Recreatiewoning

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
piekaar1

Recreatiewoning

Bericht door piekaar1 »

ik weet dat dit onderwerp al eens eerder aan de orde is geweest ,maar toch....
wij willen ons huis verkopen en gaan reizen met de camper.tussendoor naar nederland voor kinder/familiebezoek etc.in voor zo lang als wij dat leuk vinden.

we zoeken dus huisvesting voor een paar maanden per jaar.nu hadden we bedacht aaen vakantiehuisje te huren, maar die zijn meestal gemeubileerd en wij willen onze meubels houden, opslaan kost ong. 180 euro per maand.
we zouden het liefst een klein recreatiewoning kopen .maar hoe doen we dat? ik bedoel met de huidige wetgeving magje daar dus niet permanent verblijven,ook niet als je er maar een paar maanden bent.
heeft iemand dit ook meegemaakt en is er iemand met een "creatieve "oplossing? :wink:
Jan en Simonne

Bericht door Jan en Simonne »

Ik heb dit ook al eens bekeken. Er staan op funda.nl in b.v. Zeeland toch wel vakantiehuizen te koop voor permanente bewoning (althans, zoals het nu is, kan natuurlijk over een paar jaar weer anders zijn).
Ook b.v Calantsoog is een gemeente, die permanente bewoning toestaat.
Het is een kwestie van heel goed zoeken en je vooral goed laten informeren en kritische vragen stellen.
Succes!
Simonne
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!

De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Toon

Bericht door Toon »

in welke hoek van Nederland zoek je iets
mischien dat ik wel een oplosing voor je heb
stuur maar een pbtje
krijg je waarschijnlijk advies op maat
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Marius
Moderator
Contacteer:

Bericht door Marius »

Zoals simonne al aangeeft als je goed zoekt en informeerd zijn er nog wel recreatie woningen waar permanente bewoning toegestaan is.
Mijn moeder en haar vriend hebben pas geleden op een park in Bakel (nabij helmond/eindhoven) een woning gekocht. Op eigengrond, en in die gemeente ook voor permanente bewoning, omdat de woning op eigen grond staat.

Informeer je dus goed, want het is wel degenlijk mogenlijk, en als ik het goed heb gehoord gaat er mischien iets in de wetgeving veranderen voor de ouderen onder ons. Zosat het van af een bepaalde leeftijd toegestaan is om permanent te wonen in een vakantie woning.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gast

Bericht door Gast »

Marius schreef:Zoals simonne al aangeeft als je goed zoekt en informeerd zijn er nog wel recreatie woningen waar permanente bewoning toegestaan is.
Mijn moeder en haar vriend hebben pas geleden op een park in Bakel (nabij helmond/eindhoven) een woning gekocht. Op eigengrond, en in die gemeente ook voor permanente bewoning, omdat de woning op eigen grond staat.

Informeer je dus goed, want het is wel degenlijk mogenlijk, en als ik het goed heb gehoord gaat er mischien iets in de wetgeving veranderen voor de ouderen onder ons. Zosat het van af een bepaalde leeftijd toegestaan is om permanent te wonen in een vakantie woning.
Ho ho Marius dit klopt niet wat je zegt,als je moeder een jaar of vier daar woont, mag ze er niet permanent daar wonen.
En zal ze binnenkort wel een brief van de gemeente krijgen.
Zelf wonen we er nu 15 jaar en gelukkig, wij mogen blijven.
Vele kennissen van ons hebben un challet te koop, maar wie koopt nu een huis (voor die prijzen) waar je niet altijd in mag verblijven

Johan uit Bakel
Toon

Bericht door Toon »

mensen ben voorzichtig
er zijn mogelijk heden maar dat moet je weten en je moet er mee kunnen leven
maar het kan
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Marius
Moderator
Contacteer:

Bericht door Marius »

