De camperaar geobserveerd in Normandie

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

De camperaar geobserveerd in Normandie



Bericht door Will »

Ik ben met mijn vrouw op vakantie geweest naar Normandie en Bretange wat toch het Mekka is voor de camperaar.
Met ons oude Fiatje op zoek naar oude VW busjes en oude Ducato campertjes verscholen achter bosjes weg van de drukte de avonturier uit te hangen voor 3-4 weken.
Maar dat bleek verleden tijd te zijn dat was vroeger, het zijn nu te duur betaalde ambtenaren met een hoog pensioen die het landschap bevolken, de hardwerkende tobbers zoals wij hier allen op dit forum daargelaten.
Zat je vroeger met de camperaar aan het bier en zwarte handen van de kapotte dieselmotor te praten over hoe hoog die laatste berg wel niet was.
Nu zit Jan-Jaap met zijn door bonussen verkregen camper met computer en navigatie te spelen om maar niet te hoeven kletsen met het gewone volk.
Ik had in zo'n klein winkeltje een handje gekocht en op de voorruit geplakt want dat word zwaaien geblazen dacht ik.
Maar het leek wel of bij de Jan-Jaaps hun armen vast zaten van het golfen of tennissen want ik reed echt voor gek met dat handje dus er maar weer gauw afgehaald.
Even er tussen door, zullen de Fransen onderhand geen mest overschot hebben want ik zie zo'n Jan-Jaap en zijn Isabelle nou geen bolus door het gat van zijn wc drukken.
De camperaar vind je meestal op verlaten zandafgravingen waar ze als een millitaire colonne op een halve meter van elkaar vrij staan te wezen.
Ik vraag mij trouwens af waarom er een luifel op een camper zit want als je hem uitdraaid zit gelijk je buurman met een paar duizend euro schade.
Ook in sommige dorpen kom je deze moderne Nomaden tegen waar in Nederland het gemeente bestuur en het bewonerscomite bij elkaar komen om te discusseren over de vraag moeten wij deze zigeuners wel een plaats aanbieden aan de rand van het dorp.
Dus worden deze arme zigeuners onder politie begeleiding het dorp uitgegooid zodat iedereen weer in zijn tuintje kan nadenken over wat word de volgende vakantie bestemming.
Daar stuurt de camperaar zijn voertuig naar een plek in het dorpje en denkt zo van, een hele flinke jongen die mij nog weg krijg hier.
Er zijn 3 type's de baas boven baas camperaars de Jan-Jaaps en Isabelle's met hun grote campers met aanhanger en de auto van thuis er op de opvouwbare oprit en mobile vijver.
Deze mensen zitten ook altijd met hun golfbroek aan in de living room te sturen en later vind je deze mensen terug in een stacaravan in Zandvoort of aan de rand van Bloemendaal.
Dan heb je de huur campers en de Frisia-hypotheek campers de laatste groep is altijd bezig met de camper te stoffen en zijn altijd druk het viel mij op dat zij ook altijd op pantoffels lopen.
Meestal vind je hier in de cultuurtypjes die op hun 59 jaar nog even te keer willen gaan met de 156 PK-tjes, hun tweede jeugd zullen we maar zeggen.
Deze groep zie je s'avonds veelal lezen in een goed boek en een glas rode wijn en gaan meestal om 22.00 u. naar bed om s'morgens weer vroeg te vertrekken voor een volgend cultuurmoment.
En dan natuurlijk de laatste groep de mannen en vrouwen van dit forum met hun VW busjes en hun oude Ducato's de mensen met camperervaring.
Altijd in voor een praatje en de pinda's op tafel en halen dan voor jouw een koud biertje uit hun oude koelkastjes, ja daar voel ik mij thuis.
Je ziet ze ook altijd met een glimlach van oor tot oor de berg opsjouwen met 40 km en je hoort ze dan zeggen we gaan het halen hoor, Mien.
Helaas het worden er steeds minder, nee het worden er te veel de net niet camperaars, op de Marius-jes en de Frodo-tjes na.

Of zal ik misschien jaloers zijn en snap ik er geen barst van, ja dat zal het wezen. :wink:

Mvrgr,Wil
Gebruikersavatar
vim
Berichten: 1089
Lid geworden op: zo 10 okt 2004, 11:47
Locatie: ff onder rotterdam



Bericht door vim »

:) :) Ik denk het laatste Wil :) :)
Want na jarenlang afzien in tentjes (overigens met plezier),
vindt ik het nu heerlijk om met enig comfor door europa te trekken.
mvg
Wim
Adriatik Vision 1 707 SG metallesderopenderaanenderinenderachter
Bets



Bericht door Bets »

