Campervakantie met kleine kinderen; slim of niet?
Campervakantie met kleine kinderen; slim of niet?
Hallo,
Ik heb een gezin met 3 kleine kinderen van 4, 3 en 1 jaar. Mijn partner en ik vinden het heerlijk om onderweg te zijn. In onze vakanties met of zonder kinderen wisselen we de dag op de camping altijd af met een dag op stap. We zitten dan best lang in de auto om vanalles te zien of om onderweg lekker te picknicken. Nu hebben wij een leuk campertje gezien, maar hebben nog nooit een campervakantie gehad. Natuurlijk gaan wij dit eerst proberen voordat we een Hymertje kopen. Onze vraag aan de lezers is of het überhaupt slim is om met 3 kleine kinderen aan een campervakantie te beginnen??? Wie heeft er positieve en/of negatieve ervaringen? Wat zijn de voor- en de nadelen??
Groetjes Wendy
Ik heb een gezin met 3 kleine kinderen van 4, 3 en 1 jaar. Mijn partner en ik vinden het heerlijk om onderweg te zijn. In onze vakanties met of zonder kinderen wisselen we de dag op de camping altijd af met een dag op stap. We zitten dan best lang in de auto om vanalles te zien of om onderweg lekker te picknicken. Nu hebben wij een leuk campertje gezien, maar hebben nog nooit een campervakantie gehad. Natuurlijk gaan wij dit eerst proberen voordat we een Hymertje kopen. Onze vraag aan de lezers is of het überhaupt slim is om met 3 kleine kinderen aan een campervakantie te beginnen??? Wie heeft er positieve en/of negatieve ervaringen? Wat zijn de voor- en de nadelen??
Groetjes Wendy
Ik heb een gezin met 3 kleine kinderen van 4, 3 en 1 jaar.
-
Hallo Wendy,
Je stelt je vraag op een camperforum, dus wij als camperfreaks zullen je vraag zeker positief beantwoorden.
Ervaring met meerdere kinderen hebben wij niet, wel met onze zoon van twee en een half.
Wij en hij zijn razend enthousiast.
Waar je ook staat of bent je hebt altijd je eigen huisje bij.
Voor de kleine houden wij hetzelfde eet, drink en slaap schema aan als thuis.
Het feit dat onze zoon altijd en overal tijdig naar zijn eigen bedje kan geeft ons een gevoel van vrijheid.
Wij gebruiken de camper vnl. in het voorjaar, najaar en enkele weekeinde in de winter.
In deze periode is er volop ruimte op leuke plekje voor kinderen. Het gezellig samen zijn en het tijd voor elkaar hebben is een bijkomend voordeel.
Denk wel aan het punt dat de kinderen onder de drie jaar in een kinderzitje moeten zitten, dus goedgekeurde gordels moeten aanwezig zijn. Dit even als tip
Je stelt je vraag op een camperforum, dus wij als camperfreaks zullen je vraag zeker positief beantwoorden.
Ervaring met meerdere kinderen hebben wij niet, wel met onze zoon van twee en een half.
Wij en hij zijn razend enthousiast.
Waar je ook staat of bent je hebt altijd je eigen huisje bij.
Voor de kleine houden wij hetzelfde eet, drink en slaap schema aan als thuis.
Het feit dat onze zoon altijd en overal tijdig naar zijn eigen bedje kan geeft ons een gevoel van vrijheid.
Wij gebruiken de camper vnl. in het voorjaar, najaar en enkele weekeinde in de winter.
In deze periode is er volop ruimte op leuke plekje voor kinderen. Het gezellig samen zijn en het tijd voor elkaar hebben is een bijkomend voordeel.
Denk wel aan het punt dat de kinderen onder de drie jaar in een kinderzitje moeten zitten, dus goedgekeurde gordels moeten aanwezig zijn. Dit even als tip
kids en camper
Ons gezin telt ook 3 kinderen. De jongste is 4, middelste 8 en de oudste 10. Onze kinderen zijn dus wat ouder, maar ik wil je onze ervaring niet onthouden. 2 jaar geleden eerst een camper gehuurd. Wij hanteren hetzelfde ritme van dag rijden en dag rust. Rustdag is tevens ren en speeldag voor de kinderen. Wij overnachten (nog) altijd op de camping. Het is ons zo goed bevallen, dat wij vorig jaar zelf een camper hebben gekocht. Een Dethleffs A522 uit 1992. Door combinatie alkoof met extra treinzit achterin, hebben wij de mogelijkheid nog even te zitten als de kinderen gaan slapen.
