Campers & zendamateurs (met lijst!)

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sabrev45
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 29 aug 2004, 20:49

Re: Campers & zendamateurs (met lijst!)



Bericht door sabrev45 »

Marcel, ik wou het nooit weten maar op de NOS, die ik ook mis, ben ik er wel achter gekomen dat het net een handtekening is

Granduca corfu bjr 1999 nu nog 3200kg maar wie weet

Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Campers & zendamateurs (met lijst!)



Bericht door bupozaanstad »

Ik heb wel een deel weg moeten knippen omdat namen niet van toepassing zijn in deze, ook het stukje "tijdens het onderzoek heeft de toezichthouder het volgende gehoord" ook weg gelaten omdat daar de roepnamen van mede stations worden genoemd. Verder is het wel duidelijk waar het X teken staat. Ik ben van mening dat ze soms een beetje bezig zijn met "spijkers op laag water zoeken" maar aan de andere kant ook wel weer een waardering naar het AT want ze zijn toch twee avonden bezig geweest om een storing op te lossen, wat na veel zoek werk ook gevonden is.
Bijlagen
1.JPG
1.JPG (146.24 KiB) 516 keer bekeken
2.JPG
2.JPG (150.66 KiB) 516 keer bekeken
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Campers & zendamateurs (met lijst!)



Bericht door Aloys »

Jij hebt dus in strijd gehandeld met dat voorschrift. Waarschijnlijk heb je je call niet gespeld?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Campers & zendamateurs (met lijst!)



Bericht door bupozaanstad »

Wel gespeld maar in het Nederlands dus Pee Dee 7 Haa Bee en dat mag niet het moet zijn Papa Delta 7 Hotel Bravo, dat is dus de fout volgens de heren.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
sabrev45
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 29 aug 2004, 20:49

Re: Campers & zendamateurs (met lijst!)



Bericht door sabrev45 »

Wat moet ik dan met pa regenjas

Granduca corfu bjr 1999 nu nog 3200kg maar wie weet

Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Campers & zendamateurs (met lijst!)



Bericht door Aloys »

bupozaanstad schreef:
vr 20 mar 2020, 21:51
Wel gespeld maar in het Nederlands dus Pee Dee 7 Haa Bee en dat mag niet het moet zijn Papa Delta 7 Hotel Bravo, dat is dus de fout volgens de heren.
Dat is toch geen spellen, jij noemt gewoon de letters! :mrgreen:

In het Nederlands ben jij Pieter Dirk zeven Hendrik Bernhard. Dát is spellen in het Nederlands, maar ook niet conform de machtigingsvoorwaarden.
Gebruik van het internationale (NATO-)spelalfabet is nu eenmaal verplicht...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Campers & zendamateurs (met lijst!)



Bericht door bupozaanstad »

Aloys daar kan iedereen natuurlijk een mening over hebben maar het is voor iedereen duidelijk wat er bedoelt wordt met Pee Dee 7 Haa Bee, ik vind dat persoonlijk spijkers op laagwater zoeken. Zeker gezien de repeater ALK het al jaren veel bonter maakt.

https://www1.picturepush.com/photo/a/16 ... 254566.mp4
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Campers & zendamateurs (met lijst!)



Bericht door 309T16 »

Aloys schreef:
vr 20 mar 2020, 12:33
Dan ben je misschien nog een tijdje collega geweest van Goos PA0SIR, een oude vriend van me :D
Die werkt nog steeds voor het AT, als technicus.
Jij was toch PE1D... nog wat? Dan zat je inderdaad iets van 2 jaar voor mij, 1979?

Ik ben begonnen als PD0KBB (eind 1980), daarna PE1IQT (voorjaar 1981) en tenslotte PA3DAT in 1983.
In datzelfde jaar haalde Femma, mijn xyl, haar call PE1JNH en eind 1984 PA3DWK.
Femma heeft geen D-licentie gehad, dat wilde ze niet (vanuit emancipatorisch oogpunt).

"De hobby" geeft veel mogelijkheden tot 'sociale contacten' in deze tijd! Zo hebben we besloten met
een aantal radioamateurs van onze afdeling (Veron Zwolle/VRZA IJsselmond) dit weekend mee te
gaan doen aan de Russian DX Contest, een wedstrijd waarin volgens de regels iedereen met
iedereen verbinding mag maken, zowel in CW (telegrafie) als SSB (telefonie).
Dat doet iedereen uiteraard vanuit zijn eigen shack (radiokamer). We komen natuurlijk NIET bij
elkaar!

