Naturistische camperplaatsen

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
campernatuur
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 16 feb 2007, 17:11
Locatie: Anna Paulowna



Bericht door campernatuur »

Ik ben nog bezig met het opzetten van de site voor deze plaatsen een paar staan er al op maar ik heb na de zomer veeeeel meer tijd (50 jaar en met FLO)voor deze site en hoop hem dan af te maken en up to date te houden. Zelf zoek ik altijd plaatsen op waar het bijna altijd mogelijk is om naturistisch om de camper te vertoeven. Over 2 weken gaan we weer een maand door Frankrijk toeren en zal alle plaatsen beschrijven op mijn site.

www.campernatuur.nl
Geniet nog maar even van dit korte leven
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Hoi, Ik heb je site bekeken. Ziet er goed uit. Ik snap alleen niet alles. Zijn alle plekken naturistisch of kan je in de buurt ergens vertoeven?
Wij zoeken namelijk voor de zomer leuke plekken, waar ook een kind zich kan vermaken, de hond kan zwemmen en kind ook natuurlijk. Ik weet wel wat campings, maar liefst wil ik niet 3 weken op 1 plek staan.
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:



Bericht door thole »

Goed nieuws over Plage de Piemanson (plage d'Arles)
Het is de autoriteiten ook dit jaar weer niet gelukt om een einde te maken aan het vrij kamperen.
Wij zijn net terug, de politie controleerde of er geen caravans geplaatst werden. Dit is vanaf 1 mei toegestaan (gedoogd).
Wij stonden op dit grote naturisten strand in de Camarque eerst met een paar campers, vorig weekend werd het behoorlijk druk.
Alle voorzieningen + douches in Salin de Giraud(13 km).
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Bernardus
Berichten: 57
Lid geworden op: di 03 aug 2004, 19:36
Locatie: Assendelft

naturistische camperplekken



Bericht door Bernardus »

ik zou zeggen: wordt lid van de NFN. een dik boek met honderden naturistische campings en verenigingterreinen voor weinig geld, zijn dan je deel!
voor alles is er een eerste keer!
ekki
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 08 mar 2004, 10:26
Locatie: Achterhoek (Gelderland)



Bericht door ekki »

Bij ons gaat ook altijd de INF Wereldnaturisme gids mee !

Samen met een van de vele overzichten van camperplaatsen op de laptop kunnen we altijd wel een leuke combi maken van naaktstrand en camperplaats !

Groeten,
Eric
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Ik ben lid van de NFN en ik heb de INF wereld gids, ik wil juist plekken ontdekken en zo weinig mogelijk op campings staan.
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
campernatuur
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 16 feb 2007, 17:11
Locatie: Anna Paulowna



Bericht door campernatuur »

Niet alle plaatsen zijn naturistisch, maar ik zal mijn best doen daar zoveel mogelijk over te verzamelen. Ik weet niet wanneer en waar je met vakantie naartoe gaat?
Wat ik altijd doe is voor frankrijk deze site pakken en dan de dichtbijzijnde camperplaats zoeken.

http://www.ffn-naturisme.com/vacances.htm

Voor nederland heb ik al een opzet gemaakt op de benelux - naturisme- dagrecreatie.
Zoiets wil ik ook van de andere landen maken , maar heb geduld ik ben nog geen 50
Geniet nog maar even van dit korte leven
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

@Campernatuur, bedankt voor je antwoord. Die site ken ik ook inderdaad, zal er eens naar kijken weer. Als het goed is gaan we naar Frankrijk dit jaar.
Denken alleen nog na, wel of geen campings? Trekken of meer blijven op campings? Dit in verband met het zoontje van Henk.
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Jodocus
Berichten: 88
Lid geworden op: za 03 jan 2004, 17:32



Bericht door Jodocus »

Hoi,
Afgelopen weken in Noord Duitsland vakantie gehad. Op het Rosenfeldestrand( camping) een aantal weken gestaan. Met name in die hoek zijn veel camperplaatsen die in de nabijheid een FFK-strand hebben.
Verder in Travemunde gestaan op de camperplaats aan de haven en in Wismar( mooie nieuwe camperplaats) ook in de haven.

De FFK stranden staan bij mij in m'n navigatie als POI.

groet Jos
Henry van der Veen
Berichten: 2514
Lid geworden op: vr 13 jul 2007, 0:03
Locatie: Hoogeveen

Camperplaatsen



Bericht door Henry van der Veen »

Ik zelf gebruik altijd de Poi Handler website.

Is een gemakkelijke site en je kan meestal zo de POI's met je PC in je pocket navigatie laden.

Er staan voor Nederland 15 en voor Frankrijk 282 naturistencampings op.

Voor mijn Navigon programma heb ik het programmaatje PoiWarner (30 euro) nodig, omdat je bij Navigon niet direct POI's kan invoeren, voor andere merken kan je deze wel direct invoeren.

website PoiHandler : http://www.poihandler.com/overviewgrp.aspx

Website Poiwarner (Navigon en GoPal) : http://www.navigating.de/cms/index.php?id=3305

En ja, wij houden ook van naakt zonnen (Engelengaarde bij Meppel), sauna, maar hebben nog nooit een naturistencamping bezocht maar gaan dit zeker nog eens doen, en ja de familie weet ervan :), we hebben het hun gezegd, achteraf schijnen er praatjes genoeg geweest te zijn, maar gelukkig hebben ze uiteindelijk begrepen dat naturisme heel iets anders is als erotica en sex, We houden we niet van provocaties zoals vorig jaar toen een groep naturisten besloot rond Apeldoorn in hun blootje een fietstocht te houden, dit doet meer kwaad dan goed volgens mij, gewoon ieder in zijn waarde laten geldt op een naturistenterrein en zeker er buiten! Ik kan begrijpen dat vele ouderen zich geshockeerd voelden bij het zien van die fietsers, zelfs mijn toch zeer conservatieve ouders hebben er geen moeite mee dat wij graag in ons blootje ergens liggen of verblijven maar maakten zich wel heel boos over die groep naaktfietsers, juist vanwege het shockeren.
Ik weet het, ik dwaal af, maar wil het gewoon even zeggen :)
Zoektocht naar Karmann Gipsy of Cheetah eigenaren op mijn site. http://members.home.nl/karmanngipsy/
ekki
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 08 mar 2004, 10:26
Locatie: Achterhoek (Gelderland)



Bericht door ekki »

Na ons tripje van de afgelopen 3 weken aan de Franse Atlantische Kust kan ik weer een paar extra camperplaatsen vlakbij een naaktstrand(je) aanbevelen:

- Barre de Monts (5 km afstand fietsen van het naakstrand Les Lays), mooi plaatsje achter de kerk met een (redelijk schoon) toiletgebouw en verzorgingspunt. Bakker op 200 meter, supermarkt (Intermaché) op 2 km.

- Montalivet les Bains (1 km lopen over strand (linksaf slaan) naar naakstrand van CHM de Montalivet). Dit is 1 van de 2 camperplaatsen in Montalivet. De eerste, bij de Camping Municipal is bekender. Deze staat bekend als Aire de Campingcar Plage Sud (4 Euro per nacht, te betalen bij de Camping Municipal). Verzorgingspunt (1 Euro, ook bij Camping Mun.) aanwezig.

- Le Gurp, gedoogplaats vlakbij Euronat. Neem vanaf Euronat de weg naar het noorden. Bij eerste rotonde links af, vlak voor einde van de weg links de parking. Vies toilet aanwezig. Verzorgingspunt voor de camping ongeveer 500 meter voor de parking. Ga op het strand linksaf en zeer snel ben je op het naaktstrand van Euronat.

Groeten,
Eric
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:



Bericht door thole »

Nog even wat nieuws over plage de Piemanson: in 2010 wordt het nu difinitief gesloten volgens de naturistenvereniging Camargue Soleil. Er zal een betaalde parking komen waar je alleen overdag mag staan.
Verder zal er een privé stuk strand komen , die alleen toegankelijk is voor leden van Camargue Soleil, waar je net zoals nu gewoon met je camper of caravan op het strand mag staan.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Cooky



Bericht door Cooky »

Als het gaat om naturistenstranden en/of campings, die of bereikbaar zijn met de camper, of waar je in de nabijheid van kunt komen zijn er zat poi's te vinden. Ik zelf heb ze van vrijwel heel west europa. Er is altijd wel een reguliere plek in de buurt te vinden en dan met de fiets of desnoods lopend naar het strand.

Op www.poihandler.com kun je er (na registratie) heel veel gratis downloaden, in diverse formaten.
Peter.H
Berichten: 510
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 9:08



Bericht door Peter.H »

Hallo

Vorig jaar en dit jaar bij Le Verdon-Sur-Mer het bordje "L'ocean" volgen een mooi strand zeer duidelijk aangegeven rechter kant texiel links FKK.
Soulac-Sur-Mer gedoogd.


Grt. Peter.H
Plaats reactie