NKC event - foutje bedankt!?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: NKC event - foutje bedankt!?



Bericht door Charm »

@silvervägen
De EBL heeft een GEL-switch en die is ingeschakeld. Het is mij inderdaad opgevallen dat de dynamo de accu niet vol krijgt. Dat wil zeggen, sluiten we na een lange rit de 220V aan dan laadt de EBL nog behoorlijk wat bij. Via het zonnepaneel lukt het wel, waarschijnlijk omdat de EBL en de laadspanningsregelaar op elkaar zijn afgestemd en de regelaar op de EBL is aangesloten. Bedankt trouwens voor deze opmerking; het zet me weer even aan het denken en ik ga het nog eens extra in de gaten houden.
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Gebruikersavatar
    hathi
    Berichten: 13417
    Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
    Locatie: ASTEN

    Re: NKC event - foutje bedankt!?



    Bericht door hathi »

    Sluit me volledig aan bij RENE ,n CAMPER die niet zonder stroom kan! is geen CAMPER ik denk, dat de meesten die ik als 1e met stroom-kabels zie lopen, allemaal oud Caravanners zijn verder sluit ik me ook bij RIEN aan die de Vrouw meeneemt want dan heb je geen kachel of ventilator nodig, zo doe ik het al 23jaar zonder 230V stroom maar met vrouw en dan gebruik ik de paal
    Hans
    Gebruikersavatar
    de Jonckheer
    Berichten: 12663
    Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
    Locatie: Berkhout

    Re: NKC event - foutje bedankt!?



    Bericht door de Jonckheer »

    Charm schreef:@silvervägen
    De EBL heeft een GEL-switch en die is ingeschakeld. Het is mij inderdaad opgevallen dat de dynamo de accu niet vol krijgt. Dat wil zeggen, sluiten we na een lange rit de 220V aan dan laadt de EBL nog behoorlijk wat bij. Via het zonnepaneel lukt het wel, waarschijnlijk omdat de EBL en de laadspanningsregelaar op elkaar zijn afgestemd en de regelaar op de EBL is aangesloten. Bedankt trouwens voor deze opmerking; het zet me weer even aan het denken en ik ga het nog eens extra in de gaten houden.
    Een oplossing is een andere spanningsregelaar in de dynamo (14,4 ipv 13,9 v) waardoor de HH accu's wel worden volgeladen. Wel moet je dan ook een agm startaccu plaatsen anders krijg je een kokende startaccu en daar wordt je niet blij van.
    Gebruikersavatar
    hathi
    Berichten: 13417
    Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
    Locatie: ASTEN

    Re: NKC event - foutje bedankt!?



    Bericht door hathi »

    ,n geregelde booster ertussen laad de accu wel vol! zie test Pro-mobil v. vorige maand
    Hans
    Gebruikersavatar
    Kroppie
    Berichten: 51278
    Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
    Locatie: beemster

    Re: NKC event - foutje bedankt!?



    Bericht door Kroppie »

    andere spannings regelaar ,en als je de startaccu niet wilt laten koken ,dan daar een dikke diode tussen .

    jos
    jos

    het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

    too old to worry about anything
    Jeannette
    Berichten: 6869
    Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
    Locatie: Renkum
    Contacteer:

    Re: NKC event - foutje bedankt!?



    Bericht door Jeannette »

    Niet alles gelezen,maar het valt mij wel op dat men denkt absoluut niet zonder stroom te kunnen?
    Wij zijn net terug van 3 weken Thuringen en geen één dag stroom gebruikt!
    Wij heben geen TV, koelkast gaat op gas, gebruiken verder niets. Opladen telefoon tijdens het rijden. Het verbaast mij echt dat men denkt niet zonder stroom te kunnen. Zonnepanneel en dubbele huishoudaccu, daarmee zingen wij het echt uit. Ook met onze vorige camper (geen paneel, wel dubbele hh accu) vrijwel nooit stroom.
    Het is net hoe je ermee omgaat. Wij hebben geen waterkoker, geen senseo, geen elektrisch oventje tijdens vakanties. gewoon een gasoventje, fluitketel en klaar zijn wij.
    Er zijn mensen die echt stroom nodig hebben (accu van rolstoel bijvoorbeeld0, dat is een ander verhaal.
    Ik vrees dat er weinig vrijwillgers zullen zijn?
    Oh ja, wij gaan helemaal niet naar dat NKC event, dus geen last :D
    Jeannette
    Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
    Gebruikersavatar
    Charm
    Berichten: 3453
    Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

    Re: NKC event - foutje bedankt!?



    Bericht door Charm »

    Ik snap ook werkelijk niet dat er camperaars zijn die niet zonder stroom uit de paal kunnen; dit gaat echt boven mijn pet. Wij kunnen makkelijk een maand zonder met onze 500Ah HH-accu's, ons 450W daglichtpaneel, 400W windmolen en Efoy 1600. Zo moeilijk is het toch niet? NKC, ik meld me aan als vrijwilliger..... :lol:
    Laatst gewijzigd door Charm op zo 03 jul 2011, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
      --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

      Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
      crosser
      Berichten: 213
      Lid geworden op: wo 14 feb 2007, 22:08
      Locatie: Roosendaal

      Re: NKC event - foutje bedankt!?



