Harlingen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Johan
Berichten: 161
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:11
Locatie: Warga



Bericht door Johan »

janschrik schreef:
Johan schreef:Er staat nu een poll op de site van Harlingen waar je kunt stemmen:
Moet illegaal overnachten in campers in Harlingen beboet worden?
Ja of Nee.
http://www.harlingen.nl/sjablonen/1/inf ... objectID=1
Illegaal overnachten is toch altijd strafbaar of ben ik nou zo gek ? Als er nu eens gevraagd werd of er een gedoogbeleid moest zijn dat is iets veel duidelijkers. Overigens heeft Aloys ook een punt, de eigenaars van boten worden (bijna) nooit weggejaagd/beboet als ze ergens ankeren of aanleggen waar dat niet mag.
Ja Jan, wat illegaal overnachten betreft heb je gelijk, in dit opzicht is de vraag van de poll op site van Harlingen ook enigszins verkeerd gesteld imho.
Er is jarenlang gedoogd dat er campers overnachten bij het zwembad, en waarom niet, het is 's avonds een grote lege asfalt-vlakte. Ook op andere plaatsen in Harlingen, bij de veerterminal, bij de vissershaven en bij de zeedijk. Nu wordt dat als illegaal overnachten bestempeld en bestraft.
De vraag had volgens mij beter anders gesteld moeten worden: Moet het overnachten met campers in de gemeente Harlingen, wat nu gedoogd wordt, worden beschouwd als illegaal overnachten. Ja of Nee.
Groeten,
Johan
Fiat/Dethleffs A6840

Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit. - Loesje
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6769
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn



Bericht door janschrik »

Johan schreef: Even voor de duidelijkheid, Abe volgens mij ligt alleen in de nieuwste generatie boten een vuilwatertank, de rest, en dat is het verreweg het grootste deel, loost rechtstreeks op het oppervlaktewater, maw het afwaswater gaat rechtstreeks uit de wasbak de sloot in en de wc heeft ook een directe verbinding naar buiten, het enige wat ertussen zit is een klep om te voorkomen dat het buitenwater naar binnen komt.
Ach Johan, daar is echt nog niks voor geregeld. Ik ken in de haven van Harlingen een schipper bij de bruine vloot die een aggregaat heeft om stroom te draaien, hij mag dat van de eigenaar niet gebruiken. Deze tjalk (Vrouwe Gesina) is in het bezit van een vuilwatertank (daar gaat zowel grijs water als toilet in) De enige plek voor de schipper om zijn tank te lozen is voor hem zijn ligplaats in de havenkom voor de chinees omdat hij daar walstroom heeft. Lekkere eigenaar dus.
Overigens de enige plek voor de bruine vloot om een vuilwatertank van hun inhoud snel leeg te krijgen is in Stavoren. 8)
Knaus TI Sport 650 2007
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

Lijkt me nu een goed moment om de topic te sluiten Aloys.

Groeten Abe.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19182
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Tja, dit is wel een enorm off-topic-verhaal geworden onderhand. Als ik nou alles wat niets met Harlingen te maken heeft er eens tussenuit haal?
Dan blijft er iets over wat informatief is...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

Lijkt mij een goed plan Aloys.

Groeten Abe.
Jittie
Berichten: 455
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 7:40
Locatie: Zaanstreek

Stemmen.................



Bericht door Jittie »

Jullie kunnen stemmen op de website van Harlingen of campers wel of niet bekeurd moeten worden, kijk en stem hier!

http://www.harlingen.nl
Ik ben van na de oorlog......laten we dat zo houden!
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6769
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn



Bericht door janschrik »

Aloys schreef:Tja, dit is wel een enorm off-topic-verhaal geworden onderhand. Als ik nou alles wat niets met Harlingen te maken heeft er eens tussenuit haal?
Dan blijft er iets over wat informatief is...
Van mij mag je Aloys; zet 'm op :arrow:
Knaus TI Sport 650 2007
markenbinnen
Berichten: 396
Lid geworden op: di 10 jun 2003, 17:17
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Camperplaats Harlingen



Bericht door markenbinnen »

Laat een ieder van ons die er prijs op steld om deze plaats weer open te krijgen een mailtje naar Harlingen sturen. http://www.harlingen.nl
Betalen van € 5,00 of € 7,00 is toch geen probleem.
En tegen betaling een sanizuil en vuil lozen toch ook niet.
Kijk eens aan de Moezel daar gata het goed.
En die ander die zich niet aan deze regels houd dan ook aanpakken.
Wij ruimen altijd de plaats op als we komen en als we gaan van de troep die onverlaten daar achter laten.
Zeg er eens wat van aan die onbeschaafde mensen als je ziet dat ze troep achter laten.

Veel camperplezier,

Jan W.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19182
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Het onderwerp is "opgeschoond" en daarmee zeker de helft korter geworden!

Hoewel nog steeds niet alles over Harlingen gaat, een deel gaat over vrij overnachten in het algemeen...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie