WiFi Skype Phone

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Possl-tje
Contacteer:

WiFi Skype Phone

Bericht door Possl-tje »

Van: http://www.fonero.be/tips.html

Met de SMC WiFi-telefoon voor Skype kan je zeer goedkoop bellen in het binnen- en buitenland. Op de officiele site van FON kan je gratis software downloaden die jou SMC omtovert in een echte FON telefoon. Dankzij de draadloze verbinding via La Fonera, heb je dus zelfs geen computer meer nodig om hem als een echte telefoon te gebruiken..

* Download Software
* Installatie Gids

FON Connection Manager voor Symbian

Dit is een gratis stukje software, speciaal ontwikkeld voor Fonero's met een mobiele telefoon met WiFi en Symbian (S60 v3) besturingssysteem zoals de Nokia E60, E61, N80, N91, N92, N93 en N95. Na het downloaden van de software moet je enkel nog jouw FON gebruikersnaam en paswoord ingegeven en je kan gratis bellen via FON. De software verbindt zich automatisch met het sterkste FON-netwerk.

* Download Software
Groetjes van Jan

Met de Pössl en TomTom, kom ik dra weerom.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
Marius HRL

Bericht door Marius HRL »

Ik heb hier zo'n SMC WSKP100 Skype-telefoon en die inmiddels aan de praat.
Je kunt er standaard, zonder PC/laptop, mee inloggen op elk onbeveiligd draadloos netwerk of (WPA/WEP) beveilgd netwerk waarvan jij de WEP-/WPA-code bezit. Dat werkt prima! Het Wi-Fi-deel is gevoelig, dus de WSKP100 zite veel draadloze netwerken.

Ik kocht deze telefoon, omdat die óók te gebruiken zou zijn via de FON-points, na aanpassing van de firmware. Om dat voor elkaar te krijgen bleek moeilijker dan gedacht.
Met de op de FON-website aangeboden nieuwste firmware, werd de categorie FON-Hotspots niet zichtbaar in de Hotspot-Manager op mijn WSKP100.
Met de voorgaande versie, afkomstig van de SMC-website, werd de categorie FON-Hotspots wél zichtbaar, maar lukte het niet om verbinding te maken (dan herstartte de telefoon spontaan).

De oplossing bleek:
Als je EERST de V1.0.0.22P1-firmware installeert, die wordt aangeboden op de SMC-website, kun je vervolgens je FON-inloggegevens invoeren.
Na uitschakeling van het toestel installeer je daarna de V1.0.0.22P2-firmware (aangeboden op Fon-website). Dan blijven de rubriek FON (in de Hotspot Manager) en je FON-inloggevens wel bewaard en toegankelijk op de SMC WSKP100 Skype-telefoon wel zichtbaar. Bovendien werd ook de categorie WIFLY-Hotspots zichtbaar.

De Skype-inloggevens zijn na die tweede firmware-update wel gewist, maar nadat je die opnieuw ingevoerd hebt, kun je een Skype-verbinding maken via elke Fonera binnen bereik! Ik kon simpel via het publieke AP van mijn beide Fonera's Skypen (en onderweg vai allerlei 'open' netwerken).

Ik vind dit een aanwinst voor onderweg!

Groeten, Marius
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Jeetje

Bericht door Jeetje »

Ik heb een E-ten Glofish M700. Die heeft een Skype-button, maar op de een of andere manier kan ik die niet 'activeren'.

Afbeelding

De gebruiksaanwijzing bij de telefoon zegt er niets over.

Iemand enig idee hoe ik die button kan activeren en hoe ik met deze telefoon kan skypen?
Laatst gewijzigd door Jeetje op vr 04 jan 2008, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
... it's better to burn out, than to fade away...
Marius HRL

Dag Jeetje,

Als ik het goed heb, is die E-Ten M700 een Pocket PC (PDA). En ik meen begrepen te hebben dat die geleverd werd met Windows Mobile 5, maar kosteloos kan worden ge-upgrade naar Windows Mobile 6.

