Groene Umweltsticker en geen roetfilter!!

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Groene Umweltsticker en geen roetfilter!!



Bericht door de hoekies »

Op de "nieuwe" camper zit een groene umweltsticker en als ik het kenteken invoer krijg je de gegevens
over de camper en daar staat dat er geen roetfilter inzit.
Mijn eerste vraag : Hoe kan je een groene umweltsticker krijgen zonder roetfilter??? of heeft dit er niks mee te maken?
Mijn 2 e vraag : ik heb ergens gelezen dat een Fiat 2.2 multijet zonder roetfilter zuiniger loopt als met filter klopt dat ???
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
gerrit7
Berichten: 675
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:20
Locatie: duitsland

Re: groene umweltsticker en geen roetfilter !!!



Bericht door gerrit7 »

ik heb ook geen roetfilter maar kreeg toch een groene sticker
Iej bint pas oald as de keerskes meer kost as'n taarten
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: groene umweltsticker en geen roetfilter !!!



Bericht door hathi »

Wat v sticker U krijgt ligt aan de uitstoot v uw Camper trouwens ook uw Auto- Camperbelasting word geheven naargelang uitstoot!
Hans
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: groene umweltsticker en geen roetfilter !!!



Bericht door de hoekies »

hathi schreef:Auto- Camperbelasting
Zover ik weet betaal ik houderschapbelasting ( wegenbelasting van vroeger) en dat gaat op gewicht/soort brandstof/provincie maar als er nog een belasting is heb ik hem over het hoofd gezien 8)
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
gerrit7
Berichten: 675
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:20
Locatie: duitsland

Re: groene umweltsticker en geen roetfilter !!!



Bericht door gerrit7 »

Wat v sticker U krijgt ligt aan de uitstoot v uw Camper trouwens ook uw Auto- Camperbelasting word geheven naargelang uitstoot
dat eerste is zeker in mijn geval niet waar ik ben op de eerste reis naar Duitsland naar een willekeurig garage gegaan en daar een sticker aangevraagd. De mevrouw achter de bali vroeg alleen is het een nieuwe camper. inderdaad het is een nieuwe camper en ik kreeg gelijk een groene sticker. Helemaal niet op de papieren gekeken gewoon gekregen
Iej bint pas oald as de keerskes meer kost as'n taarten
Gebruikersavatar
fendje
Berichten: 1114
Lid geworden op: zo 16 dec 2007, 0:04
Locatie: Goirle

Re: groene umweltsticker en geen roetfilter !!!



Bericht door fendje »

Volgens mij heeft het gewoon te maken met de uitstoot van het bepaald type E-norm motor wat in je camper ligt,
en daaraan gekoppeld de uitstootnorm daarvan. Met betrekking tot die E-norm en uitstoot moet deze motor ook nog
na een bepaalde datum gefabriceerd zijn.
Daarop verkrijg/koop je volgens mij een bepaalde kleur sticker.

http://europa.eu/legislation_summaries/ ... 186_nl.htm

http://mysite.automotivecenter.nl/p-pro ... mering.pdf

grtz. Johan
Sommige dingen gaan wat minder als je ouder wordt,
behalve het vergeten, dat lukt steeds beter
loeki

Re: groene umweltsticker en geen roetfilter !!!



Bericht door loeki »

Maak er toch geen drama van en wees blij met een "groene" sticker
Dan mag je tenminste overal komen :lol:

Als je denkt een "gele" te moeten hebben, ga dan terug en zeg dat je een verkeerde heb en lever je "groene" terug in :bang:

Ben je tenminste even "heiliger dan de paus" geweest :bow:

Het gaat er tenminste allaeen maar om dat je er zich goed bij voelt, of niet soms :lol3: :lol3:
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: groene umweltsticker en geen roetfilter !!!



Bericht door Stieneke en Donald »

Even een vraagje tussendoor. Ik heb geen Umwelt sticker. Stel, ik wil door Duitsland naar bv Polen, Tsjechië of Oostenrijk rijden. Ik blijf op de Autobahn en soms eraf om te overnachten. Heb ik dan wel/geen sticker nodig?
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Jvdberg

Re: groene umweltsticker en geen roetfilter !!!



Bericht door Jvdberg »

Als je op de autobahn blijft niet.
Zie het onderstaande stukje, geleend van de anwb site.

