Waar zitten zekeringen in een Rimor Europeo 78?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Paulav
Berichten: 7
Lid geworden op: do 29 dec 2005, 15:16
Locatie: Son

Waar zitten zekeringen in een Rimor Europeo 78?



Bericht door Paulav »

Wie weet waar de zekeringen zitten in een Rimor Europeo 78??
En dan bedoel ik de zekeringen van de koelkast, waterpomp etc.
Het bedieningspaneel geeft namelijk een storing. Hij is er afgeschroefd maar aan de achterkant zitten geen zekeringen die vervangen zouden kunnen worden. Wie weet raad want we willen morgen op vakantie!!!!!!

Alvast bedankt,

Kees
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen



Bericht door javanes »

Kees/Paula,

Zitten er het bedieningspaneel geen automatische zekeringen (met van die kleine rode knopjes) die je kunt indrukken.
Geef even het merk en type van het paneel en omvormer door.

Groeten,
Jacques
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Paulav
Berichten: 7
Lid geworden op: do 29 dec 2005, 15:16
Locatie: Son

het is een ArSilicii



Bericht door Paulav »

het is een ArSilicii
Het is een rechthoekig paneel met aan de linker kant 1 groot display mt daarin alle gegevens en aan de rechterkant 5 tiptoestknoppen met in het midden OK en daarboven een knop omhoog, er onder een knop omlaag en zo ook naar links en naar rechts.

Na alles losgekoppeld te hebben van accu en stroom en na een half uur weer doet de waterpomp het weer. Alles doet het weer (waterpomp, boiler, etc) maar.........met het bedieningspaneel is niks meer te sturen. Je kunt er de lampen niet meer aan doen etc.
Maar wat op zich ook vreemd is, is dat we eerst meteen bij de deur met een knopje de grote lamp aan konden doen (handig als je in het stikdonker thuis komt bij de camper). Maar die knop doet niks meer. We kunnen de grote lamp echter nog wel aan doen met het knopje van de lamp zelf.

Kees
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen



Bericht door javanes »

Kees,

Kijk even op de onderstaande site.
Ergens halfweg staat ook de Italiaanse site waar je de handleidingen in diverse talen kunt downloaden. Helaas niet in het Nederlands.

Verder kan ik je helaas niet helpen, maar misschien kun je er verder iets mee.

http://www.zwerfautosite.be/phpBB2/view ... 1005988521

Groeten en succes,
Jacques
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
DirkenAnneke
Berichten: 476
Lid geworden op: do 14 okt 2004, 23:00
Locatie: Schoonoord



Bericht door DirkenAnneke »

Kees,
Bij de Rimor en de ARsilcii zitten 2 zekeringen op de lader/electronica box welke waarschijnlijk in het gootsteen kastje zit. Het ARSilicii systeem is zeer geavanceerd en werkt met zg node(electronica kastjes welke alle apparatuur sturen en zonodig ook uitschakelen zonder dat er zekeringen benodigd zijn).
Waarschijnlijk wordt de storing bij jou aangegeven door de "hoekjes" omhet symbool op het controle scherm?
Laat even weten welk symbool, want door het losnemen van de betreffende node kan je de fout "resetten".
Probeer anders eerst even de stekker op het bedieningspaneel eraf en er weer op te zetten, dan reset je nl het controle paneel.
succes, Dirk
Carthago Chic C-line 5.0, Audi A3 cabrio, en BMW1200RT, zendamateur PH5D
DirkenAnneke
Berichten: 476
Lid geworden op: do 14 okt 2004, 23:00
Locatie: Schoonoord



Bericht door DirkenAnneke »

Kees,
Als Rimor eigenaar en enthousiast techneut ben ik echt benieuwd of het probleem nog bestaat of dat dit inmiddels is opgelost.
gr. Dirk
Carthago Chic C-line 5.0, Audi A3 cabrio, en BMW1200RT, zendamateur PH5D
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen



Bericht door javanes »

Kees,

Ze zullen zoals gezegd op vakantie vertrokken zijn. Dus nog even wachten op een reactie.

Groeten,
Jacques
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Bigi
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 11:24

Re:



Bericht door Bigi »

Goedendag,

Ik ben sinds vandaag lid van het forum geworden. Wel las ik het al jaren.
Wij hebben een Rimor superbrig uit 2000 en ik heb sinds gisteren een plotseling probleem met mijn waterpomp. Het paneel geeft een storing waar in de vuilwatertank en geeft dan ook geen waterdruk en kan ook niet meer zien hoeveel schoon water in nog in de tank heb. Ik heb alles Hubs nagekeken, paneel los gehad en stekkers los etc. Soms na een uur doet hij het weer even maar nu doet hij het al 2 dagen niet. Wel liggen de draden van 1 van de vuil water tanks los. Deze zijn van de contacten af. Simpel te repareren echter moet ik wel de hele vuil watertank demonteren en daar heb ik weinig zin in.

Weet iemand hoe ik dit probleem simpel op kan lossen? ik zit al te denken aan een bypass maar misschien weet iemand een simpele oplossing

Ik hoor graag

Groet Jaap
Eeffs
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 08 apr 2020, 9:05

Re:



Bericht door Eeffs »

Dirk

Kunnen wij een korte lijn houden? Want ik heb een rimor maar ben geen techneut en ik snap er dus weinig van....

Ik heb een extra ingebouwde 12v socket. 1 van de kids heeft geprobeerd daar zijn USB in te steken zonder tussenstekker. Gevolg, kortsluiting. Nu heb ik de socket vervangen maar 't ligt niet aan de socket want deze doet 't ook niet. Waar moet ik 't wel zoeken?
Daarnaast, is 't niet reuze onhandig dat de airsilicii achterstevoren in gisten kastje zit?? Ik kan de aansluitingen dus niet zomaar bekijken. Ik heb begrepen dat de aansluitingen nog wel eens doorbranden..,

Groetjes! Eef
DirkenAnneke schreef:
za 29 apr 2006, 17:04
Kees,
Als Rimor eigenaar en enthousiast techneut ben ik echt benieuwd of het probleem nog bestaat of dat dit inmiddels is opgelost.
gr. Dirk
Plaats reactie