Ruzie met buren

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19182
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: waarom betalen wij dan wegenbelasting.?



Bericht door Aloys »

jan en marga schreef:waarom betalen wij dan wegenbelasting.
Het betalen van wegenbelasting levert geen stallingsrechten voor je deur op. Het is eigenlijk helemaal geen argument, want we betalen slechts één kwartaal in plaats van vier. We kunnen ons wat dat betreft dus beter stilhouden... :lol:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Bakker Gerard



Bericht door Bakker Gerard »

En wat die heg betreft, vorig jaar komen wij op een zaterdagavond thuis, heeft onze buurman 1 hele meter van de bovenkant van onze heg afgeknipt,('k ben kaal en voel dus met die heg mee)We hebben er helemaal(!) niets van gezegd en sindsdien is onze buurman vriendelijker dan ooit! Dus soms is het beter te zwijgen.......
Frankia FF2



Bericht door Frankia FF2 »

ajhvdb schreef:carport past deze nu dwars op de carport geparkeerd wordt maar dat betekend natuurlijk wel dat voor een deel de stoep en straat gebruikt wordt. Op deze manier heb ik wel stroom/water en staat die voor mijn huis en beperkt zo min mogelijk een ander zijn uitzicht.
Is er een mogelijkheid om de carport te verhogen? Dan staat je camper op eigen erf, en ben je overal van af.

En...blijf in 'goed' gesprek en overleg met de buren, want als dat niet meer mogelijk is wordt het wel erg moeilijk. Succes!

Met vriendelijke groeten, een zwerver is onderweg thuis.
JUMPER
Berichten: 20
Lid geworden op: di 22 jun 2004, 20:23
Locatie: Peer (België)

Ruzie met buren.



Bericht door JUMPER »

Hoi daar ; ik weet nu niet hoe dat in Nederland is maar in België moet je als je bomen of coniferen plant, MINIMUM 2meter van de schieding blijven en mogen de bomen en coniferen NIET hoger worden dan 2 meter,
zoniet dan kan men u verplichten deze te verwijderen!

suc6 verder!!!


Groetjes Jumper
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:



Bericht door reinolt »

Voor Nederland kan je op de volgende site bekijken hoe het zit:

http://www.millingen.nl/wonen/erfafscheiding.htm
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Joost
Berichten: 419
Lid geworden op: di 16 dec 2003, 20:18



Bericht door Joost »

MonRoe schreef:Volgens onze gemeente mogen ze niet beide regelingen van het APV toepassen.

Dus niet het langer dan... en hoger dan... en tevens de regeling van een caravan.

het langer dan... en hoger dan... geldt vaak voor vrachtwagens en daar val je met je camper niet onder. Je valt onder een personenauto, tenzij je camper zwaarder is dan 3500kg.

Even bij de gemeente het apv opvragen voor recreatieve voertuigen en je weet alles. Als dat 3 dagen is (wat bij veel gemeentes zo is) dan mag je de camper bijv. op dinsdagavond neerzetten om op vrijdagavond weg te gaan en als je op zondagmiddag thuiskomt hoef je je camper pas op woensdagmiddag weer weg te halen.

Verder Succes!!
Hat hangt af van wat op je kenteken staat... Al ben je 8 ton zwaar en 2,50mtr breed.... je kenteken maakt uit wat het is.... niet de buurman of oom agent... en daarom zie ik oom agent al een paar jaar meer..ik spreek uit ervaring...

Joost
Gast

Re: waarom betalen wij dan wegenbelasting.?



Bericht door Gast »

Aloys schreef:
jan en marga schreef:waarom betalen wij dan wegenbelasting.
Het betalen van wegenbelasting levert geen stallingsrechten voor je deur op. Het is eigenlijk helemaal geen argument, want we betalen slechts één kwartaal in plaats van vier. We kunnen ons wat dat betreft dus beter stilhouden... :lol:
Ja dat is dus 0,75 dag voor je deur........... :D
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen



Bericht door Jan en Simonne »

Joyce schreef: Is er een mogelijkheid om de carport te verhogen? Dan staat je camper op eigen erf, en ben je overal van af.
Er zijn ook gemeentes, waar je camper niet eens op je eigen erf mag staan, als hij te hoog is. Dus dat moet je ook even navragen.
Simonne
BABSI
Berichten: 815
Lid geworden op: zo 21 dec 2003, 0:37
Locatie: Overpelt Be
Contacteer:

Re: Ruzie met buren.



