Tentje bij een camperplaats

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Europe Flyer

Tentje bij een camperplaats

Bericht door Europe Flyer »

wij gaan regelmatig met z,n tweetjes weg maar zo af en toe willen de kinderen ook wel mee , ( tweeling van 16 ) , vooral in de wat grotere vakanties , aangezien wij liever op een camperplaats staan en de kinderen het liefs in hun eigen tent slapen is mijn vraag

mag je op een camperplaats een tentje erbij zetten :?: :?:
groeten van Bertram en Mariska.

-------------------------------------------------------
'' Het ware geluk bestaat slechts in de illusies die men zich daarover maakt.''
lies

Re: tentje bij een camperplaats

Bericht door lies »

knausie schreef:wij gaan regelmatig met z,n tweetjes weg maar zo af en toe willen de kinderen ook wel mee , ( tweeling van 16 ) , vooral in de wat grotere vakanties , aangezien wij liever op een camperplaats staan en de kinderen het liefs in hun eigen tent slapen is mijn vraag

mag je op een camperplaats een tentje erbij zetten :?: :?:
Nee dat mag niet..
een camperplaats is geen camping..

groeten lies
Europe Flyer

ja .. dat idee hadden wij ook al ... en terecht

Gast

Bericht door Gast »

Toch zie ik regelmatig op camperplaatsen aan de Moezel tentjes erbij staan.
Kennelijk wordt dit toegestaan want er wordt geld opgehaald en die mensen zien dat dus ook.
Er wordt niets van gezegd.
Wij hebben dit gezien in Enkirch en Kinnheim.

Of er extra voor betaald moet worden - daar heb ik geen idee van.

Overigens ben ik het wel eens met hierboven.
Een camperplaats is geen campingplaats.
Gast

Bericht door Gast »

in st Valery en Caux op de camper parkeer plaats was pas een NL caravan geparkeerd, hoort evenmin op een camperplaats vind ik. Ondanks bezwaren en waarschuwingen en de borden dat het verboden was bleef hij gewoon staan.... Om 23.00 uur kwam de Politie voorbij... Nadat hij een fikse bekeuring had betaald en nadat zijn caravan was onderzocht op drugs oid...kon hij vertrekken.

Joost
Gast

Bericht door Gast »

Afgelopen zomer stonden we in Hortin in Frankrijk tegen half elf in de avond kwam de politie, de tent moest weg en de camper ook met een boete van 65 €, hebben het al vaker gezien in Frankrijk dat tenten en caravans verwijderd worden.

gr jm
Aloys
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Aloys »

Op de meeste camperplaatsen (in Duitsland bijvoorbeeld) mag je niet eens een stoeltje buiten zetten, of een zonnescherm uitdraaien. Laat staan een tentje opzetten... :?

Camperplaatsen zijn in principe bedoeld om te overnachten in de camper. Dus geen tafels en stoelen buiten, geen was te drogen hangen, niet barbequen etc. Ik zou het niet doen, lijkt me niet goed voor de camper-zaak. Raken we wellicht camperplekken mee kwijt.

Maar er zijn ook hele mooie, eenvoudige kleine campinkjes. Prachtig gelegen. De ANWB heeft er zelfs een apart boekje van: "Kleine campings" of iets dergelijks. Misschien een alternatief?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Marius
Moderator
Contacteer:

Bericht door Marius »

hebben wij pas geleden gehaald dat boekje..

En hebben onze vakantie voor aankomende zomer er al mee uitgestippeld.
Alleen maar kleine campings, met een max van 25 staanplaatsen.

Nu maar hopen dat ze in plaats voor ons hebben zonder bespreken..:)

Das toch wel een nadeeltje van deze "nieuwe" camper.. voorheen liepen we altijd de receptie binnen en dan liet ik mijn vriendin met haar liefste glimlach en beste frans een plaatsje vragen voor een petite campertje.. :)
Greetzzzz, Marius
Joost

Kamperen bij de boer

Bericht door Joost »

Dat doen we ook wel eens, gewoon in NL rondrijden... wat zijn bv Gelderland en de Achterhoek toch mooi! en dan in het boek iets opzoeken en een nachtje "'bij de boer" overnachten. Zeer aan te raden.

Joost
Marius
Moderator
Contacteer:

Bericht door Marius »

met alle respect joost, maar ondervind je "bij de boer" geen problemen met het formaat/gewicht van je camper??

NIet dat wij nou zo een groot ding hebben, maar ik ben wel bang dat een lief verhaaltje over een klein plkeje voor een klein campertje dat hoger is dan hij lang is :) niet meer zal werken met onze camper.. :?
Greetzzzz, Marius
Joost

Bericht door Joost »

Marius,

Nog nooit een probleem mee gehad. Mijn camper- gewicht is verdeeld over 6 brede banden, dat scheelt. Een gemiddelde camper met smalle banden trekt eerder een "'spoor" in de grond dan ik, is mijn ervaring. Verder, als het 'echt drassig'" is blijf ik natuurlijk op het beton staan. Een kleine camper gaat vaker "'sturen", ik rij hem eruit zoals ik hem erin rijd, GEEN stuur gebruiken. Maar zoals gezegd, ik heb er nog nooit een probleem mee gehad en zelfs, bij d boer, nooit mijn sper dif aan hoeven te zetten...
Nogmaals, dit alles een bij droge ondergrond.

Joost
Europe Flyer

bedankt voor alle antwoorden , en zoals de meesten al laten weten een camperplek is geen camping en terecht , alhoewel wij het ook regelmatig gezien hebben dat een camperplek omgebouwd wordt tot camping.

het boekje kleine campings hebben wij ook al en maken daar ook veel gebruik van , bovendien zijn wij ook lid van de SVR en die hebben ook hele leuke kleine campings. :D

Gast

Bericht door Gast »

Op Fehmarn (D) is het geen probleem en ook in Neu-Brandenburg is er een grasveldje waar een extra tentje mag staan, het is echt afwachten waar het kan.
betty

Bericht door betty »

wat dachten jullie van de campings van staatsbosbeheer lekker ruim en midden in de natuur,wij maken er s'zomers veel gebruik van.
betty
Plaats reactie