Wireless / Wifi
Wireless / Wifi
Hallo
als ik onderweg met mijn laptop meesurf op een onbeveiligd netwerk ook veilig kan inloggen bijvoorbeeld om mijn bankzaken te regelen bij het instellen van mijn (nieuwe) laptop op mijn router thuis heb ik mijn netwerk wel beveiligd.
groet annelies
als ik onderweg met mijn laptop meesurf op een onbeveiligd netwerk ook veilig kan inloggen bijvoorbeeld om mijn bankzaken te regelen bij het instellen van mijn (nieuwe) laptop op mijn router thuis heb ik mijn netwerk wel beveiligd.
groet annelies
Re: Wireless /wifi
Annelies
Met een goede firewall op je laptop moet dat volgens mij geen probleem zijn.
Groeten,
Jacques
Met een goede firewall op je laptop moet dat volgens mij geen probleem zijn.
Groeten,
Jacques
De firewall beschermd alleen de computer tegen inbrekers.
De bankzaken gaan gewoon over de router van de persoon waarbij je inbreekt. Als die handig is (wat hij of zij in 9 van 10 gevallen niet zal zijn anders was zijn netwerk wel beschermd) kan die de verbinding onderscheppen dit heet een "man in the middel attack" alleen heeft hij et voordeel dat hij jou signaal niet uit de lucht hoeft te halen maar gewoon van zij eigen router kan plukken. Wachtwoorden e.d. zijn dus niet zo veilig meer met name als je postbank zaken doet.
Wifi is namelijk nooit veilg, oo niet als je het thuis gebruikt met alle mogelijke wep en andere encryptie.
De bankzaken gaan gewoon over de router van de persoon waarbij je inbreekt. Als die handig is (wat hij of zij in 9 van 10 gevallen niet zal zijn anders was zijn netwerk wel beschermd) kan die de verbinding onderscheppen dit heet een "man in the middel attack" alleen heeft hij et voordeel dat hij jou signaal niet uit de lucht hoeft te halen maar gewoon van zij eigen router kan plukken. Wachtwoorden e.d. zijn dus niet zo veilig meer met name als je postbank zaken doet.
Wifi is namelijk nooit veilg, oo niet als je het thuis gebruikt met alle mogelijke wep en andere encryptie.
- MonRoe
- Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
- Contacteer:
Maar inloggen voor je bankzaken gaat volgens mij bij de meeste banken alleen met je bankpasje in combinatie met een reader (rabobank).
Diegene waar je even zijn verbinding leent, heeft dit niet, en kan dan volgens mij ook niet bij jouw bankgegevens, als jij netjes alles weer afsluit.
Diegene waar je even zijn verbinding leent, heeft dit niet, en kan dan volgens mij ook niet bij jouw bankgegevens, als jij netjes alles weer afsluit.

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
- Aloys
- Site Admin
- Contacteer:
En het gaat via een beveiligde verbinding, met shtml. Daar kan de eigenaar van de router volgens mij echt niets mee... Lijkt mij 100% safe, het wachten is nu op een echte deskundige 

Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
We waren in mei/juni 4 weken onderweg in Noord-Amerika
- Possl-tje
- Contacteer:
Inderdaad, zolang de url begint met https (https://www.abnamro.nl/toegang/aanloggen) en onder op de webpagina staat een gesloten slotje afgebeeld is het veilig.
Groetjes van Jan
Met de Pössl en TomTom, kom ik dra weerom.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
Met de Pössl en TomTom, kom ik dra weerom.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
Ook de Postbank is uitermate veilig hoor, d.m.v. steeds wisselende tan-codes per transactie (die je het best via SMS op je mob-phone kun laten toezenden) kan niemand iets met jouw rekening, al zou men (en dat is hoogst onwaarschijnlijk) je gebruikersnaam én password kunnen onderscheppen.
Natuurlijk is hier ook altijd sprake van een HTTPS vebinding.
Groet, Willem
Natuurlijk is hier ook altijd sprake van een HTTPS vebinding.
Groet, Willem
Ik heb overigens verleden week de hawkings hotspotfinder gekocht.
het ding werkt perfect, en overal zijn er hotspots te vinden.
Ik neem overigens aan dat wanneer je een vrij netwerk vind waarvan de eigenaar een datalimit heeft je op zijn kosten zit te internetten
is dat juist???
het ding werkt perfect, en overal zijn er hotspots te vinden.
Ik neem overigens aan dat wanneer je een vrij netwerk vind waarvan de eigenaar een datalimit heeft je op zijn kosten zit te internetten
is dat juist???
Adriatik Vision 1 707 SG metallesderopenderaanenderinenderachter
- Aloys
- Site Admin
- Contacteer:
Dat klopt ja, dat is dan niet zo leuk voor die eigenaar...
Wel zijn eigen schuld natuurlijk. Als ik mijn camper parkeer in Amsterdam
laat ik de deuren ook niet openstaan, met de sleutels erin.
In dat geval zou ik mijn access point wel beveiligen. Maar ik heb 2 access
points in huis, op verschillende kanalen. Eentje ervan is onbeveiligd, die
zet ik soms gewoon een paar dagen (weken) aan om te kijken wie er
dan allemaal gebruik van maken. Vind ik leuk...
Mijn eigen computers zijn uiteraard wel wachtwoord-beveiligd.
Wel zijn eigen schuld natuurlijk. Als ik mijn camper parkeer in Amsterdam
laat ik de deuren ook niet openstaan, met de sleutels erin.
In dat geval zou ik mijn access point wel beveiligen. Maar ik heb 2 access
points in huis, op verschillende kanalen. Eentje ervan is onbeveiligd, die
zet ik soms gewoon een paar dagen (weken) aan om te kijken wie er
dan allemaal gebruik van maken. Vind ik leuk...

Mijn eigen computers zijn uiteraard wel wachtwoord-beveiligd.
- Aloys
- Site Admin
- Contacteer:
@vim: alleen in de loglijsten van het access point. Maar iemand die zijn
access point niet heeft beveiligd weet vast ook niet dat het ding loglijsten
bijhoudt van het verkeer en de deelnemers...
access point niet heeft beveiligd weet vast ook niet dat het ding loglijsten
bijhoudt van het verkeer en de deelnemers...

Heb je tijd voor nog een vraagje Aloys ?
.
Ik heb Network Stumbler op mijn notebook geinstalleerd en ik zie beneden in het scherm d.m.v. een knipperend symbooltje dat hij scant. Vinden doet hij niets . Er staat altijd 'No APs active' zelfs als ik bij iemand ben met een draadloos access point en mijn notebook zelf meldt dat hij een draadloos netwerk gevonden heeft.
Moeten er soms nog instellingen gedaan worden ? Omdat de instellingen mij vrijwel niets zeggen heb ik alles standaard laten staan .

Ik heb Network Stumbler op mijn notebook geinstalleerd en ik zie beneden in het scherm d.m.v. een knipperend symbooltje dat hij scant. Vinden doet hij niets . Er staat altijd 'No APs active' zelfs als ik bij iemand ben met een draadloos access point en mijn notebook zelf meldt dat hij een draadloos netwerk gevonden heeft.
Moeten er soms nog instellingen gedaan worden ? Omdat de instellingen mij vrijwel niets zeggen heb ik alles standaard laten staan .