Franse parkeerboete (fps) betalen lukt niet

Algemene campervragen en -opmerkingen.
dedruivenplukker

Re: Franse parkeerboete (fps) betalen lukt niet

Bericht door dedruivenplukker »

macfocus schreef:
zo 22 aug 2021, 10:41

Kan dat ook bij een tabac in een ander stad?
Volgens mij wel, bij de Tabac kan je heel veel regelen.
Al moet ik bekennen dat ik er al heel lang niet meer binnen ben geweest sinds ik niet meer rook en drink.
De laatste keer was voor een postzegel voor mijn oude moedertje.
Ben er ook eens binnen gesleept door een overijverige ambtenaar die mij snapte met het vishengeltje van mijn zoontje in mijn handen toen ik hem leerde vissen.
Hij had geen visvergunning nodig, mar ik als volwassene wel.

De bekeuring kreeg ik destijds voor het tegen het verkeer in parkeren, wat in sommige landen niet mag.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Wie worsten eet en weduwen trouwt,
Weet niet wat daar is in gedouwd.
Jacob Cats
macfocus
Contacteer:

Bericht door macfocus »

Opgelost.

Na het sturen van een mailtje en het antwoord daarop stond er een klein maar wel belangrijk regeltje tussen:
Ter informatie: u kunt de verlaagde FPS binnen 48 uur na afgifte van de FPS aanpassen
- Op de parkeermeters met kleurenscherm (informatie op de website van de stad TOURS)
- Via internet op de site https://my.whooshstore.com/embed/fps of https://my.flowbirdapp.com/embed/fps (bij voorkeur gebruik van Modzilla Firefox of Google Chrome)
- Via de Whoosh / FLOWBIRD mobiele applicatie ...)
Als de stad Tours niet verschijnt, wat bij sommige zeilers gebeurt, ligt de stad Tours tussen de steden Talloires Montmin en Valence en wordt gemanifesteerd door het woord "Bezoeken".
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de RAPO-service op: 03.85.20.43.10
het adres contactrapo@sags.fr

Goedendag

SAGS Services Tours
Ik zat op mijn iPad en daar staat Chrome uiteraard niet standaard op.
Op de laptop met Chrome lukt het wel via de link: https://my.flowbirdapp.com/embed/fps

Overigens zie je aan de melding over de stad Tours, dat er wel meer mankeert aan die site......

Maar goed, de boete is nu betaald en ik loop in de toekomst niet tegen gezeik aan als ik weer eens in Frankrijk kom (en ik kom daar iets vaker als de gemiddelde NLler)
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
TestCase

Bericht door TestCase »

Ik wilde je al berichten dat dit om een verkeerde combinatie browser vs website gaat waarschijnlijk.. Mooi, het is opgelost.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
macfocus
Contacteer:

Bericht door macfocus »

Ik had het zelf kunnen en wellicht ook moeten bedenken, maar ja vakantiemodus.... 8-)
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Plaats reactie