Bearlock

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gast

Re: verzekering



Bericht door Gast »

Abe schreef:
Anonymous schreef:Bij mijn verzekering van Aveco moet heb je inderdaad ook verplicht een Bearlock nodig.
Stel je krijgt pech in Frankrijk en een sleepdienst brengt je auto naar een garage en de Bearlock wordt niet gebruikt door de sleper omdat hij daar gewoonweg geen tijd of zin in heeft.
Als de camper op dat moment gestolen wordt krijg je dus niks uitgekeerd.
Lees dus goed de kleine lettertjes !!!!!!!!!!!!!
Het zou al triest genoeg zijn als je camper gestolen wordt, krijg je dan niks uitgekeerd dat wordt het wel heel erg zuur.
Wij zijn dus ook aan het kijken voor een andere verzekering.
Zijn er misschien nog tips ?


Hendrik
Lijkt mij toch dat de sleper verantwoordelijk is voor je camper zo gauw hij hem "aan de haak hangt" als hij hem dan bij aflevering niet afsluit of de bearlock niet aanbrengt (je moet hem natuurlijk wel vertellen dat dit moet gebeuren) dan lijkt het mij dat jou verzekeringsmaatschappij gewoon aan jou uitkeert en vervolgens de sleper aansprakelijk stelt. Ik heb zelf heel goede ervaringen met Aveco (geen aandelen of familie) dus voordat je je verzekering opzegt zou ik hier eens naar informeren bij Aveco. Misschien kun je hun reactie op het forum zetten.

Groeten Abe.
Heb gebeld en inderdaad zoals u omschrijft kun je de b.v sleper of garage aansprakelijk stellen.
Maar als deze alle aansprakelijkheid afwijzen en je met bewijzen moet komen heb je een wel heel groot probleem.
Overigens heb ik bij de concurrentie, die overigens op deze site adverteert, geraadpleegd en deze hanteren alleen een fabrieksstartblokkering.
Tevens werken ze met een beter B/M systeem.

gr.
Gerard
gast

Re: verzekering



Bericht door gast »

Anonymous schreef:
Abe schreef:
Anonymous schreef:Bij mijn verzekering van Aveco moet heb je inderdaad ook verplicht een Bearlock nodig.
Stel je krijgt pech in Frankrijk en een sleepdienst brengt je auto naar een garage en de Bearlock wordt niet gebruikt door de sleper omdat hij daar gewoonweg geen tijd of zin in heeft.
Als de camper op dat moment gestolen wordt krijg je dus niks uitgekeerd.
Lees dus goed de kleine lettertjes !!!!!!!!!!!!!
Het zou al triest genoeg zijn als je camper gestolen wordt, krijg je dan niks uitgekeerd dat wordt het wel heel erg zuur.
Wij zijn dus ook aan het kijken voor een andere verzekering.
Zijn er misschien nog tips ?


Hendrik

dus geen

Lijkt mij toch dat de sleper verantwoordelijk is voor je camper zo gauw hij hem "aan de haak hangt" als hij hem dan bij aflevering niet afsluit of de bearlock niet aanbrengt (je moet hem natuurlijk wel vertellen dat dit moet gebeuren) dan lijkt het mij dat jou verzekeringsmaatschappij gewoon aan jou uitkeert en vervolgens de sleper aansprakelijk stelt. Ik heb zelf heel goede ervaringen met Aveco (geen aandelen of familie) dus voordat je je verzekering opzegt zou ik hier eens naar informeren bij Aveco. Misschien kun je hun reactie op het forum zetten.

Groeten Abe.
Heb gebeld en inderdaad zoals u omschrijft kun je de b.v sleper of garage aansprakelijk stellen.
Maar als deze alle aansprakelijkheid afwijzen en je met bewijzen moet komen heb je een wel heel groot probleem.
Overigens heb ik bij de concurrentie, die overigens op deze site adverteert, geraadpleegd en deze hanteren alleen een fabrieksstartblokkering.
Tevens werken ze met een beter B/M systeem.

gr.
Gerard
dus geen AVECO lijkt mij
dus mensen die gene die bij deze verzekering zit GEWOON MET ZE ALLE OPZEGGEN EN MET ZE ALLE NAAR DE CONCURRENT.