      Bericht door crosser »

      Tjonge jonge wat een amateurs daar bij het NKC.
      voor 400 campers stroom tekort?????
      Dan zet je toch een grote dieselgenerator weg met genoeg KVA,s
      Wij organiseren jaarlijks een groot motorsportevenement en hebben 2 van die maxen staan.
      Stroom en verlichting (gratis) voor een rennerspark met meer dan 400 aansluitingen.
      Het enige probleem wat wij hebben is dat sommigen niet met hun fikken van die mooie dikke koperen kabels af kunnen blijven,en gewoon laten verdwijnen.
      Maar ja zoiets zullen camperaars nooit doen, dus NKC voor 1000 euro is de boel opgelost.

      :wink: :wink: :wink: :wink:
      Don\'t dream your life... LIVE your dreams!!!
      Gebruikersavatar
      Charm
      Berichten: 3453
      Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

      Re: NKC event - foutje bedankt!?



      Bericht door Charm »

      crosser schreef:.....Dan zet je toch een grote dieselgenerator weg met genoeg KVA,s.....
      Uit de mail van het NKC : 'Het plaatsen van generatoren is duur, geeft lawaai en geuroverlast. Dat doen we liever niet.'
        --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

        Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
        Gebruikersavatar
        wingman01
        Berichten: 7546
        Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
        Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

        Re: NKC event - foutje bedankt!?



        Bericht door wingman01 »

        als ik de discussie terug lees over wel of niet op een camping staan dan word er geroepen dat we niet op een dure camping willen omdat we geen gebruik maken van de voorzieningen waaronder stroom..............en dat we helemaal ,,selfsupporting ,, zijn .
        als ik dan bovenstaand lees gaat dat niet voor iedereen op......of je neemt teveel mee wat stroom nodig heeft.
        goed.......als een organisAtie roept 800 aansluitingen te hebben , en later blijkt dat het er maar 400 zijn is dat natuurlijk ook niet goed , maar wAar is de inventivieteit gebleven , maak gewoon met 2 om en om gebruik van 1 stroompunt ,
        Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
        Afbeelding
        Louis & Roeleen
        CAMPERCLASSICS.NL
        Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
        traveller630
        Berichten: 12121
        Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
        Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

        Re: NKC event - foutje bedankt!?



        Bericht door traveller630 »

        Belachelijk te horen dat het te duur is.
        Een club met zo veel leden.
        Bij 'mijn' Volvo cluppie hebben we vorig jaar voor alle leden (4000) een bijna gratis feest gehad bij het Aviodrome. Alles er op en er bij, eten muziek.....

        Dat alles om het 40 jarig bestaan te vieren.
        Nu blijkt dat de helft van de NKC leden hun elektrische deken niet kan gebruiken en is er paniek....
        Een feest waar je grof voor betaald en waar je ook nog geacht wordt aan partnerruil te doen als het om camperinformatie uitwisseling gaat......en dan zonder je elektrieke deken......

        Zijn er geen sponsoren die een accuutje kunnen missen...?

        Het is eigenlijk te triest voor woorden...

        Ik ben nu op vakantie (zonder ooit aan welke paal gestaan te hebben), maar als ik terug kom moet ik maar meteen dat lidmaatschap van die club opzeggen......

        Ik vind ze niet aan de paal maar erg VOOR paal staan........

        Voordeel is dat ik dan ook meteen van dat rare blaadje af ben met die vieze kinderlokkende man erin.......

        Jammer dat ze het campercontact gegijzeld hebben......
        Leo Bokkum
        Berichten: 4920
        Lid geworden op: ma 05 dec 2005, 3:31

        Re: NKC event - foutje bedankt!?



        Bericht door Leo Bokkum »

        wingman01 schreef:dan word er geroepen dat we niet op een dure camping willen omdat we geen gebruik maken van de voorzieningen waaronder stroom..............en dat we helemaal ,,selfsupporting ,, zijn .
        Neehee Louis, dat zijn ánderen. :roll:
        Wat jij bedoelt zijn de camperaars die selfsupporting zijn boven het tientje. Oftewel de armoedzaaiers en schriepers.
        Die zitten niet bij het NKC, want dat kost veul te veul.. :wink: :mrgreen:
        Gebruikersavatar
        wingman01
        Berichten: 7546
        Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
        Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

        Re: NKC event - foutje bedankt!?



        Bericht door wingman01 »

        ik ga geen uitspraken doen over het NKC, laatst wel gekeken wat het kost , en ook daar zeg ik niks over.
        t,is wel lullig dat zo,n grote club met een redelijke contributie de boel niet op orde heeft blijkbaar, ik persoonlijk zou in de toekomst bedanken voor het lidmaatschap, en dan gaat het me niet om een stroompaal ja of nee, maar om het principe .
        Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
        Afbeelding
        Louis & Roeleen
        CAMPERCLASSICS.NL
        Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
        Gebruikersavatar
        de Guust
        Berichten: 20645
        Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
        Locatie: Thuis

        Re: NKC event - foutje bedankt!?



        Bericht door de Guust »

        Niek je zegt het precies goed.

        ik heb een tijd terug mijn zegje gadaan over heel dit gebeuren, naar aanleiding daarvan ook mijn lidmaatschap opgezegt.

        het is gewoon een opeenstapeling van blunders,

        meer ga ik er ook niet over zeggen, want dan kom ik negatief over aangaande de NKC, en dat is niet gewenst.
        gr de Guust
        Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
        Plaats reactie