De wedstrijd begint zaterdagmiddag om 13.00 uur lokale tijd en duurt tot zondagmiddag 13.00 uur.

Waarom die Russian DX Contest? Gewoon, omdat het de enige contest is die in aanmerking komt,
komend weekend. Misschien het volgend weekend weer: dan is er de (door de VS georganiseerde)
CQ WW WPX Contest. Die duurt overigens 48 uur! :D

Meer info over radiowedstrijden: https://www.contestkalender.nl/

Een paar plaatjes, mijn shack: https://www.aloys.nl/cms/wp-content/afb ... k-2019.jpg
(inmiddels al weer veranderd: Yaesu FT847 verkocht, Elecraft K2 verkocht, extra IC-7300 aangeschaft).

Mijn antennes: https://www.aloys.nl/cms/wp-content/afb ... tennes.jpg

Mijn blogje: https://www.aloys.nl/radio
Inderdaad was Goos toen werkzaam bij de TD. Blonde knaap herinner ik mij. Woonde toch in Loosdrecht. Eén van de eerste masten (voor mij dan) met een uil er in herinner ik mij. Ik woonde toen nog in Hilversum.
Ik was 16. Machtiging dus eind 78 of begin 79 gehaald.

Morse alleen via de computer. Manueel nooit wat geworden. Heb een klein spierprobleem, waardoor ik niet lang dingen vast kan houden.

Blijft een pracht hobby. Nadeel bij mij is altijd, dat ik teveel hobby's heb en daardoor regelmatig switch.

Mochten we echt in lockdown gaan. De boel thuis maar weer eens gaan aansluiten.
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Campers & zendamateurs (met lijst!)



Bericht door Charm »

bupozaanstad schreef:
vr 20 mar 2020, 22:45
Aloys daar kan iedereen natuurlijk een mening over hebben maar het is voor iedereen duidelijk wat er bedoelt wordt met Pee Dee 7 Haa Bee, ik vind dat persoonlijk spijkers op laagwater zoeken. Zeker gezien de repeater ALK het al jaren veel bonter maakt.

https://www1.picturepush.com/photo/a/16 ... 254566.mp4
Er zijn ongetwijfeld meer manieren om te spellen en de machtigingsvoorwaarden zijn leidend. De voertaal van de QSO is daarbij eveneens niet van belang. Het internationale spellingalfabet is de standaard waaraan wij gehouden zijn en dus staat het AT in zijn recht jou op jouw alternatieve spelling aan te spreken. Dat een andere partij er (ook) een potje van maakt, speelt daarbij geen rol. Mijn Papa Echo Niner Bravo is conform dat alfabet en daarom kan en zal ik hierop niet kunnen worden aangesproken. Nu alleen nog een zender om dat in de praktijk te toetsen; vooralsnog ben ik een living silent key ;-)
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Gebruikersavatar
    Aloys
    Site Admin
    Berichten: 19102
    Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
    Locatie: Kampen
    Contacteer:

    Re: Campers & zendamateurs (met lijst!)



    Bericht door Aloys »

    Hoi Egbert,

    ik heb in de afgelopen 40 jaar nogal wat Kenwoods en Yaesu's "versleten". Met Icom had ik iets minder, ooit had ik Icom met bijna álle banden (160m t/m 70cm) maar omdat ik in die tijd niet zó actief was verdwaalde ik doorlopend in de menustructuur van deze IC-706MK2G. Wel een mooi setje, klein, 100Watt, het frontje kon eraf zoals op de foto hieronder.
    Een vriend van me had 'm op het dashboard van zijn Mercedes Sprinter-kampeerbus.

    ic706mkIIg.jpg
    ic706mkIIg.jpg (12.64 KiB) 502 keer bekeken

    Zelf heb ik in de camper een Yaesu FT-857, formaat autoradio, ook met alle banden en een los te gebruiken frontje. Ik heb de zender zelf weggebouwd bij mijn huishoudaccu.
    Afbeelding
    Ik gebruik 'm niet zoveel meer, want ik neem nu een Icom IC-7300 mee op reis!

    Tegenwoordig heb ik dus (2 stuks) Icom IC-7300, één daarvan gaat (in een kratje) mee op reis. De IC-7300 heeft een nadeel: geen 2 meter en 70 cm, maar die gebruikte ik toch minimaal op vakantie. En enkele goedkope porto's heb ik altijd nog wél bij me.