Onze kinderen vinden het reizen net zo leuk als wij. Tevens hebben ze tijdens de reis meer mogelijkheden zich te vermaken in de treinzit. Het beruchte "zijn we er al" na een half uur van huis horen wij niet meer.
Dus: het bevalt ons perfect. Door de aanschaf van een camper zoeken we ook veel meer de ruimte om fijn op pad te gaan met de camper.
groet,
Wicky
Onze kinderen vinden het reizen net zo leuk als wij. Tevens hebben ze tijdens de reis meer mogelijkheden zich te vermaken in de treinzit. Het beruchte "zijn we er al" na een half uur van huis horen wij niet meer.
Dus: het bevalt ons perfect. Door de aanschaf van een camper zoeken we ook veel meer de ruimte om fijn op pad te gaan met de camper.
groet,
Wicky
sinds 2004 geïnfecteerd met campervirus. Met onze Challenger Mageo 192 GA (Ford transit) trekt ons gezin erop uit vanaf voorjaar tot najaar.
campervakantie met kleine kinderen; slim of niet
Wij vinden een camper juist ideaal om mee op vakantie te gaan als je kinderen hebt. Onze dochter is nu bijna 2 en het is tot nu toe heel goed bevallen.
Zoals al eerder genoemd, je hebt je eigen huisje en spullen bij je, dus erg vertrouwd. Ook wij houden zoveel mogelijk het ritme van thuis aan. En moeten we een keer wat verder rijden, dan doen we dat direct na de lunch terwijl Rosanne slaapt. Tijdens het rijden zat ze in het autostoeltje naar buiten te kijken of te spelen; een stuk antislip op de tafel gelegd en daar kon ze mooi haar boekje op leggen of ander speelgoed. Een bak met speelgoed stond naast haar op de dinettebank, iets hoger gezet waardoor ze zelf bij het speelgoed kon.
Vorig jaar toen ze nog een baby was, kon ze heerlijk op het vaste bed liggen. Deze gebruikten we als box. Slapen deed ze (en ook de afgelopen vakantie) op het dinettebed. Voor volgend jaar maken we een net voor de alkoof en heeft ze haar eigen bedje.
En bij slecht weer, als we 's avonds niet buiten kunnen zitten, leggen we haar eerst in het vaste bed achterin en wanneer wij gaan slapen maken we dinette klaar voor haar en leggen we haar (zonder problemen) over.
Gerdien
Zoals al eerder genoemd, je hebt je eigen huisje en spullen bij je, dus erg vertrouwd. Ook wij houden zoveel mogelijk het ritme van thuis aan. En moeten we een keer wat verder rijden, dan doen we dat direct na de lunch terwijl Rosanne slaapt. Tijdens het rijden zat ze in het autostoeltje naar buiten te kijken of te spelen; een stuk antislip op de tafel gelegd en daar kon ze mooi haar boekje op leggen of ander speelgoed. Een bak met speelgoed stond naast haar op de dinettebank, iets hoger gezet waardoor ze zelf bij het speelgoed kon.
Vorig jaar toen ze nog een baby was, kon ze heerlijk op het vaste bed liggen. Deze gebruikten we als box. Slapen deed ze (en ook de afgelopen vakantie) op het dinettebed. Voor volgend jaar maken we een net voor de alkoof en heeft ze haar eigen bedje.
En bij slecht weer, als we 's avonds niet buiten kunnen zitten, leggen we haar eerst in het vaste bed achterin en wanneer wij gaan slapen maken we dinette klaar voor haar en leggen we haar (zonder problemen) over.
Gerdien
-
perfect
Een camper is perfect om met (kleine) kinderen op pad te gaan. Alles bij de hand ............. de kids zitten hoger dus kunnen meer zien buiten..
Ze kunnen meer speelgoed meenemen, enz enz.......
Als je geprobeerd heb wil je niet anders meer.
Ze kunnen meer speelgoed meenemen, enz enz.......
Als je geprobeerd heb wil je niet anders meer.
Een dag nie gelache is een dag nie geleefd.
(zonder euramobil is niet lache)
(zonder euramobil is niet lache)
-
- Contacteer:
Onze dochter van nu 2.5 jaar vindt het al vanaf dat ze 4 weken is helemaal SUPER!!! Wanneer de 'HUISAUTO" weer voor de deur staat staat ze te springen van plezier!!!
We zoeken wel wat minder de camperplaatsen op, maar meer de campings omdat ze dan andere kinderen tegenkomt en niet op de weg hoeft te spelen...

