Marathon goed/slecht ?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
sonmeij
Contacteer:

Marathon goed/slecht ?

Bericht door sonmeij »

Hallo allemaal ,
ik ben zo goed als rond met de koop van een 508 met een Marathon line opbouw.
het lijkt mij een hele degelijke combi maar ik ben door een "campermakelaar"gewaarschuwd dat Marathon een matige afwerking heeft en en snel gaat lekken.
Ik kan het me haats niet voorstellen alles is uit een stuk.
Deze campermakelaar waarschuwde ook dat Marathon falliet zou zijn , wat helemaal niet het geval is ik heb ze zo juist gesproken.
Zou het zijn dat deze handelaar zijn procentjes misloopt omdat ik niet bij hem koop ? ik hoop dat hij ongelijk heeft.
Maar ik ben er goed ziek van help eens even en vertel me vooral dat ik een goede koop gedaan heb of zoiets.
Alvast bedankt allemaal

Richard
Laatst gewijzigd door sonmeij op zo 06 jul 2003, 19:42, 2 keer totaal gewijzigd.
janschrik

Re: Marathon goed/slecht ?

Bericht door janschrik »

sonmeij schreef:Hallo allemaal ,
het lijkt mij een hele degelijke combi maar ik ben door een "campermakelaar"gewaarchuwd dat Marathon een matige afwerking heeft en en snel gaat lekken.
Ziet er mooi uit, het kan best dat onze vriend van WND gelijk heeft , ik twijfel niet aan zijn kunde op dit gebied. Je zou eens met een vochtmeter door het ding moeten gaan. Laat hem verder technisch keuren en de eventuele gekonstateerde gebreken op kosten van de verkoper repareren.
Knaus TI Sport 650 2007
Gast

Bericht door Gast »

Hoi, ga eens naar de site van de Mercedes club www.dubbellucht.nl en stel daar je vraag. Er rijden behoorlijk veel Marathon-campers met MB 508 onderbouw. Bij mijn weten zijn ze behoorlijk goed en in ieder geval hartstikke mooi.
Succes
marcel

Bericht door marcel »

Mooi van buiten, ziet er niet slecht uit allemaal. Giede ramen en luiken. Een wat eenvoudige inbouw (maar dat is niet het belangrijkste). De opbouw is buiten van Polyester??? Zo ja, beter kun je het niet hebben, m its de isolatie niet uit styropor bestaad. Ik weet niet wat de prijs moet zijn, maar als alles er zo uit ziet als het plaatje beslist een leuke koop.
marcel

Bericht door marcel »

En nog even dit. Iedere camper is zo goed of slecht als dat zijn vorige eigenaar deze onderhouden heeft. Zelfs de duurste clou kan na enkele jaren een "wrak" zijn ook al is de opbouw nog zo goed.
sonmeij
Contacteer:

Bericht door sonmeij »

Eerst even dit, ik heb WND nooit genoemd iedere gelijkenis met een met een makelaar op de voormalige zeebodem kan volkomen toevallig zijn

@ marcel

hier even wat info van Marathon.nl :

Het casco uit één stuk is het fundament voor de zelfbouwer. Alle Marathon Line casco's zijn gemaakt van gewapend polyester en geïsoleerd met PU-schuim. De totale wanddikte is 50 mm. De casco's zijn naadloos uit één stuk,
De casco bodems worden voorzien van PU-schuim en tevens gelamineerd met polyester. Dit ter bescherming van zout, pekel en roestvorming.

de vorige eigenaar heeft een casco gekocht en ik heb bregepen dat deze bij dubbellucht.nl bekend is.
Het interieur is inderdaad sober maar zo goed als nieuw

Groet Richard
Laatst gewijzigd door sonmeij op zo 06 jul 2003, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
marcel

Bericht door marcel »

De basis (opbouw) is ook het belangrijkste. Zoals jouw beschrijving is kun je het niet beter hebben. Polyester i.c.m. pu schuim is een perfecte combinatie om geen last van rotte wanden te krijgen. Zoek in de markt maar eens naar een vergelijkbare opbouw. Je komt dan bij RMB, EVM en tot voor kort o.a. Phoenix terecht. Prijzen........ EVM nieuw €86.000,- Phoenix meer dan 200.000,-. Gebruikt zul je bijna niets vinden voor een betaalbaar bedrag. Van binnen is alles mogelijk om het naar je wens te maken. Als de basis maar goed is....
sonmeij
Contacteer:

Bericht door sonmeij »

@ marcel

Bedankt dat is net wat zelf ook dacht.
ik voel me vandaag weer een stuk beter en ben blij met de koop.
van de week nog wel even technische keuring maar de basis is goed.

groet Richard
Laatst gewijzigd door sonmeij op zo 06 jul 2003, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Wijnand
Contacteer:

