Foto's carport/camperport

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Roel964

Bericht door Roel964 »

Bluesmobiel schreef:Ik vind dit een leuk onderwerp. Ben geen angsthaas en vind vaak waarschuwingen op Internet beetje overtrokken maar als ik een mooie foto van mijn camper (die buiten gestalt staat onder een afdak) zou plaatsen, dan zou ik toch op zijn minst het kenteken op de foto even onleesbaar maken....
Mvg
Ron
Want anders.... ????
En als je op een camperplek staat of op een camping dan haal je je nummerplaat eraf omdat anders....???
Misschien ben ik nou naïef maar leg me eens uit waar je bang voor bent
Dethleffs Integraal 6611 met 2 langsbedden en grote garage (2006)
Onze camper is inmiddels verkocht; nou dit huis nog en dan kunnen we emigreren naar Zuid-Frankrijk!
Afbeelding
Bluesmobiel

Bericht door Bluesmobiel »

Roel964 schreef:
Bluesmobiel schreef:Ik vind dit een leuk onderwerp. Ben geen angsthaas en vind vaak waarschuwingen op Internet beetje overtrokken maar als ik een mooie foto van mijn camper (die buiten gestalt staat onder een afdak) zou plaatsen, dan zou ik toch op zijn minst het kenteken op de foto even onleesbaar maken....
Mvg
Ron
Want anders.... ????
En als je op een camperplek staat of op een camping dan haal je je nummerplaat eraf omdat anders....???
Misschien ben ik nou naïef maar leg me eens uit waar je bang voor bent
Nogmaals, ik reageer vaak net als jij op mensen die het hebben over de "risico's" van Internet. Maar lijkt me dat adhv een kenteken toch vrij makkelijk een adres te achterhalen is...niet? en een camper die achter slot en grendel staat in een stalling is een wat moeilijker opject om te ontvreemden dan een camper die onder een carport staat...dat is immers vaak aan de openbare weg.

Ik breng dit naar voren omdat ik een aantal gevallen ken waarbij men iets te nonchalant met gegevens van dure motoren omging, bijvoorbeeld een motor te koop aanbieden en dan mensen thuis laten kijken...dag daarop was de motor weg uit de garage...of iemand die ik ken die in Utrecht in de buurt van automarkt woont. Als hij met zijn (dure) motor naar huis op Dinsdag (automarkt) rijdt moet ie altijd opleten dat er niet een auto met een bepaald buitenlands kenteken achter hem aanrijdt om te kijken waar hij woont. Is waar gebeurd.

Maar goed wellicht valt dat voor campers mee, ik zou zonder problemen een foto plaatsen van mijn camper in de carport, maar IK zou het kentenen eraf halen, wat een ander doet ...afijn....

Genoeg hierover

Ron
Elwood:
"It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses."
Jake:
".... HIT IT!"

Afbeelding
fokus

Bericht door fokus »

Bluesmobiel schreef:
Roel964 schreef:
Bluesmobiel schreef:I Maar lijkt me dat adhv een kenteken toch vrij makkelijk een adres te achterhalen is...niet?

als je een politiecomputer hebt wel,......anders?
ceterum censeo belgicam esse delendam
Transitje

Bericht door Transitje »

Rotec 590 schreef:
bverhees schreef:Of vergis ik me daar in?
Groet
Bert
Nee je hebt gelijk, boven de 2,20 meter moet je aanvragen en een blauwdruk tekening indienen. Uitgraven is ook een optie om onder de 2,20 te blijven. Je mag 1 meter diep uitgraven zonder vergunning.
JA, overal zijn regels voor in Nederland.

In België zijn de regels veel soepeler, gezien Fokus zijn carport tegen de grens met de buren mocht plaatsen. Bij ons moet daar een bepaalde ruimte tussen zitten.
Mijn carport, gebouwd met bouwvergunning, staat tegen de grens met de buren. Bij het gesprek met de commissie van de gemeente was dat geen enkel punt van gesprek. De buren hadden ook geen bezwaar hiertegen.
Groeten

Klaas
KAREL-RIA

carport

Bericht door KAREL-RIA »

Wij volgen dit met grote belangstelling. Wij hebben nl. vorig jaar een aanvraag ingediend, voor een carport.
We hebben een prima ruimte voor de camper aan de rechter kant van ons huis,kan aan de stroom en niemand heeft er last van, ook de buren niet.Alleen er zit geen dak op....
We hebben een aanvraag ingediend bij de gemeente,maar dit is vrij snel afgeketst, we mogen wel achter in de tuin,(wat niet kan), of mogen een carport maken voor de garage aan de linkerkant van ons huis. Maar dan kan de auto niet meer een de garage.
Hoe bereidwillig of fexibel kan een gemeente zijn. Oja het wordt wel gedoogd dat de camper staat.(zonder dak)

Henk en Ria en de schnauz.Karel.
PLUK DE DAG.
Rolf

Bericht door Rolf »

Die van ons heb ikzelf gebouwd, incl betonvloer nog geen 1000 euro.
Op de zij en achterkant heb ik betonijzeren matten vastgezet en bekleed met camouflagenetten (ben je gelijk "dicht" en op afstand net klimop) en klimop gepland welke nu de netten overwoekeren.
Gezien de afmetingen H 3 meter B 3 meter en 8 meter lang en het feit dat ie voor niemand in het zicht staat maar geen slapende honden wakker gemaakt :wink:
Roel964

Bericht door Roel964 »

NAMENS BernardT EEN FOTO VAN ZIJN CARPORT, GEBOUWD DOOR FIRMA VRIESWA UIT DOKKUM
Afbeelding
Het boeiboord moest zo van de gemeente...

Sorry Bernard, deze amateur krijgt de foto niet groter geplaatst. Iemand tips?
Dethleffs Integraal 6611 met 2 langsbedden en grote garage (2006)
Onze camper is inmiddels verkocht; nou dit huis nog en dan kunnen we emigreren naar Zuid-Frankrijk!
Afbeelding
rabt

Bericht door rabt »

Ik kwam er vandaag achter dat ik verkeerd ben ingelicht door de gemeente :( Vorige week kon ik nog gewoon mijn carport bouwen maar vandaag kwamen ze erachter dat de hoogte hoger was dan 3 meter en moet er een bouwvergunning komen. Daar zit ik niet op te wachten. Ik lees dat er diverse mensen de grond in gegaan zijn. Ik zal ook zo'n 30 cm moet zakken. Is een putje voldoende om het zwembad droog te houden? En weet iemand hoe ik het beste kan uitrekenen hoever voor de carport de inrit al om laag moet om de camper niet ergens op de helft van het dak klem te rijden? Het mooiste zou zijn dat de camper al op niveau staat voordat hij onder de carport gaat maar daar heb ik de ruimte niet voor. Heeft iemand nog ideeen.
Plaats reactie