Nou Will - niet iedereen over een kam scheren.
Ook wij rijden in een zeer comfortabele camper maar willen heel graag een praatje met mede-camperaars. En of ze nu groot - klein - lelijk -mooi -oud of nieuw zijn - dat maakt ons geen barst uit.
Wij zijn net terug uit Bretagne en Normandië en het is ons opgevallen dat er best veel Nederlanders zijn die gewoon NIET willen praten - eigelijk nog niet eens goeiemorgen WILLEN zeggen.
Terwijl wij best veel gepraat en gelachen hebben met Duitsers - Engelsen en Fransen.
En waar en hoe je dan VRIJ staat dat maakt niet uit - maar ze staan soms op een meter afstand en nog draaien ze hun hoofd om.
Is goeiemorgen zeggen dan zo moeilijk voor Nederlandse medecamperaars???? Schijnbaar wel. Wij hebben ons er ook aan geergerd. Het zijn z.g. camperaars die geen Nederlanders willen zien tijdens hun vakantie.
Ga dan dus niet naar Normandië en Bretagne.
En dit alles heeft volgens mij niks te maken in wat voor camper je rijdt.
Het zijn gewoon de mensen.............
Ook wij zwaaien altijd maar kom je een Nederlander tegen dan krijgen ze soms heel moeilijk hun hand omhoog.
Maar ook niet allemaal want we hebben ook gezellige nederlanders ontmoet - gelukkig zijn die er ook nog. :lol:
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

Mooi geschreven will..:)

En jep heb ook een oud ducatotje, en mijn vriendin heet dan wel geen mien, maar bij elke berg/bult, vertel ik haar gerust stellend dat we uit eindelijk wel boven komen.. :lol:

Ps: ons valt dit alles niet zo op trouwens, wel valt ons op dat we de jongste mensen zijn op elke camperplaats waar we komen (ikke 28 en mijn vriendin 31), en ons campertje de oudste..:)
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Lieke
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 20:58
Locatie: West-Brabant
Contacteer:



Bericht door Lieke »

Wat jammer dat je zo'n negatieve indruk hebt van de wat nieuwere campers, Will.

Wij hebben hard gewerkt voor onze bus en zijn er hartstikke blij mee en er reuze trots op en als iemand 'm aan de buitenkant bewondert sleuren we'm bijna naar binnen om 'm ervan te overtuigen dat wij echt de allermooiste camper van de heeeeeeeeeele wereld hebben, en zetten dan en passant een pot koffie of thee of tappen een wijntje (dat slepen we al per pak mee :wink: ) of draaien een pilsje open (je ziet, we komen ook wel eens in Frankrijk) en in welke taal we dan converseren: met een beetje vocht versta je iedereen.........(even adem happen :D )

Inderdaad, er zijn camperaars die je niet willen zien.
Nou, die zie ik dan ook niet en ik maak me daar verder niet druk over. :)

Want de leukste tips voor een camperplaats krijg je van andere camperaars. Kan je nagaan wat die "Jan-Japen" missen............... :lol:


Tot ziens!

Lieke
Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
lucastess03



Bericht door lucastess03 »

Volgens mij Wil
Heb je het toch mis, want uit mijn ervaring en camper al 10 jaar
Is het heel anders , ik heb al meerderen malen meegemaakt
in frankrijk dat er mensen naast me stonden die geen goede dag zijden
iedereen die mij kent ,weet dat ik graag een praatje maak maar als je met een iets andere camper rijd zoals jij bedoeld ,dan hoor je er niet bij
ga eerst eens bij je zelf teraaden, wandt ik denk dat het niet goed zit
tussen jou oren
als je zo iets schrijft , ben je een Jan Lul
en laat dan alle Jan Jaapen lekker genieten


Willy
Frankia FF2



Bericht door Frankia FF2 »

Ajoh, leven en laten leven..... :wink:

Vriendelijke groeten een zwerver is onderweg thuis.
kolebrie
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 25 apr 2005, 10:14



Bericht door kolebrie »

Zeg jullie maken mij bang, echt waar!
Ik wilde deze week nog(woensdag) naar Normandie en Bretange gaan kijken, en ons kroost even wat geschiedenis uitleggen daar.
Maar ik kies nu liever een ander route, vanavond weer overleggen of het Luxemburg of Duitsland word.
Ik heb al veel verhalen erover gehoord en gelezen hierover dit onderwerp, en het geeft aan dat het goed mis is.
Dit is voor mij de druppel.
Ik ken die hooghartige types wel die jullie beschrijven met hun blits campers.
Ik heb geen zin om daar tussen te gaan staan, en als er niet eens een goedemorgen af kan, dan kom ik al helemaal niet in de buurt.

Niemand is verplicht om te groeten maar als de buren net niet een kleine "goedemorgen" kunnen zeggen, terwijl je notabene met z'n allen daar staat heeft het voor mij echt geen zin.

En als ik dan nog eens met mijn knappe oude campertje langs komt van bouwjaar 1988, dan zijn de rapen gaar met dat hooghartig volkje.

