Zijn er hier meer oude Hymertjes?

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Hymer660
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 20:14
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bruine Beauty Fans het wordt binnenkort weer Camper Weer



Bericht door Hymer660 »

Heeft iemand al een suggestie wanneer er elkaar evt. kunnen treffen. Wij halen rond april onze camper weer uit de stalling. En erg leuke plek om elkaar te ontmoeten is b.v Brogerswold in Veendam een erg leuke CamperCamping of wat centraler in Nederland Camping Erkemerstrand in Zeewolde is ook perfect voor Campers met zeer veel faceliteiten.

Groetjes Ronnie
Ingrid 68
Berichten: 830
Lid geworden op: wo 27 mei 2009, 22:21
Locatie: groningen



Bericht door Ingrid 68 »

Ja beide goede suggesties , mag ik campercamping de wielewaal nabij Zeewolde hierbij toevoegen ?

Gr Ingrid
Our-Dream
Berichten: 360
Lid geworden op: di 16 jan 2007, 22:10
Locatie: noord holland



Bericht door Our-Dream »

Mogen wij ook mee al hebben wij geen 'bruine' hymer maar wel een oudje (B534 uit 1990).
Lijkt me leuk zo'n treffen liefst begin mei.
we horen het wel
groet Marthy
Droom niet je leven maar leef je droom
Gebruikersavatar
Cargootje
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 17 nov 2008, 16:27
Locatie: Sint-Amandsberg (B - Gent)



Bericht door Cargootje »

vanHooltje schreef:hallo Rink, Welkom hier! ..... Ik zelf heb een van Hool uit 73, die van mijn avatar. grt van Hooltje
:cheers: Jawadde, santé mijn ratje :P Op een paar uurtjes aangepast, vernieuwd en zo knap gewerkt :D Gefeliciteerd, zou het zelf niet kunnen! Veel rij- en camperplezier toegewenst. Groetjes, :bow: Raf.
Het delen van kennis is een oeroude gave. Afbeelding
"Een genie, dat is het verstandelijk tekort van een eeuw, dat gecompenseerd wordt in 1 man (vrouw)". Dixit : Bertus Aafjes.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Zijn er hier meer oude Hymertjes?



Bericht door ducati 900 »

Hallo we hebben sinds 5 jaar een Hymer 580 van '79 op basis van een Bedford hebben er al 40.000 km met heel veel plezier (en bekijks) in rondgereden.

Intussen technisch een hoop aan verbeterd, ondermeer een 115 pk motor ingebouwd, met cruisecontrol en een automatsiche versnellingsbak.

Al 5 jaar belastingvrij, en straks een keer per 2 jaar APK, en dat alles op LPG, het kan niet mooier.
kristidi
Berichten: 35
Lid geworden op: do 21 dec 2006, 22:38

hymer uit 1993



Bericht door kristidi »

Ook ik heb al bijna 8 jaar een wat oudere hymer B544, een integraal van het jaar 1993! Hij was van mijn vader en toen ik hem kreeg was 'tie als nieuw zowel van binnen als van buiten. De teller stond toen op 55000 km, daar is wel wat bijgekomen de afgelopen 8 jaar. Hij is nog met orginele bekleding e.d. en erg mooi licht van binnen, het houtwerk is helemaal lichtgrijs, ik vind ´m schitterend en erg ruimtelijk! Ik reis altijd met mijn Dobervrouwtje, eerst met Loes, die helaas vorig jaar in Marokko is omgekomen dank zij vergiftigd vlees bij een woestijndorpje. Nu heb ik sinds vorig jaar mei een nieuw dobertje, Guusje die nu net 1 jaar geworden is, ik moet zeggen dat het interieur daar wel een beetje onder geleden heeft. Dat weegt echter niet op tegen het plezier dat je beleeft aan een dober.
Wat heerlijk toch zo´n HYMER
kristidi en Guusje
Gebruikersavatar
vanhewitt
Berichten: 9
Lid geworden op: di 13 okt 2009, 19:59



Bericht door vanhewitt »

Die van ons is uit 1990.
Een Hymer S550 automaat.
We zijn er zeer tevreden mee.
Wij gaan mee.

