Hallo allemaal
Even van een beginnende camperaar. Heb een camper gekocht met wat vochtschade (dom maar ja) Nu heb ik al wat tips gekregen hoe dit te verhelpen maar zit te denken. Bij het bedrijf waar ik werk zijn ze een nieuwe hal aan het bouwen waar een ruimte in gebouwd word waarin het 50 onder nul graden wordt. Daarvoor worden sandwichpanelen gebruikt die bestaan uit twee lagen aluminium met daartussen een laag pu schuim. Deze panelen zijn ongeveer 25 centimeter dik maar deze panelen moeten toch ook wel in 4 of 5 centimeter te krijgen zijn. Waarom wordt er altijd met hout gewerkt bij campers. De kleinste lekkage geeft al grote problemen en pu schuim is volgens mij niet gevoelig voor rot. Er zal waarschijnlijk een logische verklaring zijn maar het is mij even niet duidelijk. Even op maat zagen, op zijn plek zetten en klaar is kees. Misschien is er iemand die mij dit duidelijk kan maken.
Groeten Jan
sandwich panelen
een complete sandwich plaat zou kunnen ,maar inderdaad hier en daar moeten meubels ramen en zo gemonteerd worden ,en daar heb je stevigheid voor nodig ,en dat berijk je door op de kritische plaatsen hout of een ander stevig materiaal in te brengen
Ze nemen altijd hout denk ik omdat dat een groter lijmopp heeft in de sandwich platen ,anders komt er teveel druk op een te kleine plaats
Sandwich plaat is enkel sterk op een groot opp
en hout is makkelijker en goedkoper ,en als je het goed doet hoeft het niet te verrotten
Ze nemen altijd hout denk ik omdat dat een groter lijmopp heeft in de sandwich platen ,anders komt er teveel druk op een te kleine plaats
Sandwich plaat is enkel sterk op een groot opp
en hout is makkelijker en goedkoper ,en als je het goed doet hoeft het niet te verrotten
De Timmerman die niet zingen kan
Hallo Jan.
Ik schrik iedere keer bij het woord vochtschade. Je vraagt naar de sandwichpanelen zelf maken. Het topic dat volgt is waarschijnlijk op een serieus onderwerp het langste in Europa, maar op een gegeven moment worden er ook panelen zelf gemaakt. Daarvan zijn tevens foto's geplaatst.
Deze link is niet bedoeld om schrik aan te jagen. Maar ze hebben zoveel gedaan dat het voor iedereen die een en ander moet repareren er wel iets te vinden is.
http://www.zwerfautosite.be/phpBB2/view ... sc&start=0
Ik schrik iedere keer bij het woord vochtschade. Je vraagt naar de sandwichpanelen zelf maken. Het topic dat volgt is waarschijnlijk op een serieus onderwerp het langste in Europa, maar op een gegeven moment worden er ook panelen zelf gemaakt. Daarvan zijn tevens foto's geplaatst.
Deze link is niet bedoeld om schrik aan te jagen. Maar ze hebben zoveel gedaan dat het voor iedereen die een en ander moet repareren er wel iets te vinden is.
http://www.zwerfautosite.be/phpBB2/view ... sc&start=0
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.
Een Hymer B584 Classic is waar we mee op pad gaan.
Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
Een Hymer B584 Classic is waar we mee op pad gaan.
Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
Hoi Jan,JanCZ schreef:Kan zijn maar dan nog waarom worden er dan geen aluminium profielen gebruik ipv hout Is volgens mij ook nog lichter
aluminium is een goede warmtegeleider, dit natuurlijk in tegenstelling tot de rest van de vulling, de (thermische) isolatieplaten. Als je aluminium gebruikt maak je daarmee zg. “koudebruggen”. Als het buiten -erg- koud is en binnen lekker warm, dan druipt het condens ter plaatse van de alu-profielen letterlijk naar beneden......
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
____________________________________
Het is beter rijk te leven dan rijk te sterven.
____________________________________
Het is beter rijk te leven dan rijk te sterven.