    IcomIC7300.jpg
    IcomIC7300.jpg (30.71 KiB) 502 keer bekeken

    De IC-7300 heeft echter ook voordelen: compact maar met een groot kleurendisplay, het is een SDR-zend/ontvanger én hij heeft een ingebouwde automatische antennetuner. Maar het belangrijkste: de usb-aansluiting.
    De set koppel je met een simpele usb-kabel aan je laptop en dan kun je ook vrijwel alles wat er maar digitaal mogelijk is! Zonder tussenkomst van een extra aan te schaffen interface met allerlei moeilijke driver-problemen.

    Ik noem mijn IC-7300 zonder meer "de leukste transceiver" die ik in 40 jaar heb gehad! Ik heb er nu dus zelfs twee. Maar er komt nog wat nieuws aan: de Icom IC-705. Echt álle banden van 160m t/m 70cm.

    icom-ic-705.jpg
    icom-ic-705.jpg (33.47 KiB) 502 keer bekeken

    Portable, eigen accu. Maximaal 10W output op 13,8V, ik dacht 5W output op zijn accu. Klein en compact maar met hetzelfde kleurenscherm als de IC-7300. Uiteraard de usb-aansluiting. Ingebouwde GPS en nog wat dingen. Alleen geen ingebouwde, automatische antennetuner (heb ik in de camper ook eigenlijk niet nodig). Maar wat een fantastisch ding! Ik ken al mensen die er eentje in bestelling hebben, om ook mee te nemen in de camper.
    Beheerder www.camperforum.nl
    Een overzicht van onze reisverhalen.
    Gebruikersavatar
    Charm
    Berichten: 3453
    Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

    Re: Campers & zendamateurs (met lijst!)



    Bericht door Charm »

    Mooie apparaten! Waar gebruik jij die porto's voor?
      --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

      Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
      Gebruikersavatar
      Aloys
      Site Admin
      Berichten: 19102
      Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
      Locatie: Kampen
      Contacteer:

      Re: Campers & zendamateurs (met lijst!)



      Bericht door Aloys »

      Het zijn 2 porto's die enkele jaren geleden iets van 3 tientjes kostten, 70cm.
      Als ik zonder Femma (PA3DWK) aan de wandel ga, dan zegt ze vaak: neem maar een porto mee, kan ik je roepen.
      Ik heb nog wel eens de neiging om onderweg op een camping of camperplaats met deze of gene lang te blijven staan kletsen... :D
      Beheerder www.camperforum.nl
      Een overzicht van onze reisverhalen.
      Gebruikersavatar
      bupozaanstad
      Berichten: 1492
      Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
      Locatie: Zaanstad

      Re: Campers & zendamateurs (met lijst!)



      Bericht door bupozaanstad »

      De Icom 7300 is inderdaad een heel leuke tranceiver en echt een "bestseller" en ik heb er ook heel veel plezier van. Verder noemde Aloys de Icom 706MK2G waar ik ook heel veel plezier van heb gehad, enig nadeel als je er een koopt waar de filters niet inzitten dan kan je zoeken tot je een ons weegt om die voor een normale prijs te vinden. Verder heb je ook nog de Icom 7000 waar je geen filters voor hoeft aan te schaffen omdat deze allemaal zijn ingebouwd. Het kleurenscherm van de 7000 vind ik persoonlijk ook erg goed afleesbaar en een groot voordeel van deze tranceiver is dat je er zonder probleem een monitor aan kan koppelen zodat je een groot "display" hebt. Ik gebruik de 7000 nu alweer enkele jaren in de camper en heb er heel leuke verbindingen mee gemaakt op HF, 2 meter en 70 centimeter. Echt een kleine alleskunner met net als zijn voorganger de 706 een afneembaar frontje.
      .

      Afbeelding
      Henk PD7HB
      Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
      Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
      PE1OPQ Theo
      Berichten: 4559
      Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
      Locatie: Gasselternijveen

      Re: Campers & zendamateurs (met lijst!)



      Bericht door PE1OPQ Theo »

      Ik wacht met smart op de Icom ic-705 :D
      De 7300 heb ik gehad en was zonder meer mijn beste transceiver in mijn loopbaan als zendamateur.
      Maar heeft geen 2 en 70 aan boord, wat soms toch een gemis is in de camper.
      Dus ik moet even een paar weken zonder doen :P
      En de 7300 is al goed dus heb ik voor het eerst in mijn leven blind de ic 705 besteld.
      De 705 heeft dezelfde SDR structuur als de 7300 onder de kap.
      Vandaar mijn vertrouwen.

      Theo
      Plaats reactie