MVG

klaas
koops
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 26 sep 2003, 10:57
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bearlock



Bericht door koops »

wim2 schreef:Let bij gebruik van Bearlock en Aveco goed op:

Als de camper gestolen wordt moet men van Aveco alle sleutels kunnen laten zien, anders geen uitkering.
Bearlock zelf waarschuwt voor zakkenrollers die de Bearlock sleutel stelen

Aveco maakt soms reclame dat men 45 euro korting krijgt. Na inbouwen van Bearlock beweren ze dat je daar helaas niet voor in aanmerking komt.
Ik heb soms wat reserve sleutels in de camper liggen.
Vooral op de grote vakantie.
Ik heb niet de sleutels en de reserve sleutels bij me als ik de camper verlaat.
Zit ik dus altijd fout bij Aveco?
De eerste (trotse) eigenaar van een Hymer Exsis in Nederland.
joepienl
Berichten: 284
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:39
Locatie: Bergschenhoek

Re: verzekering



Bericht door joepienl »

dus geen AVECO lijkt mij
dus mensen die gene die bij deze verzekering zit GEWOON MET ZE ALLE OPZEGGEN EN MET ZE ALLE NAAR DE CONCURRENT.



MVG

klaas[/quote]

ook met deze moet je uitkijken woord is woord kunnen ze niet
alle afspraken die je maakt laat dat op zwart en wit zetten.
maar de bearlock vind ik mooi systeem voor achteraandrijving.
bij voorwielaandrijving schuif er onder en rijden maar.
misschien hellingsalarm?? wielklem??
als ze binnen zijn is sirene ook snel uit , purschuim of draden door.
ik denk dat ze op dit systeem ook wel valse sleutels te vinden zijn.
het woord alleen wat moeilijker voor het gilde om camper weg te halen
je kan ook slot op motorkap of hendel van motorkap zetten duurt het langer om in motorruimte te komen en sirene blijft langer.
maar het blijft waardeloos als je camper pleitte is al ben je goed verzekerd ik gun het niemand
groet
Globecar Globescout 2006
kijk wat je heb , niet wat je mist
devanessies

Afbeelding
peter uut grunn.



Bericht door peter uut grunn. »

bearlock heeft momenteel een aktie waar een groot aantal inbouwers aan mee doet.
het normale type kost 279 euro en de NRK kost 309 euro
deze prijzen zijn incl. inbouw.
onderstaand persoon coordineert de aktie

Franklin van Os.
Zijn mailadres is: BearLock-Nederland [info@bearlock.nl]
Zijn nummer is: 0527-291430

mvg. peter uut grunn
Gebruikersavatar
hoas
Berichten: 475
Lid geworden op: vr 23 jan 2004, 21:18
Locatie: Veghel

Aanbieding bearlock



Bericht door hoas »

Ik heb contact opgenomen over de aanbieding van bearlock. De aanbieding is alleen voor de VW Transporters T4. een aantal VW-dealers doet met de aktie mee. Jammer voor o.a. Fiatrijders
Stijkel

Bearlock



Bericht door Stijkel »

Ik heb een Bearlock systeem laten monteren op mijn flair 7100 Ducato auomaat uit 2002. Blijkt het een stuurasslot te zijn i.p.v. een versnellingsbak slot. Waardeloos systeem. Om het te plaatsen moet ik op mijn kop staan tussen het stuur en de bestuurders stoel om een pen te plaatsen. Dit ga ik dus nooit gebruiken. Let dus goed op wat er bij je geplaatst gaat worden anders ben je ook voor niks € 425,00 kwijt.

Peter Stijkel
Bert de Goede
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 22:42
Locatie: heerhugowaard

bearlock



Bericht door Bert de Goede »

wat kost het inbouwen van een bearlock eigenlijk?
ik heb een hymer b524 van bj.2000
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst



Bericht door Duco »

Net even contact gehad met de firma bearlok omdat onze net gekochte camper voor de verzekering een startblokkering moet hebben (scm 1) of een Bearlok. Het eerste kost 300,- incl. inbouw en het tweede 350,- excl. inbouw. Dus denk dat het een gewone startblokkering wordt met afstandsbediening.

Verzekering via de NKC is trouwens 350,- per jaar goedkoper als via onze vaste tussenpersoon.
Gebruikersavatar
CaroLen
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 24 dec 2003, 9:35
Locatie: Essen(be) Alfaz del Pi (es)

Re: Bearlock



Bericht door CaroLen »

Stijkel schreef:Ik heb een Bearlock systeem laten monteren op mijn flair 7100 Ducato auomaat uit 2002. Blijkt het een stuurasslot te zijn i.p.v. een versnellingsbak slot. Waardeloos systeem. Om het te plaatsen moet ik op mijn kop staan tussen het stuur en de bestuurders stoel om een pen te plaatsen. Dit ga ik dus nooit gebruiken. Let dus goed op wat er bij je geplaatst gaat worden anders ben je ook voor niks € 425,00 kwijt.

