Route Spanje

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Freek W
Berichten: 3014
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:15
Locatie: Hoogvliet Rt

Route Spanje



Bericht door Freek W »

Hallo allemaal.
Ik heb ineens het plan opgevat om volgende week Zondag naar Spanje af te reizen.Omgeving Alicante.
Ook al heel wat afgegoogled,maar geen duidelijke route gevonden.
Wie kan mij concreet vertellen hoe ik het beste rij om deze tijd van het jaar,via Luxemburg of Parijs enz.
Eventueel overnachtingsplaatsen zijn zeer welkom.
Wie help me op weg.

HG Freek
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:



Bericht door Bob Diesel »

Dit plaatste ik al eerder ,

Geplaatst: Zo 22 Jul 2007, 18:37 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Blijft ook nog de door ons gevolgde geheel tolvrije en vrij vlakke route richting Costa Brava,ik heb deze al een keer vermeld ,maar vind hem niet terug ,dus nog maar eens ,alleen hoe je in Metz komt laat ik aan jullie over
Metz ,Nancy>Epinal>Vesoul>Besacon>Lons le Sonier>Bourg en Bresse>lyon. Hier komje op de ring weg en ga je richting Marseille aanhouden tot laatste afrit VOOR de volgende peage. hier de> RN7,Dan rijd je het rhone dal binnen en volg je Valence>Montelimar en dan voor Bollenne richting Pont St Esprit,>RN86>Nimes>Montpellier waarna je of via Sete de kust weg via agde Beziers kan volgen of van Montpellier gelijk richting Beziers,waarna je de RN9 volgt tot aan Le Boulou,hier zal je voor je zelf moeten beslissen of dat je verder via Couliourre de zeer mooie kustweg ,of via de oude grens Le Perthus of via een stukje Tolweg de grens met spanje oversteekt

Het geheel heeft als voor deel dat je ,zeker het eerste gedeelte tot Lyon goed voor uit komt met genoeg camperstops ,het 2e gedeelte iets minder vlug ,maar goed te doen en goedkoper tanken bij de supermarche, cave cooperative voor de wijn,oa in Bagnols s Ceze
en geheel tolvrij
Nadeel ,het lijkt af en toe of er geen eind aankomt ,maar ik doe het al jaren als we die kant op gaan
Maar het vakantie gevoel heb je de gehele route
_________________


en in dit jaar getijde is de normale :?: route via Dijon.>lyon.montpellier>perpignan de beste route
Hou weer online in de gaten,als je eventueel via Clermond ferrand wilt rijden bedenk dan dat je op meer als 1000 mtr hoogte op de a75 gaat

Ook via parijs>Limoges>Toulouse is goed te doen ,sneeuwt het dan niet kan je via Foix en Andorra gaan ,maar ook dan het WEER .sneeuwkansen in de gaten houden
Veel plezier
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel



Bericht door Cee Pee »

Zuid aanhouden en zo nu en dan een beetje zuid-zuid-west

Goeie reis; Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Freek W
Berichten: 3014
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:15
Locatie: Hoogvliet Rt



Bericht door Freek W »

Bedankt Bob daar kan ik iets mee,het gaat mij ook om deze periode,zomers maakt het me niet uit hoe ik rij dan altijd secudair.

Oke Cor bedankt voor de goede reis,maar ik weet gelukkig zelf wel dat ik niet naar het noorden moet,ik denk dat het als grap is bedoeld maar verder kan ik totaal niets met je antwoord doen,dus trek je conclusie.
Zo zie je bij het 2 de antwoord is mijn vraag al verkr.....
:cry: HG Freek
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:



Bericht door Bob Diesel »

In 2007 zijn wij 2 februarie vertrokken ,de week hiervoor stond op diverse plaatsen in Frankrijk alles stil ivm sneeuw/gladheid

Toen wij weggingen was dit bijna geheel verdwenen en zijn wij via Boullion>Troyes>Auxerre tot in St Pourcin de sioul gekomen waar bij het zwembad een rustige mooie camperplaats ligt.De dag er op via
Cl-Ferrand .A75 tolvrij totBeziers > Leucate waar het uit de wind in de zon nog lekker een wijntje drinken was en we zo,n mooi weer hadden dat we 2 dagen zijn blijven staan op de camperplaats achter de municipal .de camping gaat trouwens op 01-02 open
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel



Bericht door Cee Pee »

Freek

Je kan wel noord over maar dan kom je bij mij terecht, dat kan ook leuk zijn, maar inderdaad het was als een geintje bedoeld, alleen het "goeie reis" was en is nog steeds gemeend. :lol: :lol:

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33



Bericht door Opgezegd »

Freek wij zijn er net geweest, zie http://www.camperpunt.nl/spanje.htm
Freek W
Berichten: 3014
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:15
Locatie: Hoogvliet Rt



