Netstumbler, WiFi, e-mailen en internetten vanuit de camper

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Aloys
Site Admin
Contacteer:

Netstumbler, WiFi, e-mailen en internetten vanuit de camper

Bericht door Aloys »

Ik krijg veel vragen over internetten in de camper, over WiFi, Netstumbler enz. Zowel PB'tjes als per email.
Daarom nog maar een keer een stukje hier, in het forum.

Dit verhaal is verplaatst naar http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?p=189577
Op die centrale plaats wordt het bijgehouden en zonodig ge-update!
Laatst gewijzigd door Aloys op vr 16 jun 2006, 11:23, 8 keer totaal gewijzigd.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
We waren in mei/juni 4 weken onderweg in Noord-Amerika
MonRoe
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Bericht door MonRoe »

Even een kleine aanvulling aan deze hele duidelijke gebruiksaanwijzing:
het verzenden van email lukt wel via een "andere" verbinding als je geen email adres hebt van een provider maar van je eigen domeinnaam, zoals in ons geval .... @ mon-roe . nl

Naschrift Aloys: bij jullie dus wel, bij mijn provider niet. Ophalen doe ik van pop3.campersite.nl, verzenden (thuis!) via smtp-server van @home (mail.home.nl).
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Wimpy

Bericht door Wimpy »

Of, wat ook handig is, een gratis pop3 email account zoals www.hotpop.com
Jaconi

Bericht door Jaconi »

Lezen en VERZENDEN van mail kan toch volgens mij bij meeste providers via WEBMAIL
zelf chello account kan overal met eigen account mail lezen en nieuwe berichten verzenden , en chello zal wel niet de enigste zijn :wink:

bij chello kan in ieder geval iedere chello klant zijn mail lezen en verzenden en de mail blijft dan overigens op de server staan , zodat er thuis met outlook alle berichten binnen getrokken kunnen worden
alberthoving

Bericht door alberthoving »

Aloys,

Bedankt voor je duidelijke samenvatting.
Webmail voorbereiden doe ik trouwens op een hele simpele manier:
Bericht opmaken in Word, inclusief e-mailadressen.
Als je een internetverbinding hebt, Word en webmail starten en met copy-paste (knippen-plakken) vanuit Word de tekst en de adressen op de juiste plaats zetten.
Verzenden en klaar.

groetjes,
Albert
Aloys
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Aloys »

Dat zegt Femma ook, opmaken in Word en dan knippen en plakken in webmail. Maar persoonlijk vind ik het wel handig om een écht email-programma te gebruiken. En dan loop je dus tegen die smtp-problematiek aan, dat probeerde ik duidelijk te maken. Hoe dat werkt en waarom, dat begrijpen veel mensen niet.

En als Gmail-gebruiker kun je dus beide: webmailen wanneer je dat wilt, maar óók een email-programma gebruiken. Net als met Hotpop, zoals Wimpy terecht opmerkte.
afred

Bericht door afred »

Welke antenne heb ik nodig wat voor merk, hoe sluit ik deze aan op mijn laptop? Ik heb iets vernomen van Hawking? Welke sterkte (db), een richt antenne of een rondstraler en is het de investering waard?
afred.
Aad en An Dethleffs T6501 en Bibi & Babs onze collies.
Aloys
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Aloys »

Daarover is veel geschreven: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=9949
Jammer van de ingebouwde wifi-kaart in je laptop is dat je er niet een externe antenne op aan kunt sluiten. Je moet dan dus een antenne aanschaffen plus een kaartje...
Ik vind de ontvangst wel een stuk beter, maar ik doe het ook vaak met de ingebouwde kaart.
afred

Bericht door afred »

Oke bedankt. ik denk dat ik de hawking 9db ga aanschaffen met een kaartje.
afred
Aad en An Dethleffs T6501 en Bibi & Babs onze collies.
Albonny
Contacteer:

Bericht door Albonny »

Dit begrijp ik niet kan iemand mij uitleggen of ik ja of nee moet klikken?
En als ik ja klik raak ik dan niet mijn eigen verbinding kwijt????

Afbeelding
Aloys
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Aloys »

Hier weet ik zo geen antwoord op. Wie wel?
Possl-tje
Contacteer:

Bericht door Possl-tje »

Uit de laatste PCM :lol: :wink: :wink:

Surfen bij de buren

Met interesse las ik uw artikel 'Wat mag wel, wat mag niet?' [PCM maart) over de [vaak vage] grens tussen legaal en illegaal gedrag. Mijns inziens gaat de auteur wat te kort door de bocht. Zo lees ik in het artikel dat surfen bij de buren niet strafbaar zou zijn volgens de huidige wet. Mee eens, het is nauwelijks op te sporen en mogelijk nog lastiger te vervolgen, maar mijns inziens is dit gedrag we1 degelijk illegaal, een misdrijf zelfs volgens het wet-boek van strafrecht!
Zonder toestemming de router van de buurman gebruiken is diefstal: bandbreedte is een economisch goed, daar betaal je voor bij je provider. Hoe meer bandbreedte je gebruikt, des te hoger de kosten. Als je via het open netwerk van de buurman gaat surfen, steel je zijn bandbreedte; de prestaties op zijn netwerk gaan omlaag, je neemt iets weg wat van hem is om dat voor je zelf te gebruiken. Of hij dat ook merkt is niet relevant; stroom aftappen merkt misschien ook niet maar is net zo strafbaar.
Of je van dit 'misdrijf' nu wakker moet liggen, is sen andere zaak. Er gebeuren ergere dingen in de wereld. Maar ik vind het gewoon niet netjes. Zo ga je niet met elkaar om. Bovendien blijft het diefstal, ook als je maar een lippenstift uit de parfumerie meeneemt, ben een winkeldief.

Naschrift Aloys: daar gaat dit topic niet over, maar als reactie het volgende. Ik heb hier regelmatig 2 Access Points aan staan: eentje beveiligd en eentje onbeveiligd. De onbeveiligde is voor wie er maar gebruik van wil maken. Dat mag iedereen, dat vind ik leuk. In de logfiles zie ik hoeveel en hoelang er gebruik van is gemaakt! Ik ga er van uit dat andere mensen, die hun Access Point gewoon open zetten, dezelfde filosofie aanhangen. Er zijn namelijk veel meer mensen die dat doen. En als ik niet wil dat voorbijgangers mijn chocolaatjes opeten, waarom zet ik ze dan in een schaaltje op het trottoir?
Laatst gewijzigd door Possl-tje op zo 23 apr 2006, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Jan

Met de Pössl en TomTom, kom ik dra weerom.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
Stef
Contacteer:

Bericht door Stef »

Je kunt rustig op ja klikken. Ik kreeg dezelfde vraag en mijn verbinding bleef gewoon behouden. Ik denk dat het te maken heeft met de zero-configuration waar netstumbler mee werkt.

Gr,
Stef.
Toon

Bericht door Toon »

klopt gewoon op ja drukken
dan de losse kaart eruit tot de pong en dan weer erin
dan gaat stumbler scannen en is het gewoon voor de rest normaal
heb sinds kort ook een lose antenne erbij en daar vang je veel meer mee maar zijn lang niet allemaal sterkgenoeg ook al zijn ze groen
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Plaats reactie