wifi in Frankrijk

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
heiltje

wifi in Frankrijk

Bericht door heiltje »

Ik wil even iets kwijt over de mogelijkheden van wifi in Frankrijk.
Tijdens onze vakantie (6 weken), wij zijn nu nog in Bourdeaux bij Crest, heb ik gemerkt dat ik bij Mac Donalds vrij kan internetten. Arie ging een ijsje halen en ik was ineens online. Meteor heet het, je komt als je de webbrowser start op de site van Mac Donalds en hebt gratis internet. Ik heb nog niet kunnen ontdekken of het in heel Frankrijk is. Dit was de Mac bij Montélimar. Dat wordt op de terugweg veel ijsjes eten :-) om uit te vinden of elke Mac het heeft.

Wij staan meestal op campings omdat voor mij aangepast sanitair een must is en kiezen de camping uit het ACSI boekje (voordelig).Al heel wat campings hebben een wifi-zone. Momenteel hier in Bourdeaux staan we op een prachtige camping en onze plek ligt precies nog binnen de zone, dus zelfs internet in de camper :-) Leuk voor 's avonds. Overdag te warm om binnen te zitten.

Ook van FON heb ik veel plezier gehad tijdens deze vakantie, even op de scoot naar het dichtsbijzijnde adres en via de MDA je mail lezen en chatten met de kinderen .
Al met al, ik houd van deze moderne tijd! Het scheelt heel veel telefoonkosten en de kinderen en kleinkinderen vinden het fijn zo vaak iets van ons te horen.
.
Groetjes Heiltje
MonRoe
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Bericht door MonRoe »

Wij hebben in Frankrijk ook meerdere keren gekeken en helaas maar 2x wat gevonden.

FON bestand van Frankrijk is te zwaar voor ons programma op de laptop en daarom was het vaak niet mogelijk om naar een FON te zoeken.
In Mirabel et Blacons, aan de Drome, hebben we op een camping gestaan en daar gebruik gemaakt van de pc van de camping.
In Charmes zijn we met onze eigen laptop naar een internet cafe gegaan en daar even alles opgehaald.

Sinds vanmiddag zijn we in Duitsland en hier staan ineens alle netwerken weer open en kunnen we gratis internetten.
heiltje

Bericht door heiltje »

MonRoe schreef:Wij hebben in Frankrijk ook meerdere keren gekeken en helaas maar 2x wat gevonden.
FON bestand van Frankrijk is te zwaar voor ons programma op de laptop en daarom was het vaak niet mogelijk om naar een FON te zoeken.
Hoi MonRoe, als ik me het goed herinner gebruiken jullie toch ook nRoute? Ik heb de poi's omgezet naar gdb en importeer ze gewoon in nRoute of Mapsource.
Groetjes Heiltje
bouwjan

Bericht door bouwjan »

Wij zijn net terug van 9 weken zwerven in Frankrijk en hebben
0 x iets aan FON gehad.
De TomTom gaf niks aan of kon het niet aan.
Er kwam in ieder geval niets uit.
Duitsland en België doet het wel.

Jammer hoor, want ik had me er zo op verheugd om ff
gratis met het thuisfront te kunnen contacten,
nu zijn er weer heel veel euro's met bellen en sms-jes verdaan.
Maar ja, niks aan te doen.

Nou moet ik nog ff de moed zien te vinden om op het forum
te gaan zoeken of er inmiddels al een oplossing is
gevonden om de handel WEL draaiende (of zoekende) op de
TomTom te krijgen.

Anna
Julien Ph

Re: wifi in Frankrijk

Bericht door Julien Ph »

heiltje schreef:Tijdens onze vakantie (6 weken), wij zijn nu nog in Bourdeaux bij Crest, heb ik gemerkt dat ik bij Mac Donalds vrij kan internetten. Arie ging een ijsje halen en ik was ineens online. Meteor heet het, je komt als je de webbrowser start op de site van Mac Donalds en hebt gratis internet. Ik heb nog niet kunnen ontdekken of het in heel Frankrijk is. Dit was de Mac bij Montélimar. Dat wordt op de terugweg veel ijsjes eten :-) om uit te vinden of elke Mac het heeft.
Heu... ik lees net op uw site dat u terug thuis bent...nergens sprake van al die ijsjes die u gegeten hebt bij de Mac's om de Wifi uit te proberen...
Hoe zit dat nu? Is er gratis Wifi bij de Mac's of was Montélimar een alleenstand geval?
heiltje