Peter Stijkel
Is dit te vergelijken met een gewoon stuurslot.
Deze vraag heb ik omdat ik ook een Ducato (Hymer) Automaat 2003 heb .
Krijg dus het zelfde , terwijl er een stuurslot op zit.
In ieder geval bedankt voor je waarschuwing. (biertje staat klaar)
Afbeelding - LEONARD. Halverwege de berg is het uitzicht ook al mooi.
cj
Berichten: 45
Lid geworden op: di 12 aug 2003, 19:50
Locatie: Harderwijk
Contacteer:



Bericht door cj »

dus geen AVECO lijkt mij
dus mensen die gene die bij deze verzekering zit GEWOON MET ZE ALLE OPZEGGEN EN MET ZE ALLE NAAR DE CONCURRENT.
Ik heb geen belangen in Aveco, maar vorige zomer is onze camper in Italië gestolen. De reservesleutels lagen in de kluis in de camper (westaflia calforniacoach) Na dertig dagen kreeg ik keurig het schadebedrag vergoed. Dik €30.000 geen gezeur over kleine lettertjes geen gedoe over inboedel, gewoon keurig. Ik kan je zeggen dat Aveco mij prima geholpen heeft (ook met vervangend vervoer)

Op onze nieuwe camper zit een bearlock en een klasse 2 alarm. Werkt in onze bus prima. Geen losse pen of wat dan ook. Gewoon in z'n achteruit en de pen indruukken, sleutel eruit. Geen probleem.


Groet
CJ
Gebruikersavatar
CaroLen
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 24 dec 2003, 9:35
Locatie: Essen(be) Alfaz del Pi (es)



Bericht door CaroLen »

cj schreef:[Op onze nieuwe camper zit een bearlock en een klasse 2 alarm. Werkt in onze bus prima. Geen losse pen of wat dan ook. Gewoon in z'n achteruit en de pen indruukken, sleutel eruit. Geen probleem
Groet CJ
Jawel , maar is dit ook een automaat, want daar heeft Stijkel het over en een automaat moet je altijd in de P zetten.
Afbeelding - LEONARD. Halverwege de berg is het uitzicht ook al mooi.
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:



Bericht door Frodo »

Bij de automaat is het NIET mogenlijk, dan word het een STUURSTANGSLOT, deze is ook NIET SCM te certificeren, maar de meeste verzekeringsmaatschapijen accepteren hem evengoed omdat het een automaat betreft en het een Bear-Lock is.
Peter Stijkel

Re: Bearlock



Bericht door Peter Stijkel »

CaroLen schreef:
Stijkel schreef:Ik heb een Bearlock systeem laten monteren op mijn flair 7100 Ducato auomaat uit 2002. Blijkt het een stuurasslot te zijn i.p.v. een versnellingsbak slot. Waardeloos systeem. Om het te plaatsen moet ik op mijn kop staan tussen het stuur en de bestuurders stoel om een pen te plaatsen. Dit ga ik dus nooit gebruiken. Let dus goed op wat er bij je geplaatst gaat worden anders ben je ook voor niks € 425,00 kwijt.

Peter Stijkel
Is dit te vergelijken met een gewoon stuurslot.
Deze vraag heb ik omdat ik ook een Ducato (Hymer) Automaat 2003 heb .
Krijg dus het zelfde , terwijl er een stuurslot op zit.
In ieder geval bedankt voor je waarschuwing. (biertje staat klaar)
Mijn automaat is een tiptronic systeem.
Hier is geen Bearlock systeem voor te leveren. Voor mechanisch bediende automaten schijnt er wel een syteem te zijn.
Achteraf besloten om de Bearlock toch maar te laten zitten i.c.m. het niet SCM erkende alarm. Verwijderen van het systeem was feitelijk ook niet mogelijk door de afbreekbouten. Het alarm werk perfect en is keurig ingebouwd enheeft sensoren op alle deuren en de motorkap. Aveco accepteerd het zo dus als ik de locatie niet vertrouw dan plaats ik de Bearlock pen. Op de camping lijkt mij dit niet noodzakelijk.
Plaats reactie