We zoeken wel wat minder de camperplaatsen op, maar meer de campings omdat ze dan andere kinderen tegenkomt en niet op de weg hoeft te spelen...

kinderen
Bij ons was de komst van de kinderen juist de reden om te gaan camperen. Voor we in de kids kwamen trokken we veelal met de rugzak buiten europa rond.
Het Camperen is voor ons de ideale combinatie. Je kunt toch vrij en avontuurlijk mee rond reizen, waarbij je ook voor de kids voor een uitstekende vakantie zorgt.
Bij ons is het voor de kids een feest als de Camper weer op de stoep staat, en we aankondigen dat we gaan. Ongeacht of dit voor een lagere vakantie of voor een weekend is.
Met andere woorden bij ons is Camperen synoniem aan kindervriendelijk.
Groeten,
Twan
Het Camperen is voor ons de ideale combinatie. Je kunt toch vrij en avontuurlijk mee rond reizen, waarbij je ook voor de kids voor een uitstekende vakantie zorgt.
Bij ons is het voor de kids een feest als de Camper weer op de stoep staat, en we aankondigen dat we gaan. Ongeacht of dit voor een lagere vakantie of voor een weekend is.
Met andere woorden bij ons is Camperen synoniem aan kindervriendelijk.
Groeten,
Twan
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Hallo Wendy
Welkom op het forum
ervaring met meerdere kinderen hebben wij niet,wij zijn dit jaar voor het eerst met ons dochtertje(gisteren 3 jaar geworden)met onze eigen camper op vakantie geweest
Het is super gegaan,gelijk eeste tour naar Elba.Vorig jaar hadden we een huisje op Texel gehuurd met alles erop en aan,aangezien ze altijd alleen maar in haar eigen bedje wil slapen hadden we zelfs haar eigen bed enz. mee,nu met de camper konden we haar mooi voorbereiden
haar eigen bedje,we waren wel een beetje huiverig...maar ze zei iedere keer uit haar zelf;''mag ik nu naar mijn bedje''ze vond het geweldig,zelfs met haar middag slaap
en wij natuurlijk ook
Wij hebben een alkoof een trein zit en achterin ook een zitje,hier hebben we extra voor gekozen zodat ze dan altijd haar eigen plek heeft en wij bij slecht weer ook nog de ruimte hebben
Het grootste voordeel van de camper vind ik dat je gewoon kunt stoppen om even te pauzeren en alles bij de hand hebt zelfs het bed,als de kleine dan even wil slapen is het mogelijk,terwijl de anderen nog wat spelen
en daarna de reis weer voort zetten,je hebt toch vakantie,dus alles op zijn gemak
Groeten uut Twente
,
Marion ( zie dat je uit Borne komt )
Welkom op het forum

Groeten uut Twente

Marion ( zie dat je uit Borne komt )
- MonRoe
- Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
- Contacteer:
Wij hebben zelf geen kinderen maar ik kan me voorstellen dat camperen meer is dan alleen op vakantie gaan met de camper. Om het niet te duur te maken zal je ook regelmatig een weekendje weg gaan.
Is dit dan niet lastiger met kinderen, omdat die toch vaak de voetbal, korfbal, hockey, vriendenclub heeft in het weekend? Ja het is makkelijk als ze nog onder de 6 jaar zijn, maar wat als ze ouder zijn?
Ik zie het bij mijn broer, had een caravan met de bedoeling om ook af en toe eens een weekend weg te gaan, maar met 3 jongens in de leeftijd van 6 tot 11 jaar viel dat niet mee vanwege alle sport activiteiten.
Is dit dan niet lastiger met kinderen, omdat die toch vaak de voetbal, korfbal, hockey, vriendenclub heeft in het weekend? Ja het is makkelijk als ze nog onder de 6 jaar zijn, maar wat als ze ouder zijn?
Ik zie het bij mijn broer, had een caravan met de bedoeling om ook af en toe eens een weekend weg te gaan, maar met 3 jongens in de leeftijd van 6 tot 11 jaar viel dat niet mee vanwege alle sport activiteiten.

