Zonder tunnels naar Kroatië
-
Zonder tunnels naar Kroatië
Wij willen dit voorjaar met de camper naar Kroatië. Op dit forum zie ik twee routes: via Oostenrijk en Slovenië of via Italië. Is er ook een mogelijkheid om zonder tunnels naar Kroatië te rijden?
-
Wij zijn al diverse keren naar Kroatië geweest en altijd via Salzburg. Je kunt langs die kant niet om tunnels heen of je moet ergens een binnendoor weggetje zien te vinden. Wel kun je via de Brenner naar Italie en dan via Venetië maar dat is wel een eind om.
Persoonlijk heb ik het ook niet zo op de tunnels maar het is wel de kortste en snelste weg.
Groet,
Lex
Persoonlijk heb ik het ook niet zo op de tunnels maar het is wel de kortste en snelste weg.
Groet,
Lex
Wie veel reist kan veel vertellen.
Knaussie was een Knaus maar is nu een Burstner geworden.
Je kunt in Oostenrijk via de Gross Glockner Hochalpenstrasse naar Villach en vervolgens door Italië via Tarvisio, Udine, Triëst en Koper naar Kroatië. Je komt dan boven in Istrië uit en kunt doorsteken naar Reijka en de rest van Kroatië. Dit is denk ik de enigste route zonder tunnels.
Bedenk wel dat de Gross Glockner een tolweg is die met een gemiddelde stijging van 12% naar 2500 mtr hoogte en weer terug gaat.
Bedenk wel dat de Gross Glockner een tolweg is die met een gemiddelde stijging van 12% naar 2500 mtr hoogte en weer terug gaat.
Groeten, Gerard
Peugeot Boxer 435 L4H2 3.0 HDI, 116 kW, 400 nm. bwjr: 2008
Tom Tom Go 750 Live
De Camper is weer een TRAVELBUG

Peugeot Boxer 435 L4H2 3.0 HDI, 116 kW, 400 nm. bwjr: 2008
Tom Tom Go 750 Live
De Camper is weer een TRAVELBUG
-
Hoi ,
Wij zijn net heen en weer naar Slovenië geweest, zonder tunnels, maar wel over passen.
We hebben geen doorgaande routes gereden, bovendien hebben we Tom steeds de opdracht 'Snelwegen vemijden' gegeven. (Nogmaals bedankt Jan!)
We hebben stevige passen gereden, niet snel voor een doorreis, maar wel erg mooi. En tjonge, wat stinken je banden en remmen dan!
De heenreis was van Salzburg naar Maribor, maar daar zou ik een kaart bij moeten hebben om de wegen te duiden. (en die ligt in de bus in de stalling....)
Terug zijn we via Bled, Kranska Gora, en Obertauern (18%) weer naar Salzburg gereden. (wegnummers, kaart...etc)
Lieke
Wij zijn net heen en weer naar Slovenië geweest, zonder tunnels, maar wel over passen.
We hebben geen doorgaande routes gereden, bovendien hebben we Tom steeds de opdracht 'Snelwegen vemijden' gegeven. (Nogmaals bedankt Jan!)
We hebben stevige passen gereden, niet snel voor een doorreis, maar wel erg mooi. En tjonge, wat stinken je banden en remmen dan!
De heenreis was van Salzburg naar Maribor, maar daar zou ik een kaart bij moeten hebben om de wegen te duiden. (en die ligt in de bus in de stalling....)
Terug zijn we via Bled, Kranska Gora, en Obertauern (18%) weer naar Salzburg gereden. (wegnummers, kaart...etc)
Lieke
Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
-
Niet via tunnels
Via Oostenrijk richting villach naar 'n plaats Klagenfurt en daar de pas over naar slovenie richting Blad
******Hotel
Hoi Lex,
Heen een stevige ruk naar Aalen (D), mooie camperplaats, even van de A7, dan door naar een (ACSI) camping in Aigen, lekker gewandeld en gefietst, toen naar Ptuj, dat in vier dagen.
Eerlijk is eerlijk, alle eer aan TomTom, die heeft de route bepaald
Even met behulp van een (oude) kaart:
Vanaf Salzburg naar Bad Ischl (158), Liezen (145), Judenburg (114), Bad st Leonhard (78 ), Deutschlandsberg (weet ik niet meer) bij Langegg de grens over naar Maribor en van daar naar Ptuj. Vanaf Salzburg is de route (erg mooi!) in een dag gemakkelijk te doen.
Terug zijn we vanuit Bled naar Kransjka Gora via de Würzenpass naar Villach gereden, dan Spittal (100), Gmünd, (99) Obertauern (99), Bisschofshofen (99), dan 311 naar Hallein, via Berchtesgaden naar Bad Reichenhall, waar we hebben overnacht.
Zorg voor goede banden en remmen, zeker op de terug weg komen stijgings- en dalingspercentages van 18% voor!
Houd je camera in de aanslag voor prachtige plaatjes.
Groetjes,
Lieke
Heen een stevige ruk naar Aalen (D), mooie camperplaats, even van de A7, dan door naar een (ACSI) camping in Aigen, lekker gewandeld en gefietst, toen naar Ptuj, dat in vier dagen.
Eerlijk is eerlijk, alle eer aan TomTom, die heeft de route bepaald

Even met behulp van een (oude) kaart:
Vanaf Salzburg naar Bad Ischl (158), Liezen (145), Judenburg (114), Bad st Leonhard (78 ), Deutschlandsberg (weet ik niet meer) bij Langegg de grens over naar Maribor en van daar naar Ptuj. Vanaf Salzburg is de route (erg mooi!) in een dag gemakkelijk te doen.
Terug zijn we vanuit Bled naar Kransjka Gora via de Würzenpass naar Villach gereden, dan Spittal (100), Gmünd, (99) Obertauern (99), Bisschofshofen (99), dan 311 naar Hallein, via Berchtesgaden naar Bad Reichenhall, waar we hebben overnacht.
Zorg voor goede banden en remmen, zeker op de terug weg komen stijgings- en dalingspercentages van 18% voor!
Houd je camera in de aanslag voor prachtige plaatjes.
Groetjes,
Lieke
Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
Hai Lieke,
Sorry, had even een paar dagen geen tijd voor digtale snelweg.
Dank voor de routebeschrijvig, ik pak de kaarten er even bij. Wij vertrekken over twee weken richting Split en dan verder naar Montenegro. Een stuk zonder snelweg in een mooie omgeving is dan wel welkom!
Groet,
Lex
Dank voor de routebeschrijvig, ik pak de kaarten er even bij. Wij vertrekken over twee weken richting Split en dan verder naar Montenegro. Een stuk zonder snelweg in een mooie omgeving is dan wel welkom!
Groet,
Lex
Wie veel reist kan veel vertellen.
Wij vertrekken 29 mei ook richting Kroatië. Wie kunnen we naast lex allemaal nog meer tegenkomen?Knaussie schreef:Hai Lieke,
Groet,
Lex