Bericht door BABSI »

JUMPER schreef:Hoi daar ; ik weet nu niet hoe dat in Nederland is maar in België moet je als je bomen of coniferen plant, MINIMUM 2meter van de schieding blijven en mogen de bomen en coniferen NIET hoger worden dan 2 meter,
zoniet dan kan men u verplichten deze te verwijderen!

suc6 verder!!!


Groetjes Jumper
Hebben ze in Belgie grotere tuinen?? Wij wonen in een fijne wijk, nog nooit heeft iemand een opmerking gemaakt over de camper.Ze zien dat we vaak weg zijn, verder gebruiken wij maar een parkeerplaats. De personen wagen, staat altijd binnen. We willen geen 2 plaatsen in beslag nemen. Als we een tijdje niet weg gaan, is de camper ook weg. We hebben ook wel eens gevraagd of er iemand last van had. Gelukkig niet. Het is een kwestie van Gunnen. Als er lui zijn die jaloers op je zijn dan kan je wel inpakken. De groeten Babsi
De FORUMFOTOGRAFE!

http://www.bepmaassen.nl
Hendrick
Berichten: 1218
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:06
Locatie: R'dam-Prinsenland
Contacteer:



Bericht door Hendrick »

@ Erik ; Ben je van het gemieter af als je de carport hoger maakt / aanpast ?
............Dan sta je gehéél op eigen terein toch ? Kan daarbij wel komen helpen.
Afbeelding Hobby-550AK / Fiat MA-280 2.5D Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ajhvdb
Berichten: 149
Lid geworden op: za 03 jul 2004, 17:53
Locatie: Capelle a/d IJssel



Bericht door ajhvdb »

Bedankt voor het aanbod :) , tijdens bespreken van alternatieven gaf de wijkagent aan dat dan de camper bijna volledig over de stoeprand zou komen. Geen optie dus.

Hij was vandaag vrij dus ga hem morgen even bellen want ik heb de camper weer voor deur gezet (heeft 1 dag buiten bebouwde kom gestaan) en nu gaan volgens mij de 4 dagen weer in al ga ik morgen weg :o

Zoals hierboven al staat; ik ben niet van plan andere buren te irriteren dus de camper gaat zoveel mogelijk bij de zaak staan maar zoals nu met veel onderhoud aan de camper kan het niet anders.
Erik, VW LT 2.8 1977
Diamond
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 19 jan 2004, 20:28

Contra-verhaaltje



Bericht door Diamond »

Van de buren (overdag) nooit geen last(kerkhof).
Camper staat op eigen erf moest alleen de schutting even verzetten(50 cm)daardoor is de steeg naar het centrum smaller geworden.(overpad)
Maar dit pad is ook mijn grond!
En wat voor de deur parkeren betreft,daar heeft de gemeente(buren) mijn grond in gebruik als parkeervakken en als gemeenteperk.Dus voor m'n huis zullen ze mij niet gauw wegsturen denk ik ???
Gebruikersavatar
gerritkerkdijk
Berichten: 176
Lid geworden op: za 31 mei 2003, 0:04
Locatie: Slagharen



Bericht door gerritkerkdijk »

Praat eens met de rijdende rechter met z'n camper, kom je misschien nog op tv !!
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

ajhvdb schreef:Bedankt voor het aanbod :) , tijdens bespreken van alternatieven gaf de wijkagent aan dat dan de camper bijna volledig over de stoeprand zou komen. Geen optie dus.

Hij was vandaag vrij dus ga hem morgen even bellen want ik heb de camper weer voor deur gezet (heeft 1 dag buiten bebouwde kom gestaan) en nu gaan volgens mij de 4 dagen weer in al ga ik morgen weg :o

Zoals hierboven al staat; ik ben niet van plan andere buren te irriteren dus de camper gaat zoveel mogelijk bij de zaak staan maar zoals nu met veel onderhoud aan de camper kan het niet anders.
heb wel eens gedacht aan het gebruik voor woon/werk verkeer
zoals je schrijft kun je hem bij de zaak goed parkeren en thuis redelijk tot goed na wat aanpasingen
dan is in mijn ogen alles opgelost camper wordt dagelijks verplaatst en je hebt niks te maken met de 3 of 4 dagen regeling
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Plaats reactie