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Kids en Camperen
Tot op heden levert eea bij ons met 3 kids (zoon 9 en twee dochters van 7) geen probleem op.
Hetzij laat eea zich schuiven zodat het past, hetzij prevaleert (in de beleving van de kids) de Camper boven de andere activiteit.
Groeten,
Twan
Hetzij laat eea zich schuiven zodat het past, hetzij prevaleert (in de beleving van de kids) de Camper boven de andere activiteit.
Groeten,
Twan
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
- Carel Camperfreak
- Contacteer:
Onze kids nu 13,11,8 en 7 zijn opgegroeid met het camperen wij camperen meer dan 15 jaar.
En wij willen niet anders juist de vrijheid van het gaan en staan is positief met het vakantie vieren met de kids, vervelling op een plek en we gaan weer verder naar een ander vertier.
Ook het reizen onderweg is veel ontspannender dan reizen in een personenauto en/of met caravan.
Wel is het vaak op pad gaan (wiekends) soms een probleem met de verplichtingen van de kids Sport,vrienden enz.........
En wij willen niet anders juist de vrijheid van het gaan en staan is positief met het vakantie vieren met de kids, vervelling op een plek en we gaan weer verder naar een ander vertier.
Ook het reizen onderweg is veel ontspannender dan reizen in een personenauto en/of met caravan.
Wel is het vaak op pad gaan (wiekends) soms een probleem met de verplichtingen van de kids Sport,vrienden enz.........
Caravan Camper Check
voor uw (aankoop) camperkeuringen
veiligheid en techniek
Natuurlijk krijg ik van de camperliefhebbers voornamelijk positieve reacties
. Van mensen met kinderen hoor ik dat het alleen lastig kan zijn met eventuele sporten e.d. v/d kinderen. Maar hoe zit het met de veiligheid? Onze jongens zijn nog erg jong en moeten natuurlijk in een zitje en/of gordel. Maar als dat niet mogelijk is; is dat toch erg gevaarlijk???
Hoe denkt u hierover?
En campers vergen toch ook veel onderhoud; is het handig als mn partner of ik technisch goed onderlegd is of is dit geen noodzaak om een camperfreak te zijn

En campers vergen toch ook veel onderhoud; is het handig als mn partner of ik technisch goed onderlegd is of is dit geen noodzaak om een camperfreak te zijn

Ik heb een gezin met 3 kleine kinderen van 4, 3 en 1 jaar.
- Carel Camperfreak
- Contacteer:
Wendy, dat wordt dus aanschaf (als je deze nog niet hebt) van 3 goedgekeurd goed zittende kinderstoelen die in de 3 punts gordel kunnen.
1 op de voorstoel, 2 in de rijrichting ik neem aan dat jullie camper hier de ook 3 punts gordel hebben, moeders (meestal in ons geval) krijgt de zitplaats met de minste uitzicht naar buiten.
Slapen (altans als het 1x slaapt) hoeft geen enkel probleem te zijn met een veiligheidsnet in de alkoof 3 kleine kids kunnen er ook allemaal in de alkoof.
Techniek?? het grote onderhoud kun je door de vakman laten doen en als je het camperforum veelvuldig leest krijg je vanzelf verstand van zaken.
Kortom gaan met de banaan (camper)

En er zijn ook nog andere campers dan Hymertje(zoals je zelf zegt)
1 op de voorstoel, 2 in de rijrichting ik neem aan dat jullie camper hier de ook 3 punts gordel hebben, moeders (meestal in ons geval) krijgt de zitplaats met de minste uitzicht naar buiten.
Slapen (altans als het 1x slaapt) hoeft geen enkel probleem te zijn met een veiligheidsnet in de alkoof 3 kleine kids kunnen er ook allemaal in de alkoof.
Techniek?? het grote onderhoud kun je door de vakman laten doen en als je het camperforum veelvuldig leest krijg je vanzelf verstand van zaken.
Kortom gaan met de banaan (camper)

En er zijn ook nog andere campers dan Hymertje(zoals je zelf zegt)

Caravan Camper Check