Daf MB200 DKDL 564 (Update 05-05-2020)

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
T-Jay
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 17:20

Re: Daf MB200 DKDL 564



Bericht door T-Jay »

Weer een kleine vooruitgang kunnen boeken met de bus. Ik heb de gelaste balken bij de vooras verder behandeld. Na de roestwerende ijzerverf heb ik ze nog in een laag loodmenie gezet en aanvullend in de flexibel blijvende bitumen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast ben ik aan een cursus/opleiding begonnen om m'n eigen kunnen ook weer wat uit te breiden. Het gaat om een cursus tot autobekleder! :D Een mooi eerste project voor mijn opleiding leek mij dan ook de chauffeursstoel van de bus! De stof was vooral op de rugleuning erg versleten en kapot, daarnaast heeft het schuim ook z'n beste tijd gehad. Ik heb de stoel tijdens de eerste 2 lessen compleet uit elkaar gehaald en kan nu beginnen aan het restaureren van de stoel. Ik zal het hele proces en uiteraard het eindresultaat als soort side-project in dit topic posten. Bij deze de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ecleo
Berichten: 719
Lid geworden op: do 09 jun 2011, 13:54

Re: Daf MB200 DKDL 564



Bericht door Ecleo »

T-Jay schreef:
Daarnaast ben ik aan een cursus/opleiding begonnen om m'n eigen kunnen ook weer wat uit te breiden. Het gaat om een cursus tot autobekleder! :D Een mooi eerste project voor mijn opleiding leek mij dan ook de chauffeursstoel van de bus!
Hé, wat jammer nu dat AL!! die andere stoelen er niet meer in zitten. :twisted:
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Daf MB200 DKDL 564



Bericht door Ruud Adam »

Ecleo schreef:Hé, wat jammer nu dat AL!! die andere stoelen er niet meer in zitten. :twisted:
Want?
Groet, Ruud
Ecleo
Berichten: 719
Lid geworden op: do 09 jun 2011, 13:54

Re: Daf MB200 DKDL 564



Bericht door Ecleo »

Oefening baart kunst.
T-Jay
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 17:20

Re: Daf MB200 DKDL 564



Bericht door T-Jay »

Maar weer is een kleine update posten. Het gaat nog steeds over het lassen dus echt spectaculair is het niet meer :-B Maar het einde komt in zicht.

Tevens is ook eindelijk de fusee penset in de garage vervangen en is dus eigenlijk het enige dat nog voor de keuring moet gebeuren het laatste laswerk. Bij deze nog een aantal fototjes...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen weer verder met de chauffeursstoel, ik hoop dat ik al een deel van de hoes klaar kan maken zodat ik daar ook wat foto's van kan posten.

Tot zover.

Gr. Thierry
T-Jay
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 17:20

Re: Daf MB200 DKDL 564



Bericht door T-Jay »

Eventjes iets anders tussendoor. Omdat het laswerk een beetje op z'n eind begint te raken (tenminste het constructieve deel) ben ik ook alvast een beetje aan andere kleine dingetjes begonnen.

Het polyesther bumpertje aan de voorkant hing er eigenlijk nog maar net aan en was behoorlijk beschadigd op sommige punten. Terwijl een maatje van me bezig was met het laatste grove laswerk, kon ik me hier wel eventjes mee bezig houden. Met z'n 2en lassen gaat immers niet als je maar 1 apparaat hebt...

Bij deze de foto's:

Het ding bestaat uit 2 helften.
Afbeelding

Vooral de hoeken hebben flink te lijden gehad..
Afbeelding

Afbeelding

Met de rechterhelft was ik eigenlijk al begonnen voordat ik me bedacht had er foto's van te nemen. :-B
Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn ook mooie klusjes die ik na het werk nog even kan doen in die paar uurtjes dat ik eerder klaar ben dan m'n vriendin.

Ik heb ondertussen ook nieuwe wielbogen opgehaald bij Thijs, bekend van touringcamper.nl met z'n MB200. Die hoop ik volgende week erin te kunnen zetten zodat de wielkasten ook weer gemonteerd kunnen worden, maar daarover later meer. :cheers:
opa Jan
Berichten: 660
Lid geworden op: di 12 okt 2010, 16:23

Re: Daf MB200 DKDL 564 (UPDATE 6-11-2011)



Bericht door opa Jan »

Goed bezig, T-Jay :cheers:
Bert
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:52
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 6-11-2011)



Bericht door Bert »

Mooi project.
Foto's erbij maakt het altijd leuk om te volgen.
Succes.

Bert
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 6-11-2011)



Bericht door Marjorie »

en graag foto's van de nieuwe stoelbekleding. Wij hadden dezelfde stoel en streepjesstof in onze bus zitten.

Succes,
Marjorie
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
T-Jay
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 17:20

Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 6-11-2011)



Bericht door T-Jay »

Een mijlpaal is bereikt!! Het constructieve laswerk is voltooid! :-B Het enige wat nu nog gelast moet worden voor de keuring zijn de nieuwe wielbogen en de delen rond de wielkasten. Maar eerst nog even een update over de stoel:

Het schuimwerk is gebeurd en alles is weer netjes vervnagen/opgevult. Op onderstaande foto's is te zien hoe de slechte delen van het schuim zijn vervangen en wer netjes in vorm zijn gemaakt. De stof die er de laatste foto's omheen lijkt te zitten, is een 5mm schuimlaag die moet voorkomen dat de nieuwe delen losraken door de bewegingen ten gevolge van gebruik.
Ik heb besloten de stoel met zwart skai te bekleden en te stikken met lichtbruin garen. Ik hoop daar volgende week aan te kunnen beginnen. Maar nu de foto's:

Eerst de zitting. Deze was over het algemeen nog goed, alleen een klein hoekje versleten van het instappen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan de rugleuning, deze heeft wat meer te lijden gehad in de loop van de jaren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eemspoort
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 05 okt 2011, 14:52
Locatie: Dieren

Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 6-11-2011)



Bericht door Eemspoort »

Sjongejonge, wat een project, zeg! Mooi hoor, zo'n oude streekbus ombouwen tot camper.
En ook beslist geen half werk, zo te zien!
Moet maar zo denken, kost wat, heb je ook wat. :thumbup:

Gr. Ed
GMC Midas Mini 190 '76
Droomt stiekem van een pre-'86 Hymer S660....
Gebruikersavatar
wim998nl
Berichten: 46
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 22:53
Locatie: Purmerend

Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 6-11-2011)



Bericht door wim998nl »

Wat een megaklus zeg, hierbij is mijn boxerproject kinderspel.
Wat zal je straks een bekijks hebben en wel even toeteren bij de bushokjes :-B .
Ontzettend veel succes, en blijf vooral foto's maken en posten.

groet Wim :thumbup:
zelf een buscamper gebouwd, peugeot boxer 2005
T-Jay
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 17:20

Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 23-11-2011)



Bericht door T-Jay »

Weer een avond gehad om te klussen en ben maar is begonnen aan de nieuwe wielbogen. Het plaatwerk kwam er redelijk makkelijk af waaronder een ver vergane wielboog tevoorschijn kwam. Van binnen was niet te zien hoe rot de boog eigenlijk wel niet was. Nog wat fototjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier de nieuwe wielboog op z'n plaats, volgt netjes de ronding van het plaatwerk.
Afbeelding

Afbeelding

En hier alles wat nog over is van de oude wielboog...
Afbeelding
fredsanno
Berichten: 9601
Lid geworden op: vr 18 nov 2005, 13:17
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 23-11-2011)



Bericht door fredsanno »

ffffiiiieeeeeuuuuuwwwww...... RESPECT man! Tof hoor!
Plaats reactie