Bericht door heiltje »

Ik heb door onze thuiskomst nog geen tijd kunnen vinden om de berichten op het forum te lezen, maar werd attent gemaakt per pb door een forumlid dat er gevraagd werd naar de WiFi bij de Franse MacDonalds.
Het is niet gelukt om nog een keer langs een Mac Donalds te gaan, dus ik weet niet of het overal in Frankrijk is, maari k heb even gekeken op http://www.mcdonalds.fr en vond daar onder "Tous nos service": Profitez de l'acces internet illimité et gratuit dans l'un des restaurants équipes de bornes Wi-Fi.
Ik begrijp hieruit dat je onbeperkt en gratis kunt inernetten bij een van de restaurants die WiFi hebben, maar ik ken het woord "bornes" niet en als ik het opzoek dan krijg ik "grensstenen" en weet nu nog niet of het bij elke McDonalds is. Misschien kan je het verder opzoeken op internet. Succes!
Groetjes Heiltje
yerküre

Bericht door yerküre »

heiltje schreef:....maar ik ken het woord "bornes" niet ......
borne wifi ---> hotspot
Abe

Bericht door Abe »

Bedankt Heiltje, gaan we dan maar eens even proberen. Ook maar direct even een vraag. Weet iemand waar ik de POI's van de Mac Donalds in Frankrijk kan downloaden?
Groeten Abe
Afbeelding
MonRoe
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Bericht door MonRoe »

op www.poihandler.com staan er heel veel op!

Je hier even registreren en je kan heel veel poi's downloaden.
dickjacq
Contacteer:

Bericht door dickjacq »

Net terug en ook op diverse campings met wifi gestaan, tenminste ze geven aan dat ze wifi hebben, maar dan ga je het vragen en dan zeggen ze dat ze ZELF draadloos internet hebben, maar helaas beveiligd en geen code vrijgeven. Jammer, slechts 1x kunnen internetten.
Hymer 534 1988>Hymer 654 1990>Hymer S660 1993>Hymer B694 1998>Adria Matrix Supreme 687 SL 2013>Knaus Sun i 650 Meg 2017>Knaus Sun i 900 leg 2018. Volg ons ook op YouTube De Mazzel!
de hoekies
Contacteer:

Bericht door de hoekies »

Abe schreef:Bedankt Heiltje, gaan we dan maar eens even proberen. Ook maar direct even een vraag. Weet iemand waar ik de POI's van de Mac Donalds in Frankrijk kan downloaden?
Ik heb er zo`n 900 voor je in Frankrijk, stuur een mailtje en ik stuur ze op
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter

Kijk eens op onze blog : https://dehoekiesreizen.blogspot.com/ en Instagram https://www.instagram.com/peter.hoekstra/

Ga reizen voor je sterft anders reist diegene die van je erft.

Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
heiltje

Bericht door heiltje »

yerküre schreef:
heiltje schreef:....maar ik ken het woord "bornes" niet ......
borne wifi ---> hotspot
Bedankt! weer iets meer geleerd van de Franse taal!
Groetjes Heiltje
heiltje

Bericht door heiltje »

Abe schreef:Bedankt Heiltje, gaan we dan maar eens even proberen. Ook maar direct even een vraag. Weet iemand waar ik de POI's van de Mac Donalds in Frankrijk kan downloaden?
Nog even ten overvloede Abe, het netwerk van McDonalds heet Meteor.
Prettige vakantie toegewenst!
Groetjes Heiltje
Abe

Bericht door Abe »

heiltje schreef:Nog even ten overvloede Abe, het netwerk van McDonalds heet Meteor.
Prettige vakantie toegewenst!
Dankjewel voor de goede wensen en ik ga zeker even proberen om bij de Mac te internetten. Mocht dit niet lukken hebben we toch mooi een excuus om even een ijsje of iets dergelijks te halen. :lol:
Groeten Abe
Afbeelding
Plaats reactie