Ik wil niemand voor zijn hoofd stoten, maar die ervaring heb ik al genoeg opgedaan.

Onderweg zit ik zelf al te beven als ik een tegemoet komende camper tegenkomt, vooral als ik naderbij ziet dat het een nederlands kenteken heeft; IK DURF NIET TE GROETEN. en (jawel), ze groeten dus echt niet terug.
HOE komt dat toch!.
Wij zijn 38 jaar oud, en we verlangen echt na die saamhorigheid van vroeger.
Lekker een praatje maken met oudere camperaars, oude camper verhalen aanhoren. Ik mis dat!
Gelukkig zijn we zulke camperaars nog wel tegen gekomen, maar het word elk jaar minder, het gevoel ebt weg.

Jammer jammer.

Wat bezielt die mensen toch!
Lieke
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 20:58
Locatie: West-Brabant
Contacteer:



Bericht door Lieke »

Laat je niet bang maken hoor!

Normandië en Bretagne zijn echt de moeite waard, trouwens, Marius komt er ook :wink: , (wanneer spreken we weer af Marius?)

Blijf jezelf en probeer je niet aan anderen te ergeren.
Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
lucastess03



Bericht door lucastess03 »

Kolibrie

Wij gaan over 4 weken naar bretange
kom maar lekker bij mij staan heb hier geen probleem mee
al heeft hij nog zo,n oud campertje
vindt ze vaak nog leuk ook ,je moet je er gewoon niet aan storen
dan komt het best goed
Fam. Benink
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 17:17
Locatie: Noord Brabant



Bericht door Fam. Benink »

Ook wij zijn al een paar keer in de Normandie en Bretagne geweest. Wij hebben al vaker mee gemaakt dat er geen goedemorgen gezegd werd. Dat was echt niet alleen aan de franse west kust maar overal waar we onderweg waren. Volgens mij heeft het er ook helemaal niets mee te maken of je nu een oude of een nieuwe camper hebt. Je hebt nu eenmaal mensen die zo zijn. Ik zou ook zeggen laat ze maar gewoon gaan. Wij laten onze vakantie er niet door verpesten, blijven gewoon zwaaien naar iedere camper die we tegen komen, en we gaan héél zeker niet een andere route rijden om dit soort mensen te vermijden.
Don't dream your life but live your dreams!
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

Het heeft vastniks te maken met het type camper dat je hebt, of wat voor sociaal mileu je verkeerd, maar ik vind de link erg leuk gemaakt, en het is in een leuke manier geschreven.
Dus als humor volle bijdrage aan dit forum lees ik Willy zijn schrijf stukje, en dan valt het allemaal wel mee.

Mensen die geen stom woord zeggen kom je overal tegen, mijn overbuurman, of het meerendeel van mijn collega's.
Of mijn vriendin als ze haar dag niet heeft.. zo zie je maar ze komen in alle soorten en maten, en bewegen zich ook in alle soorten en maten voort..:)
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
Carel Camperfreak
Berichten: 12802
Lid geworden op: za 13 nov 2004, 22:26
Locatie: ut noorden v/h land
Contacteer:



Bericht door Carel Camperfreak »

Precies dit komen we overal tegen,al eens bij de Cote Azur geweest :?:
Dit heeft werkelijk niets met oud en nieuw te maken :!: wel is het zo de nieuwere campers zijn vaak huur en voor de eerste keer neem het men niet kwalijk dat men de regels van het camperen niet kent.
:idea: Ik heb kennissen aan het camperen over gehouden met grote ijskisten maar ook hele oudjes.

Leuk om te lezen van het handje ik was van plan om er 1 aan te schaffen toch maar niet doen dus.
Caravan Camper Check
voor uw (aankoop) camperkeuringen
Gewi
Berichten: 3013
Lid geworden op: ma 01 dec 2003, 20:51
Locatie: `s-Heerenberg



Bericht door Gewi »

Ik snap het niet, wat is het probleem? Als wij ergens zijn praten wij met iedereen in elke taal (handen en voeten is ook een taal) of ze nou 200.000 of 2000 euries onder de kont hebben. Zwaaien doen we ook als we iemand op een gewone weg tegenkomen, op de snelweg heeft dat geen zin.
Als ze geen sjoege geven kunnen ze dooddonderen en anders is er altijd wel een bak koffie, een pot bier, een wijntje en een praatje. Dat is toch het minste en het leuke van reizen, de ervaringen met gelijkgezinden te delen.
Het is ook de bedoeling dat een ieder gewoon zijn eigen gang gaat, maar altijd vriendelijk blijft. Dat valt niet altijd mee maar met een beetje goede wil lukt dat wel.


Greetz Gerard :)
Gi`j mot niet iedere keer dezelfde blunder make
d`r is keus genoeg .....

----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
Chausson Welcome 70 L , Ducato 15, 2.8 JTDi , 2003, Bear Lock.
Gerard&Hannie
Plaats reactie