Bericht door Freek W »

Hartelijk dank Martin.
Vers van de pers dus ,deze zal het wel worden.
Print het gelijk even uit.
HG Freek
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis



Bericht door de Guust »

je kan via mons, laon, zo naar orleans, bij orleans nationaal blijven tot aan Vierzon, daar de A 20 op die is dan tolvrij tot aan Cahors, dat stuk bij Cahors tot aan Montauban zou ik dan (in de winter) autoroute rijden, das een klein stukkie tol, en dan weer nationaat via toulouse (carcasonne fantastisch om een dag of 2 te blijven, daar kun je op de busparking recht vvoor de ingang van "le cite" staan) richting narbonne en dan richting la junquerra.

loopt goed en bijna geen tol.
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Gebruikersavatar
Joke
Berichten: 893
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 18:08
Locatie: Maassluis
Contacteer:



Bericht door Joke »

Wij hebben net dat stuk bij Cahors tot aan Montauban ( in omgekeerde richting) ook zonder tol gereden en dat ging heel snel over een prachtige weg!
Groetjes,

Afbeelding

Geluk is niet het doel, maar het middel om te leven.
Freek W
Berichten: 3014
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:15
Locatie: Hoogvliet Rt



Bericht door Freek W »

Hartelijk dank allemaal.
Ik zal de stukjes aan elkaar proberen te knopen en er een geheel van maken,ik denk zelf dat ik in deze periode liever de tolweg neem om zo snel mogelijk in Spanje te komen,ik heb een hekel aan koude nachten brrrrr vandaar.
Ik denk Auxerre als eerste stop,het paardje van mij gaat niet zo snel dus dat is lang genoeg,en door omstandigheden van mezelf moet ik onderweg veel stops maken.
HG Freek
Gebruikersavatar
Joke
Berichten: 893
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 18:08
Locatie: Maassluis
Contacteer:



Bericht door Joke »

Freek W schreef: ,ik heb een hekel aan koude nachten brrrrr vandaar.
HG Freek
Wij dus ook!
Vorige week zijn we eerder teruggekeerd en zijn dus maar twee weken weg geweest. Het weer was de eerste week in Vinaros niet best: overdag 15 graden, maar vanaf 16.00 uur werd het donker en koelde het snel af tot ’s nachts 2-4. Op de heenweg na een stop op de parking bij het kasteel van Arcis sur Aube (mist) reden we door naar Millau waar het zelfs een graad of 5 vroor zodat het ijs 's morgens binnen op de voorruit zat en reden we de volgende morgen weer urenlang door een vette mist door Zuid/Frankrijk!

Maar de tweede week was al een stuk beter met minima van 5-7 graden en overdag strakblauwe lucht en ongeveer 17 graden in de schaduw. We hadden toen een prachtige camping in Vilanova onder Sitges (Barcelona) en konden bijvoorbeeld zondagmiddag lekker op een boulevardterras in het zonnetje een fles rose met tapas nuttigen!

En ’s nachts hoefde de kachel tenminste niet meer aan!

Omdat er al een fles met propaangas leeg was en we niet wisten hoelang de tweede mee zou gaan met de kachel vanaf 5 uur tot de volgende morgen een uurtje of 10 aan was dat ook een van de redenen om eerder naar huis te gaan.

In Spanje kan je niet vullen of omwisselen.

Op de terugweg overnacht in Trèbes en Méry sur Cher.
Groetjes,

Afbeelding

Geluk is niet het doel, maar het middel om te leven.
fredsanno
Berichten: 9601
Lid geworden op: vr 18 nov 2005, 13:17
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:



Bericht door fredsanno »

Wij zijn door de ANWB gebracht op onderstaande camping met een nederlandse eigenaresse.
Pal aan het strand en op loop-fiets afstand van een dorpje...
Wij hadden een prima plek op het strand aan zee....
(Zie WWW)

http://www.tinet.org/~eroller/campinghol.html

Sorry, een beetje off-topic....
Freek W
Berichten: 3014
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:15
Locatie: Hoogvliet Rt



Bericht door Freek W »

Joke schreef:
Freek W schreef: ,ik heb een hekel aan koude nachten brrrrr vandaar.
HG Freek
Wij dus ook!

Mijn neef zit nu in Alicante en schrijft dat het goed weer is.
Ja ik neem een extra gasfles mee heb er dus drie van 11 kg bij me,zal toch wel lukken voor krap 2 mnd.
Ik denk dat je niet ver genoeg bent gegaan na Denia is het vaak beter zegt men?
Het is voor mij de eerste keer in de winter dus de tijd zal het leren.
Ik zal jullie op de hoogte proberen te houden.
HG Freek
Plaats reactie