Anonymous schreef:
Ho ho Marius dit klopt niet wat je zegt,als je moeder een jaar of vier daar woont, mag ze er niet permanent daar wonen.
En zal ze binnenkort wel een brief van de gemeente krijgen.
Zelf wonen we er nu 15 jaar en gelukkig, wij mogen blijven.
Vele kennissen van ons hebben un challet te koop, maar wie koopt nu een huis (voor die prijzen) waar je niet altijd in mag verblijven

Johan uit Bakel
Johan jij weet schijbaar meer, wil je me dit via mail aub vertellen, mischine wil ik het wel niet weten, maar toch.. :?
tmm-deejee@hotmail.com
Zou je erg dankbaar zijn
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Diamond

Re: Recreatiewoning

Bericht door Diamond »

[quote="piekaar1"]ik weet dat dit onderwerp al eens eerder aan de orde is geweest ,maar toch....
wij willen ons huis verkopen en gaan reizen met de camper.tussendoor naar nederland voor kinder/familiebezoek etc.in voor zo lang als wij dat leuk vinden.

we zoeken dus huisvesting voor een paar maanden per jaar.nu hadden we bedacht aaen vakantiehuisje te huren, maar die zijn meestal gemeubileerd en wij willen onze meubels houden, Mischien bij mij?Of is dit te ver uit de buurt!
Antje

Bericht door Antje »

Marius schreef: Informeer je dus goed, want het is wel degenlijk mogenlijk, en als ik het goed heb gehoord gaat er mischien iets in de wetgeving veranderen voor de ouderen onder ons. Zosat het van af een bepaalde leeftijd toegestaan is om permanent te wonen in een vakantie woning.
Minister Dekker zou voor 15 Okt. een uitslag geven m.b.t. 55+, helaas is hier nog steeds het wachten op.
De Ombudsman heeft er nu op aangedrongen dat zij de kamer haar besluit moet meededelen. Dit omdat gemeentes forse handhavingsboetes uitdeeld.
Antje

Bericht door Antje »

Net de info gekregen van Min. Dekker.

Als aantoonbaar is dat de gemeente geen helder en duidelijk handhavingsbeleid had(voor de peildatum van 31-10-03), dus aantoonbaar gedoogde...
Dan kan je een persoongebonden ontheffing aanvragen, je moet hierbij aantonen dat je permanent woont(de) voor 31-10-03.

Als je 65+ bent of in de VUT kan je een persoonsgebonden ontheffing aanvragen, met hetzelfde criteria als hierboven.
Je moet dus ook aantonen je je recreatiewoning als hoofdverblijf had voor 31-10-03.
Je moet 5 jaar eigenaar zijn van deze recreatiewoning.

Gemeentes hebben een vrije keuze om beleid te bepalen!
Gast

Bericht door Gast »

Wij "recreëren" 365 dagen per jaar in zo`n woning. In nederland wordt de wetgeving door de gemeentes verschillend gehanteerd. Bij ons in Oude Tonge wordt het getolereerd. Wij wonen officieel bij onze ouders. Dit betekend dat belastingformulieren enz daar bezorgd wordt. Onze "gewone" post krijgen we op ons recreatiepark. Er staan hier verschillende recreatiewoningen te koop vanaf ongeveer 90000 tot 220000 euro. Als je informatie wil, laat het even weten.

Met vriendelijke groet,

Peter(HymerB534, sorry problemen met inloggen)
lodder
Contacteer:

Re: Recreatiewoning

Bericht door lodder »

piekaar1 schreef:ik weet dat dit onderwerp al eens eerder aan de orde is geweest ,maar toch....

we zoeken dus huisvesting voor een paar maanden per jaar.nu hadden we bedacht aaen vakantiehuisje te huren, maar die zijn meestal gemeubileerd en wij willen onze meubels houden, Mischien bij mij?Of is dit te ver uit de buurt!
waar woon jij dan??
Gast

Bericht door Gast »

zoals ik al in mijn bericht zei, in Oude Tonge.
Plaats reactie