Bekleden camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
rob Geerdink

Bekleden camper

Bericht door rob Geerdink »

Ik wil mijn camper van binnen opnieuw bekleden, is hier een bedrijf voor of heeft er iemand een goede tip
Jeetje

Bericht door Jeetje »

Wat voor camper is 't? Kun je het niet zelf? Laten doen, wordt al gauw een duur verhaal...

Ik heb het dit voorjaar zelf gedaan. Dat was voor het eerst dat ik 't überhaupt heb gedaan -ik zit overdag op m'n werk achter een bureau- en ik moet zeggen dat het prima is gelukt.
... it's better to burn out, than to fade away...
peter

hoevelaken

Bericht door peter »

ik heb het laten doen in hoevelaken, ik was zeer tevreden en als nkc lid krijg je korting,
zijn advertentie staat altijd in de nkc gids
Gast

Re: Bekleden camper

Bericht door Gast »

rob Geerdink schreef:Ik wil mijn camper van binnen opnieuw bekleden, is hier een bedrijf voor of heeft er iemand een goede tip
Hallo Rob,

Ben je niet een beetje handig dan ??
Het is net als je huiskamer behangen of schilderen :-)
Neem bijv een goede kwaliteit afwasbaar behang en ga aan de slag.
Panelen die bekleed zijn zitten of met spijkers-zonder-kop of met schroeven vast. Omkeren en nietjes eruit en de stof valt eraf. Lapje op de markt kopen en opnieuw opnieten. Kussen kun je laten bekleden bij bijv. sommige filialen van de beddenmarkt. Ook schuimplaten kunnen die maken voor je. Zelfs matrassen op maat in mogelijk. Stof die in vormen op delen gekleefd zit kun je ook vervangen maar dat vraag wat moeite. Je moet dan in elkgeval stretch-stof nemen die kun je in de hoeken en bochten drukken. Het is even oefenen maar alles hangt ervan af hoe handige DHZ-er je bent

Je kan ook in Zeist kijken op de Dwarsweg, is een autobekleder maar denk niet dat dat voordelige jongens zijn over het algemeen. tijd kost nu eenmaal geld, nu de winter komt kun je eenvoudiger tijd vrijmaken voor een DHZ klus ;-)

Succes CPK.
Peugeot FFB

Bericht door Peugeot FFB »

Ik heb onze camper ook (willen) behangen, behang kwam na het drogen van de wanden af ! Hoe kan dit voorkomen worden ? Ik had de wanden met speciaal voorstrijkmiddel van alabastine voorgestreken.
vim

Bericht door vim »

Ik heb juist verleden week mijn camper opnieuw laten bekleden.
stoelen kussen panelen alles.
heb deze allemaal zelf gedemonteerd en later gemonteerd.
Dat was een hele klus maar is goed te doen.
Heb alles door een copeuze laten bekleden en het ziet er nu prachtig uit.
Het is niet goedkoop voor net onder de € 1000 inclusief stof was ik klaar.
Ik heb er wel een nieuwe camper door gekregen.
Wil je het adres in bergen op zoom stuur me dan een PB
Adriatik Vision 1 707 SG metallesderopenderaanenderinenderachter
Opgezegd

Bericht door Opgezegd »

Op http://camper-accessoires.startkabel.nl/ staan een aantal links naar bedrijven die campers bekleden. Niuewe links zijn natuurlijk welkom.
Walkabout

Bericht door Walkabout »

Op http://www.camperkrant.nl/accessoires/h ... leding.htm heeft een stoffeerbedrijf een leuk en leerzaam verhaal geschreven.
Misschien leuk om eens door te lezen :P

Groetjes Gonda
AAT

Bericht door AAT »

Peugeot FFB schreef:Ik heb onze camper ook (willen) behangen, behang kwam na het drogen van de wanden af ! Hoe kan dit voorkomen worden ? Ik had de wanden met speciaal voorstrijkmiddel van alabastine voorgestreken.
Kijk eens naar de datum VOOR dit berichtje.
Aat.
probeer nooit hoger te gaan dan je ladder reikt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
JHV

Bericht door JHV »

AAt schreef:Kijk eens naar de datum VOOR dit berichtje.

dat zie ik, maar het is eigenlijk peugeot FFB die een nieuwe vraag stelt in plaats van een nieuw draadje te openen. En dat is een goede zaak toch?

Met welke lijm en welk behang ben je bezig geweest peugeot FFB?
Ik heb onze wanden voorzien van de ouderwetse schuimvinyl. Van de kwaliteit die jaren gelden binnenshuis in keuken en douche gebruikt werd.
Met de bijbehorende lijm. Eerst de oude wandbekleding (behang van papier incl. de bruine kringen) verwijdert en de wandplaten met St. Mark schoongemaakt.
Het schuimvinyl zit nu al voor het 3e jaar.
Johan
Moveo Ergo Sum
Gré

Bericht door Gré »

Dit nieuwe bedrijf in Apeldoorn moet heel goed zijn:

http://www.meneersam.nl
Groetjes Gré
h de boer

Bericht door h de boer »

hallo rob,

2 jaar geleden hebben we het zelf gedaan. het is best wel een intensief werk(je). mijn vrouw heeft alle stukken van te voren opgemeten en uitgeknipt. we zijn van stoffen bekleding overgegaan naar skai.
zoveel mogelijk de oude bekleding verwijderen en anders erover heen plakken met spuitlijm.
het is veel werk maar de genoegdoening die je eraan overhoud omdat je alles samen gedaan hebt is enorm. en het scheelt vast enorm veel geld.

succes met je beslissing.

gr henk
Onze Camper: http://www.mijnalbum.nl/Album=YWIICHEC
Rain before seven, means sun after eleven.
Fiat Ducato 2,5 TDi Hobby 650 1996
Ruud Lamers

Bericht door Ruud Lamers »

JHV schreef:AAt schreef:Kijk eens naar de datum VOOR dit berichtje.

dat zie ik, maar het is eigenlijk peugeot FFB die een nieuwe vraag stelt in plaats van een nieuw draadje te openen. En dat is een goede zaak toch?

Met welke lijm en welk behang ben je bezig geweest peugeot FFB?
Ik heb onze wanden voorzien van de ouderwetse schuimvinyl. Van de kwaliteit die jaren gelden binnenshuis in keuken en douche gebruikt werd.
Met de bijbehorende lijm. Eerst de oude wandbekleding (behang van papier incl. de bruine kringen) verwijdert en de wandplaten met St. Mark schoongemaakt.
Het schuimvinyl zit nu al voor het 3e jaar.
Johan
Gewoon met behangplaksel voor zwaar behang, en normaal behangpapier gebruikt.
Plaats reactie