Die speciale toets voor Skype werkt uitsluitend als op je PDA Skype for Mobile geïnstalleerd en geactiveerd hebt http://www.skype.com/download/skype/windowsmobile/

Na activatie moet je die Skype-toets nog instellen op je PDA: Programma > Phone > Skype Receiver Switch
Daarmee zou je kunnen schakelen dat de luispreker van je PDA wordt benut voor Skype

Succes! Marius
janschrik

Bericht door janschrik »

Ik gebruik gewoon mijn HTC Touch
Afbeelding
Knaus TI Sport 650 2007
Nico
Contacteer:

Bericht door Nico »

weet iemand of die software van Fon ook te gebruiken is voor de HTC X7500 ?

Nico
Marius HRL

Dag Nico,

Als je bedoelt of de Fon-Skype-phone-firmware bruikbaar is, is het antwoord "nee". Maar waarom zou je die willen benutten?

Je hebt een PDA met het besturingssysteem Windows Mobile en Wi-Fi. Dus kun je verbinding maken met elke Wi-Fi-Hotspot (ook Fon) en daar met je webbrowser inloggen. Als je dan ook Skype for Mobile installeert, kun je onderweg Skypen.
Skype is the limit ;-)

Succes! Marius
Nico
Contacteer:

Bericht door Nico »

bedankt voor je uitleg Marius

Nico
hildefoeke

Bericht door hildefoeke »

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een Nokia N78. Ik wil graag met deze telefoon skypen. Ik neem aan dat dit ook met deze telefoon mogelijk is.

Ik las het artikel van Possl-tje over fonero.be. Ik heb ConectaFON_symbian_2.0 gedownload op mijn laptop. Hoe krijg ik dit nu geinstalleerd op de Nokia?

Groetjes, Hilde
Marius HRL

Dag Hilde,

Op deze webpagina vind je alle beschikbare software om uiteenlopende apparaten verbinding te laeten maken met een Fonera:
https://www.fon.com/en/support/fonMaterials
Daar vind je ook de handleiding hoe je dit moer overzetten op je telefoon.

Je vermeldt dat die N78 Symbian benut. Dit type Nokia wordt (nog?) niet genoemd in het rijtje op de FON-site, maar mogelijk lukt het ook met de N78

Een alternatief vind je hier: http://www.handywi.com/home.html

Succes! Marius
hildefoeke

Hallo Marius,

Misschien is de Nokia N78 net uit?
Ik moet nu weg, maar zal morgen jou voorstellen proberen. Hartstikke bedankt voor je hulp.

Groetjes Hilde
Marius HRL

Dag Hilde,

Ik begreep dat die N78 recent uitgebracht is.
Noch op http://www.fonboard.nl/ noch op http://boards.fon.com/ werd tot nu toe iets gemeld over de N78 en Fon-gebruik.
De FON-website loopt niet voorop als het gaat om nieuwe toestellen; logisch want het draait op vrijwilligers!

Ik acht de kans zeer groot dat die applicatie van de FON-website goed werkt, want er wordt vermeld dat die bruikbaar is op alle Nokia-telefoons die compatible zijn met Symbian S60 v3. En dat is de N78!

Groeten,

Marius
hildefoeke

Hallo Marius,

Bij het installeren van de conectafon software op de nokia n78 krijg ik de volgende melding:
Toepassing niet compatibel met telefoon. Toch doorgaan? Ja of Nee

Ik heb het niet geinstalleerd, maar ben naar de handywi website gegaan en daar heb ik het programma wel van kunnen installeren.

Ik neem aan dat jij dit programma ook gebruikt?
Bij instellingen staat:
1)automatisch opstarten op off, is het handig om die op on te zetten?
2)verkenningsmode op manueel of op auto zetten?

Als de telefoon nu verbinding maakt met internet, is dan het gebruik hiervan gratis?

Ik moet nu nog even ontdekken of ik kan skypen.

Groetjes hilde
MonRoe
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Bericht door MonRoe »

Over enkele weken gaat onze vaste telefoonverbinding eruit en willen we voor een gedeelte overgaan op Skype.

Wie gebruikt de SMC WiFi-telefoon voor Skype en hoe bevalt dat? En werkt dat dan prima i.c.m. FON?

Eigenlijk willen we een Skype telefoon waarbij je niet de computer aan hoeft te hebben staan, wie weet een goede, niet al te dure?
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Plaats reactie