Milieusticker niet nodig voor doorreis naar Oostenrijk of Zwitserland
Aangezien er geen autosnelwegen zijn in Duitsland die onderdeel zijn van een Umweltzone heeft u voor doorreis naar Oostenrijk of Zwitserland geen milieusticker nodig.
Er zijn wel B-wegen (Bundesstraßen) die tot de Umweltzone behoren. Bij diverse steden lopen de autosnelwegen over in zo'n B-weg waardoor iemand wel de Umweltzone inkomt. Voorbeeld hiervan is de stad München. Daar waar de autosnelweg dan overgaat in de B-weg kan wel een ringweg worden gevolgd (dit is meestal de doorgaande route) die niet tot de Umweltzone behoort.
Alle plaatsen waar een Umweltzone van kracht is, hebben borden aangebracht waarop dit is aangegeven. Alleen als een bord 'over het hoofd wordt gezien' en de autosnelweg wordt verlaten, bestaat de kans dat iemand een Umweltzone inrijdt.
Met name voor de situatie dat u onderweg wil overnachten, wil gaan tanken, of anderszins, kan het toch gewenst zijn om een Umweltplakette aan te schaffen. Immers met een Umweltplakette kan vrij worden doorgereden.

Overzichtskaart met de steden waar je de stikker voor nodig hebt
http://gis.uba.de/website/umweltzonen/index.htm
Jvdberg

Re: groene umweltsticker en geen roetfilter !!!



Bericht door Jvdberg »

Als je op de autobahn blijft niet.
Zie het onderstaande stukje, geleend van de anwb site.

Milieusticker niet nodig voor doorreis naar Oostenrijk of Zwitserland
Aangezien er geen autosnelwegen zijn in Duitsland die onderdeel zijn van een Umweltzone heeft u voor doorreis naar Oostenrijk of Zwitserland geen milieusticker nodig.
Er zijn wel B-wegen (Bundesstraßen) die tot de Umweltzone behoren. Bij diverse steden lopen de autosnelwegen over in zo'n B-weg waardoor iemand wel de Umweltzone inkomt. Voorbeeld hiervan is de stad München. Daar waar de autosnelweg dan overgaat in de B-weg kan wel een ringweg worden gevolgd (dit is meestal de doorgaande route) die niet tot de Umweltzone behoort.
Alle plaatsen waar een Umweltzone van kracht is, hebben borden aangebracht waarop dit is aangegeven. Alleen als een bord 'over het hoofd wordt gezien' en de autosnelweg wordt verlaten, bestaat de kans dat iemand een Umweltzone inrijdt.
Met name voor de situatie dat u onderweg wil overnachten, wil gaan tanken, of anderszins, kan het toch gewenst zijn om een Umweltplakette aan te schaffen. Immers met een Umweltplakette kan vrij worden doorgereden.

Overzichtskaart met de steden waar je de stikker voor nodig hebt
http://gis.uba.de/website/umweltzonen/index.htm
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: groene umweltsticker en geen roetfilter !!!



Bericht door de hoekies »

loeki schreef:Maak er toch geen drama van en wees blij met een "groene" sticker
Ik maak er geen drama van maar zag dat er geen roetfilter in zit en toch een groene sticker, ik dacht dat je alleen een groene kon verkrijgen met een auto met roetfilter zodoende.
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Ghia
Berichten: 1075
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 19:40

Re: Groene Umweltsticker en geen roetfilter!!



Bericht door Ghia »

Info:

Met een blauwe kentekenplaat heb je geen groene sticker nodig ;-)
Gebruikersavatar
paulus51
Berichten: 3097
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 21:21
Locatie: Arnhem

Re: Groene Umweltsticker en geen roetfilter!!



Bericht door paulus51 »

Ghia schreef:Info:

Met een blauwe kentekenplaat heb je geen groene sticker nodig ;-)

nou , dan een blauwe kenteken plaat laten maken !!! :bow: :bow: :bow:
Goed kijken is de kracht van het zelf doen

leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
familie Woefkes
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 11:28
Locatie: Antwerpen (B)

Re: groene umweltsticker en geen roetfilter !!!



Bericht door familie Woefkes »

Stieneke en Donald schreef:Even een vraagje tussendoor. Ik heb geen Umwelt sticker. Stel, ik wil door Duitsland naar bv Polen, Tsjechië of Oostenrijk rijden. Ik blijf op de Autobahn en soms eraf om te overnachten. Heb ik dan wel/geen sticker nodig?
Nee, een sticker heb je alleen nodig om in het centrum van bepaalde steden te komen (bv Keulen, Hannover....)- plekken waar je normaal al niet met een camper komt.
Een sticker is niet nodig buiten die stedelijke gebieden en zeker niet op de snelwegen en de boerebuiten.
Ik weet nog alles wat ik niet vergeten ben
Plaats reactie