bed met M-line matras (we zijn nogal verwend :P )
We verheugen ons al heel erg op een Bruine-Beauty-bijeenkomst en willen zo nodig wel helpen met eventuele organisatie..

Groet,

Wilma en Matthijs
Gebruikersavatar
hymertje & co
Berichten: 8
Lid geworden op: di 14 apr 2009, 19:54
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:



Bericht door hymertje & co »

Ik ben inmiddels zo verknocht geraakt aan de bruine Beauty's dat ik er maar een bedrijfje in begonnen ben. Bezoek mijn website maar eens www.demeerpaal.nl het is een uit de hand gelopen hobby moet je maar denken.
Ik heb er inmiddels al een stuk of 25 uit voornamelijk Duitsland geïmporteerd en verhandeld en een stuk of 5 volledig gerestaureerd zowel motorisch als technisch als carrosserie en beplating. Ik heb bijvoorbeeld de orginele bruine hymerstickers exact nagemaakt en als ik er één onder handen heb gehad incl. nieuwe lak, gepolijst polyester en nieuwe stickers dan is het net of ie zo uit de showroom komt, ik geniet daar erg van ..SUPER om te doen!
Ook heb ik veel onderdelen op voorraad of ik zoek ze op. Heb inmiddels al veel ervaring op kunnen doen. Ik doe zelf vooral Mercedes ( onverwoestbaar hè, of zoals de Duitsers zeggen Unkaputbar) maar qua onderhoud en reparatie ook Fiat, Ford, Citroen en de Opel/Bedford's.
Ik verhuur ze inmiddels ook, dus als er iemand is, of je weet iemand, die eens met zo'n bruine jongen op stap wil ... dat kan.
Ik heb een S550 uit 1981 al meer dan 20.000 probleemloze km. afgelopen seizoen verhuurd en hij is nog steeds onderweg! Wat nou rammelbak HAHAHAHAHA, Had je maar een duizendje of 50 minder uit moeten geven... voor een rammelvrije bak.

Dit jaar hebben we met onze eigen S660 uit 1983 meer dan 5200 km door Frankrijk en Spanje in 3 weken probleemloos afgelegd incl. de Pyreneeën op zijn stijlst. Het is een 2.4 met automaat, stuurbekrachtiging en cruise control. (bouwen we zelf in natuurlijk ...)
Het aparte van onze Hymer is dat deze een opbouw heeft uit de 90-er jaren, ik vond hem afgelopen jaar ergens in de buurt van Wenen en heb hem gelijk aangeschaft...Uniek ... het nieuwe type rijden ...maar dan wel met een authentiek interieur en belastingvrij. 't Is dan wel niet een bruine beer van buiten maar wel van binnen.

Momenteel heb ik een RMB Arnold uit 1983 onder handen voor een klant en een S660 uit 1983 , beide 3.0 ltr. automaat met stuurbekrachtiging en natuurlijk cruise control. De S660 wordt door de nieuwe eigenaar uitgevoerd in zilver met violet...heel fraai. Van binnen één en al moderne snufjes, led verlichting, slimme elektronika, in leer uitgevoerde badkamer, alcantara bekleding etc. etc. Over een paar maand moet ie klaar zijn want ze gaan overwinteren in Portugal.

Enne Ronnie dat treffen.... als t er komt ik ben erbij! Misschien moeten we samen even wat organiseren. Lijkt me top.
Waar een wil is is een weg...sterker nog... ik wil altijd wel (op) weg
Always Home
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 23:38



Bericht door Always Home »

Sinds een paar maanden ben ik de trotse eigenaar van Always Home, mijn Hymer B544 op Citroen onderstel uit '91. Ik weet niet of mijn camper te jong is, maar als we mee mogen, dan lijkt dat ons erg leuk :D

Ik heb trouwens een vraagje: ik heb er een trumakachel in, maar weet niet hoe ik deze aan kan krijgen. Heeft iemand tips?
Hymer660
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 20:14
Locatie: Meppel
Contacteer:

kom een kijken op hymer660.nl



Bericht door Hymer660 »

Welkom op de Hymer 660 site. Het is de bedoeling dat we op deze site zoveel mogelijk eigenaren van Hymer 660 of 550 enz enz. bij elkaar krijgen (als het maar een bruine Beauty is)!



Stuur een aantal foto’s van je camper, en een leuk verhaal over je Hymer en hij wordt op deze site geplaatst.
Gebruikersavatar
Ron en Marja
Berichten: 1092
Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 21:31
Locatie: Geen



Bericht door Ron en Marja »

die van ons is al 16 jaar, hij zal wel een oldtimer worden, zo goed onderhouden wij hem.
Laatst gewijzigd door Ron en Marja op ma 06 dec 2010, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymermobil B 614 SL 2009 op C rijbewijs.
TechGraphix
Berichten: 167
Lid geworden op: do 24 jun 2010, 20:02
Locatie: Den Helder
Contacteer:



Bericht door TechGraphix »

Huh.. dat bericht dateert van anderhalf jaar terug.. Ondertussen is die drie jaar oude rammelbak zelf al bijna een oldtimer :wink:

Die van ons uit 82 staat redelijk beschreven op hymer660.nl, dus om de foto's hier nu weer te laten zien..... (bovendien heb ik een afkeer van sites als image-shag met al die popup-reclames..)
We zitten nu in Spanje.. heel vervelend wezen mountainbiken vanmiddag bij 20 graden en zon..

Kees
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg



Bericht door Ries »

Gespot in Griekenland augustus 2010. Camper was met nieuwe eigenaar, die 'm heeft gekocht gekocht van de eerste eigenaar:!: Voor het eerst buiten Zwitserland. Hij heeft wel verteld hoe oud de camper was, maar dat ben ik vergeten:? Camper had nog geen 90000 km gereden. De vorige eigenaar ging alleen drie weken per jaar naar een camping in Zwitserland. Nagenoeg alles was nog origineel. M.u.v. de bedden, de wc en de autoradio.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Bas van der Weerd
Berichten: 812
Lid geworden op: ma 14 jul 2008, 10:22
Locatie: Zutphen



Bericht door Bas van der Weerd »

Toevallig kwam ik net op de site van de Italiaanse Hymerclub, laat die nu net een heleboel oude Hymer catalogi te hebben ingescand en online te hebben gezet: http://www.hymerclubitalia.it/cataloghi_hymer.htm

Dus wie wil weten hoe die Hymer 660 er als nieuw uitzag: ook die staat er bij, de oudste catalogus is uit 1961. Die 900 serie is trouwens ook prachtig. :)
Plaats reactie