Gr Van
dobje
Berichten: 766
Lid geworden op: wo 29 jul 2009, 23:55
Locatie: Lochem
Contacteer:



Bericht door dobje »

Had ik al gezegd mocht het tot een treffen komen dat we graag mee zouden willen gaan. Als onze camper mee mag (is niet bruin , althans van buiten :-) ).
Hymer Starline 655 Mercedes 316CDI sprintshift, ASR, Sperdiff, bijverwarming, etc '05
Afbeelding
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Wij hebben een ietwat jongere (1999, wit) Hymer, dus gaan wij niet mee.
Wel wens ik jullie heel veel plezier!
Erkemederstrand is echt een goede optie, je kan alles regelen als je wilt.
Beek en Hei in Otterlo is ook goed voor campers, heeft ook een voorziening om binnen te zitten bij slecht weer. Is een gewone kleinschalige camping
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
gerard1111
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 30 apr 2010, 10:57
Locatie: groningen



Bericht door gerard1111 »

Onze camper is dit jaar officieel oldtimer geworden
en behalve een remslangetje met glans door de APK gerold

Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman G
Berichten: 30
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 14:19
Locatie: Rotterdam

Zijn er hier meer oude Hymertjes?



Bericht door Herman G »

Wij, (mijn vrouw en ondergetekende) zijn vrij nieuw op camperforum en zojuist kwam ik dit onderwerp tegen.
Sinds vorig jaar jan. 2009 zijn wij de gelukkige eigenaars geworden van de Hymer-Eriba 644. Onze Hymer is gebouwd op een Fiat chassis van het type 280 panorama.
Hierin een 4 cylinder dieselmotor van 2428 cc (2.4 diesel), motortype 8144.61.
Onze camper hebben wij in Koblenz gekocht.
Wel heb ik er al het nodige aan gedaan, zoals het uitlaatspruitstuk vervangen (4 tapeinden braken daarbij af) en de waterpomp vervangen.
Wij zijn er bijzonder blij mee.
Ik koppel er tegelijkertijd maar een vraag aan: Weet iemand of er een bedrijf bestaat, dat van sloophymers (wat een waardeloos woord), plaatwerk, zoals deuren / kleppen / deursluituigen etc etc etc verkoopt? Mijn achterklep (naar bagageruimte) heeft aan de onderzijde te maken met aluminiumrot en wij zouden deze graag voor origineel/oud willen vervangen. Ook van "binnen" willen we graag wat originele artikelen terug plaatsen.
gerard1111
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 30 apr 2010, 10:57
Locatie: groningen



Bericht door gerard1111 »

Mijn luik voor de gasflessen was slecht maar die heb ik zelf gerepareerd met een plaat aluminium van de Praxis en die vervolgens opnieuw gespoten in de orginele kleuren beige en bruin.
tweety_hymer
Berichten: 14
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 16:36
Locatie: genemuiden
Contacteer:



Bericht door tweety_hymer »

cornelispossible schreef:Wij hebben er een van drie jaar oud.
Maar het lijkt wel een rammelbak van 50 jaar oud.
Nooit meer een Hymer
tja koop den gelijk een oudje haha geintje

maar ben ook in bezit van een hymer-blitz en sinds kort een bedford camper busje
enne meeting voor hymers klasse wanneer????????
om bij te blijven moet je:
niet te snel gaan anders ga je iedereen voorbij
niet te langzaam anders gaat iedereen jouw voorbij
gerard1111
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 30 apr 2010, 10:57
Locatie: groningen

fotos van de oudjes?



Bericht door gerard1111 »

Hebben jullie ook fotos van jullie oldtimers

Dat vind ik altijd erg leuk om te zien, ook het interieur...

Afbeelding

Afbeelding

De bruine douche hebben we opnieuw gespoten en is nu beige

Afbeelding
Plaats reactie