Route Spanje

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
kiwa
Berichten: 35
Lid geworden op: za 29 apr 2006, 16:42

gasfles



Bericht door kiwa »

Joke schreef:
Freek W schreef: ,ik heb een hekel aan koude nachten brrrrr vandaar.
HG Freek
Wij dus ook!
Vorige week zijn we eerder teruggekeerd en zijn dus maar twee weken weg geweest. Het weer was de eerste week in Vinaros niet best: overdag 15 graden, maar vanaf 16.00 uur werd het donker en koelde het snel af tot ’s nachts 2-4. Op de heenweg na een stop op de parking bij het kasteel van Arcis sur Aube (mist) reden we door naar Millau waar het zelfs een graad of 5 vroor zodat het ijs 's morgens binnen op de voorruit zat en reden we de volgende morgen weer urenlang door een vette mist door Zuid/Frankrijk!

Maar de tweede week was al een stuk beter met minima van 5-7 graden en overdag strakblauwe lucht en ongeveer 17 graden in de schaduw. We hadden toen een prachtige camping in Vilanova onder Sitges (Barcelona) en konden bijvoorbeeld zondagmiddag lekker op een boulevardterras in het zonnetje een fles rose met tapas nuttigen!

En ’s nachts hoefde de kachel tenminste niet meer aan!

Omdat er al een fles met propaangas leeg was en we niet wisten hoelang de tweede mee zou gaan met de kachel vanaf 5 uur tot de volgende morgen een uurtje of 10 aan was dat ook een van de redenen om eerder naar huis te gaan.

In Spanje kan je niet vullen of omwisselen.

Op de terugweg overnacht in Trèbes en Méry sur Cher.

Nooit gedacht om een (spaanse) fles te huren, of te kopen (rommelmarkt)
en anders elektrisch. gr kiwa
Sonny91be
Berichten: 39
Lid geworden op: di 14 sep 2021, 13:37

Re:



Bericht door Sonny91be »

Bob Diesel schreef:
za 12 jan 2008, 14:34
Dit plaatste ik al eerder ,

Geplaatst: Zo 22 Jul 2007, 18:37 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Blijft ook nog de door ons gevolgde geheel tolvrije en vrij vlakke route richting Costa Brava,ik heb deze al een keer vermeld ,maar vind hem niet terug ,dus nog maar eens ,alleen hoe je in Metz komt laat ik aan jullie over
Metz ,Nancy>Epinal>Vesoul>Besacon>Lons le Sonier>Bourg en Bresse>lyon. Hier komje op de ring weg en ga je richting Marseille aanhouden tot laatste afrit VOOR de volgende peage. hier de> RN7,Dan rijd je het rhone dal binnen en volg je Valence>Montelimar en dan voor Bollenne richting Pont St Esprit,>RN86>Nimes>Montpellier waarna je of via Sete de kust weg via agde Beziers kan volgen of van Montpellier gelijk richting Beziers,waarna je de RN9 volgt tot aan Le Boulou,hier zal je voor je zelf moeten beslissen of dat je verder via Couliourre de zeer mooie kustweg ,of via de oude grens Le Perthus of via een stukje Tolweg de grens met spanje oversteekt

Het geheel heeft als voor deel dat je ,zeker het eerste gedeelte tot Lyon goed voor uit komt met genoeg camperstops ,het 2e gedeelte iets minder vlug ,maar goed te doen en goedkoper tanken bij de supermarche, cave cooperative voor de wijn,oa in Bagnols s Ceze
en geheel tolvrij
Nadeel ,het lijkt af en toe of er geen eind aankomt ,maar ik doe het al jaren als we die kant op gaan
Maar het vakantie gevoel heb je de gehele route
_________________


en in dit jaar getijde is de normale :?: route via Dijon.>lyon.montpellier>perpignan de beste route
Hou weer online in de gaten,als je eventueel via Clermond ferrand wilt rijden bedenk dan dat je op meer als 1000 mtr hoogte op de a75 gaat

Ook via parijs>Limoges>Toulouse is goed te doen ,sneeuwt het dan niet kan je via Foix en Andorra gaan ,maar ook dan het WEER .sneeuwkansen in de gaten houden
Veel plezier
Super. Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak is om met de camper teveel bergen te doen en hoe dit verschillend is op de route du soleil vergeleken als je binnendoor rijd zoals jij zegt. Bedankt alvast voor de uitgebreide reactie. Tot in Lyon had ik ook tolvrij gevonden zoals jij me aangaf.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Route Spanje



Bericht door Bob Diesel »

Bergen kom je op die route geheel niet tegen
Hoogstens de laatste heuvel van Le Boulou over de grens naar Spanje
Welke minder stijl van is als de beklimming achter Luik
Heb je die gehad ,dan is de rest peanuts

Veilige en mooie reis
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie