Buscamper Aloys de Vries

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Jascha

Buscamper Aloys de Vries



Bericht door Jascha »

Beste Aloys,

Ik heb in meerdere berichten gelezen dat er een nieuwe camper rondrijdt in Kampen, zijn er misschien foto's van. Persoonlijk ben ik erg benieuwd, is het misschien iets voor onder het kopje zelfbouw op de campersite?

Met vriendelijke groeten,

Jascha
Alex_H
Berichten: 31
Lid geworden op: di 30 dec 2003, 21:26
Locatie: Driebergen
Contacteer:



Bericht door Alex_H »

Even in zijn profiel kijken :lol:


(o nee, zo ver is het nog niet :? )
Met vriendelijke groet,

Alex Hoeksema
Jascha



Bericht door Jascha »

He wat jammer nou,

Ik had zo gehoopt op een paar uur zelfbouw-leesplezier :lol:

Groeten,

Jascha
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19187
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

He, daar is dat topic weer! Ik had het in een flits gezien, en daarna kon ik het niet terugvinden... kwestie van tijd ook, druk druk druk :lol:

Omdat de RDW-keuring nog niet achter de rug is, wilde ik een en ander nog even "low-profile" houden, niet teveel ruchtbaarheid.
Onze bus rijdt namelijk rond met een aantal losse units zitten/slapen/keuken), op dezelfde wijze als een camperbouwer in het land dat doet; met grijs kenteken dus.

Maar daar ben ik toch niet echt tevreden mee (risico), en mede gelet op de wijzigingen in de wegenbelasting heben we besloten 'm toch te laten keuren tot échte camper. Die BPM verdienen we binnen 3 jaar terug, omdat we dan weer gewoon 75% korting op de wegenbelasting krijgen :lol: (Want als ik 'm niet laat keuren moet ik gewoon 4 kwartalen "geel" betalen :? )

Binnenkort zal ik wel eens wat op de site zetten, met foto's. Met name de overwegingen en gemaakte keuzes: waarom nou zelf bouwen, waarom een Webasto hetelucht-verwarming op diesel, waarom een compressor-koelkast op 12 volt etc.

We hebben nu een lange, hoge Fiat bus. Een aantal van jullie heeft 'm al eens gezien, in Veendam bijvoorbeeld. Achterin een rondzit, tevens bed-in-de-breedte (140 x 190cm). Tegenover de schuifdeur een keukenblok (135 cm breed). Voorin de twee draaistoelen, beide met een uitklapbaar bureaublad (ca. 60 x 50 cm) om lekker achter het laptopje te zitten.

Een eenvoudige inrichting, functioneel, met veel bewegingsruimte en veel opbergruimte. Veel lampjes, veel stopcontacten met 220, ook onder het rijden. We zijn er zeeeeer tevreden mee, en als we nu over moesten doen deden we het op dezelfde wijze!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Jascha



Bericht door Jascha »

Fijn om te horen!

Ik zal de campersite goed in de gaten houden en met plezier de toegevoegde pagina's gaan lezen.

Groeten,

Jascha
Gebruikersavatar
CaroLen
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 24 dec 2003, 9:35
Locatie: Essen(be) Alfaz del Pi (es)



Bericht door CaroLen »

Ook ik zal het goed in de gaten houden.
Gezien het feit dat ik in het stadium van bestelbus gaan kopen zit.

Benieuwd ben ik naar de lengte van je gekozen laadvloer lengte en wat voor motor (PK je hebt)
Zal graag je motivaties lezen waarom je wat heb genomen
Vast bedankt het zal mij zeker helpen.
Leonard Visser
Jachthaven de Poel
Lisse
Afbeelding - LEONARD. Halverwege de berg is het uitzicht ook al mooi.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19187
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Hoi Leonard,

ik las dat ja, van jouw aankoop-overwegingen. Wij hebben een Fiat, het was een 3 jaar oude 2.8 D met 70.000 km. Als ik het over zou doen nam ik een nieuwe, 2.8 JTD want die lopen fijn! (Heb in een 3 ton zware, ruim 7 meter lange Hymer met 2.8 JTD gereden naar Frankrijk, dit voorjaar).

We hebben de lange, met standaard verhoogd dak. Vrije stahoogte, na isolatie, is ca. 184 cm, en ik ben 182 cm.

We slapen in de breedte, zoals boven beschreven. De Fiat is de breedste met 195 cm achterin tussen het blik. Na isolatie en een plaatje triplex is daar nog 190 cm van over, lang genoeg. Ik kan de benen helemaal strekken, tenminste.

Maar die Iveco is ook een hele stoere bus, met een zwaar onderstel en dubbellucht en zo. Alleen de cabine vind ik wat meer "vrachtwagen-achtig". Maar ik ken de nieuwste modellen niet...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Bert
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:52
Locatie: Europa
Contacteer:

Buscamper



Bericht door Bert »

Het lijkt mijn bus wel. Ik heb ook losse module's gemaakt en dacht een paar jaar grijs te rijden. Ik denk dat ik hem nu in februari laat keuren, de bus is dan een jaar oud. De keuken-, hang- en voorraadkast laat ik er wel los instaan. Als ik een keer wat groots wil vervoeren, dan is er alles in een kwartier uit. Mijn zoon is momenteel bezig met het maken van een website, waar allerlei foto's van de inbouw op komen te staan. Eind volgende week zal deze site klaar zijn.

gr. Bert
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19187
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Leuk Bert, hou me op de hoogte (evt. met een mailtje).
Dan zet ik een link op de Campersite, pagina http://www.campersite.nl/zelfbouw.html
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gast



Bericht door Gast »

Zie ik hier nier tussen de tekst steeds de bewuste camper op duiken....?
Gast



Bericht door Gast »

Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19187
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Klopt! Dat is 'm :lol:

Trouwens, hij staat er wel vaak op he? :oops:
Maar dan weten jullie ook zeker dat ik al die foto's zelf gemaakt heb,
dat ik al die camperplekken persoonlijk heb bezocht! En ik zie het
meteen als iemand mijn foto's pikt :lol:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie