Spanje en sanitair?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Raf
Contacteer:

Spanje en sanitair?

Bericht door Raf »

Wij zijn zopas terug van drie weken Spaanse costas, maar wat we moeilijk vonden was het lozen van vuil water en WC. We hebben maar twee maal officieel vrji kunnen lozen , anders moesten we om de drie dagen een camping opzoeken om alles netjes te ledigen.
Nu is mijn vraag hoe doen mensen dat die nooit een camping opzoeken en toch drie a vier weken Spanje bezoeken en altijd vrij staan.
Raf :idea: :idea: :oops:
Agnes
Contacteer:

Bericht door Agnes »

Hallo Raf,

Serviceplaatsen kom je zelden tegen.
Wij zochten altijd kleinere dorpen op, daar vind je dikwijls een openbare WC. Ook de vuilwatertank kan je daar legen met behulp van emmertjes.
En water tanken aan het kraantje op het dorpsplein, soms ook gewoon aan een bron.

Groetjes Agnes
Groetjes Agnes

Eura Mobil, Terrestra 710 HB, 3.0L Multijet 160
Mijn Website
hansfiets

v uil water lozen

Bericht door hansfiets »

Bij tankstations heb je vaak loosplaatsen voor autobussen daar kan je gewoon alles kwijt en vers water wel eerst koken kun je met een slang aan een waterkraan ook bij tankstation halen wel een euro fooi geven werkt bij mij al jaren goed adios vr gr hans welp
Carel Camperfreak
Contacteer:

Bericht door Carel Camperfreak »

Bij de meeste grote tankstations kun je de shit kwijt, en schoon :?: :?: water in nemen geen problemen (effe vragen) ondervonden zijn net 2 weken uit de costa en Portugal terug.
In de grote super markten 5 ltr tanks water halen voor wassen,koken enz, zijn de 5 ltr tanks op kun je ze gebruiken om extra water te halen bij de tankstations :wink:
Ook wij deden aan "kinder arbeid" gaven de kinder ieder een gieter en/of 5 ltr tanks mee en gingen langs horeca gelegenheden water halen kwamen gegarandeerd met water terug :oops: :oops:

Afbeelding

O ja de beloning was een heerlijke warme douche :wink:
Caravan Camper Check
voor uw (aankoop) camperkeuringen
Gast

waterlozen

Bericht door Gast »

sorry hoor maar als je bij een riool staat kan je altijd lozen.waar denk je dat het shit van thuis in gaat???? het riool. ik heb dat als ik uit frankrijk belgie in gaat gedaan alsje op een pakeerplaats kom met een afvoerput op de rioolerling open de vuilwatertank en er is niets aan de hand.thuis schijt je toch ook op de riooleering, of zie ik dat vekeertd.....
Carel Camperfreak
Contacteer:

gast wie bent U??
Caravan Camper Check
Mijle

poepdoos legen

Bericht door Mijle »

sorry vegeten ih teloggen mijle is de naam. en water is overal te krijgen de een boe moeilijk en de ander zegt doe maar het is net hoe je, je eigen opsel tegen over de ander.
LEEF vandaag want je weet niet wat het morgen is??.
Mijle

Bericht door Mijle »

sorry voor de schrijf fouten
LEEF vandaag want je weet niet wat het morgen is??.
Campervan

Rioolputten

Bericht door Campervan »

Mijle schreef:sorry hoor maar als je bij een riool staat kan je altijd lozen.waar denk je dat het shit van thuis in gaat???? het riool. ik heb dat als ik uit frankrijk belgie in gaat gedaan alsje op een pakeerplaats kom met een afvoerput op de rioolerling open de vuilwatertank en er is niets aan de hand………......
:oops: :oops: Heeej Mijle, misschien zit ik dan te slapen, maar op Belgische parkeerplaatsen zie ik eigenlijk nooit rioolputten, waar staan die dan?? Alvast bedankt voor je info, groetjes, Henk
Groetjes, Henk

Het is beter rijk te leven dan rijk te sterven.
Laikatrin

Re: waterlozen

Bericht door Laikatrin »

Anonymous schreef:sorry hoor maar als je bij een riool staat kan je altijd lozen.waar denk je dat het shit van thuis in gaat???? het riool. ik heb dat als ik uit frankrijk belgie in gaat gedaan alsje op een pakeerplaats kom met een afvoerput op de rioolerling open de vuilwatertank en er is niets aan de hand.thuis schijt je toch ook op de riooleering, of zie ik dat vekeertd.....
Nooit of nooit doen!!!!!

Bij heel veel mensen gaat de str... in de aalput!

Er worden massa's geld uitgegeven om gescheiden riolering aan te leggen. Dat wil zeggen,regenwater en afvalwater wordt appart opgevangen. Het afvalwater wordt naar het zuiveringsstation gevoerd.
Gooi dus nooit zomaar je str... in een rioolput want 9 kansen op 10 is dat de afvoer voor regenwater!!!!!

Iedereen betaalt belasting op de hoeveelheid afvalwater zodat het kan gezuiverd worden en dan zijn er mensen die zelfs hun str...in de afvoer komen kieperen!

En dan schrikken we dat ze op veel plaatsen geen campers willen!
Keep calm and let karma finish it!
Antje

Bericht door Antje »

Zeker nooit doen, kost je een flinke boete!!

En je maakt het wel heel moeilijk voor de campers om vrije plaatsen te krijgen.
Kan je niks vinden ga dan gewoon naar een camping, is toch niet zo moeilijk!
Carel Camperfreak
Contacteer:

shit is nog niet zo'n grote ramp maar de chemicalen die worden toegevoegd is echte rommel NEE NOOIT IN DE VRIJE NATUUR OF RIOOL DUMPEN! wij zijn gast in het buitenland gedraag je ook hiernaar!!
Wat wij trouwens hebben is een tweede shit tank hierdoor kun je wat langer vrij staan :wink:
Caravan Camper Check
Gast

water

Bericht door Gast »

sorry ik heb het niet gehad over de wc. ik had het over vuil water.
Laikatrin

Re: water

Bericht door Laikatrin »

Anonymous schreef:sorry ik heb het niet gehad over de wc. ik had het over vuil water.
Ook geen vuil water!
De afvoer op een parking is waarschijnlijk de afvoer van hemelwater en gaat zonder zuiveren terug de waterlopen in.
Moest het toch de afvalwater riolering zijn(niet overal is het gescheiden systeem al aangelegd) dan nog heb je niet het recht om te lozen.
Als ze je betrappen dan volgt zeker een boete en maar terecht ook!

Ik vind het echt niet kunnen hoor,laat nergens je vuil zomaar achter!
Keep calm and let karma finish it!
Plaats reactie