Bericht door Wijnand »

Ik heb precies dezelfde vorig jaar in Rijsenhout bekeken, Ik vond de vraagprijs van ik dacht, 25000 euro, veel te hoog en de afwerking vond ik maar matig en niet zo deskundig gedaan.
Bovendien moet je groot rijbewijs hebben, had ik wel , maar velen niet.
En de auto was van 1980, ik zou het niet doen.
sonmeij
Contacteer:

Bericht door sonmeij »

wij zochten een degelijke camper zonder al te veel toeters en bellen op een Mercedes 5 6 of 7 serie
maar de laatste twee konden we vaak niet betalen of de opbouw was rommel.
Deze inrichting is met de tijd redelijk eenvoudig aan te passen.
De auto brengt je altijd thuis zonder computer of electronica en de opbouw is net zo degelijk als ik verwacht.
De prijs? ja het is een hoop geld niet wat Wijnand schrijft
Maar ik heb hem niet voor de verkoop maar voor heel veel jaren plezier.
Als ik hier lees dat er mensen met campers van een jaar of 8 al wanden vervangen of doorgezakte alkoven hebben uit de zelfde prijsklasse of meer bent ik best tevreden

Dit onderwerp is wat mij betreft klaar
nogmaals bedankt allemaal
Gast

Bericht door Gast »

sonmeij schreef: Dit onderwerp is wat mij betreft klaar
nogmaals bedankt allemaal
Toch nog een berichtje van mij. :D
Als je 'm al gekocht hebt, dan heb je er goed aan gedaan. Een MarathonLine camper gaat niet vanzelf kapot/verrot, dat lukt je allleen met bijvoorbeeld een aanrijding. En dan noch kan je 'm gemakkelijk repareren. :lol: Met slijpen en polyester plakken. :shock:

Wij hebben er ook een, al 11 jaar!!!!!!!
Zonder problemen en zonder lekkages.
Wel defecten door achteruitrijden tegen paaltjes o.i.d. Heb dat zelf gemaakt, zie boven.
Willen er nog 10 jaar, of langer mee rijden (en kramperen).En dat zal wel lukken ook. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Twan Schoenmakers

508D Marathonline

Bericht door Twan Schoenmakers »

Hoewel, het laatste bericht hier al meer dan een jaar oud is, wil ik ter aanvulling nog even aangeven, dat ook zij met veel plezier met een marathonline rond rijden.

Onze combinatie staat op een onderstel uit 1980, met een opbouw uit 1990. Het is een dijk van een wagen. Zowel de motor als de opbouw zijn niet kapot te krijgen.

Zeer sterk voor vele lange reizen gedurende vele jaren. Ik zie me er zonder problemen over 10 jaar nog mee rond rijden.

De OM314 motor is niet de snelste jongen uit de klas, maar ja we hebben vakantie, en bedrijfszekerheid op de lage termijn is me ook wel wat waard.

En mocht er motorisch wat kapot gaan, dan liggen de motoren door heel europa bijna voor het oprapen, aangezien er ontstellend veel OM314 motor door Mercedes verkocht en gebruikt zijn.

De opbouw is ingeval van schade ook betrekkelijk simpel en goed te repareren.

Bij taxaties voor verzekeringsmaatschappijen is binnen Dubbellucht ook wel gebleken dat de taxatiewaarde veelal veel hoger liggen dan de verkoop prijzen. Dit wil natuurlijk west wel wat zeggen.

Groeten,

Twan
Gast

Re: Marathon goed/slecht ?

Bericht door Gast »

sonmeij schreef:Hallo allemaal ,
het lijkt mij een hele degelijke combi maar ik ben door een "campermakelaar"gewaarschuwd dat Marathon een matige afwerking heeft en en snel gaat lekken.
Ik kan het me haats niet voorstellen alles is uit een stuk.
Deze campermakelaar waarschuwde ook dat Marathon falliet zou zijn , wat helemaal niet het geval is ik heb ze zo juist gesproken.
Zou het zijn dat deze handelaar zijn procentjes misloopt omdat ik niet bij hem koop ? ik hoop dat hij ongelijk heeft.
Maar ik ben er goed ziek van help eens even en vertel me vooral dat ik een goede koop gedaan heb of zoiets.
Alvast bedankt allemaal

Richard
Wat opbouw betreft: kopen. Wij hebben al 12 jaar een opbouw van Marathon en er mankeerd niets aan!

Frans.
Joost

Bericht door Joost »

Die MB508 is perfect.. we hebben er jaren in rond gereden... Is niet snel ...maar wel super betrouwbaar en...iedere monteur kan er aan werken mocht het fout gaan... Hoeveel gelopen?.... 750.000 km? of zo?.. dan is tie nog niet goed ingelopen..

veel succes

Joost
Plaats reactie