Aankoop camper Moncayo verstandig??

Algemene campervragen en -opmerkingen.
pieterverlinden
Berichten: 1
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 9:43
Locatie: Beers
Contacteer:

Aankoop camper Moncayo verstandig??



Bericht door pieterverlinden »

Hallo kent iemand de camper Moncayo en heeft er ervaringen mee.

Hoor het graag.

Met groet,
Pieter.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek



Bericht door bertt »

Pieter,

Welkom hier. Ik ken deze camper alleen van naam. Het is volgens mij een in Spanje gemaakte camper. Die site kan ik niet openen????
Op campers.nl zie ik er wel een aantal.

Bert

Vast reageert er nog iemand die ze beter kent.
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:



Bericht door Inferno »

Hallo Pieter, welkom op dit forum!

Moncayo is best een bekend merk en het komt dacht ik uit spanje. Als je hier een beetje rondleest en de grondregels in acht neemt voor het aanschaffen van een nieuwe camper dan zou je beslagen ten ijs kunnen komen en enigszins beoordelen of de camper de je op het ook heb een goede keuze is.

Veel is afhankelijk van de leeftijd en staat van de camper.
Hymer572
Berichten: 761
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 20:59
Locatie: Apeldoorn

Moncayo



Bericht door Hymer572 »

Hoi ,
Een jaar of 4 geleden verkochten ze dit merk bij Hebotrading in giethoorn.
Heb er toen in gereden eerste inddruk was toen niet slecht .
En de mensen waren zeer aardig moet ik zeggen .
Hoe het nu zit weet ik niet maar je kan ff googlen .
Voor de duidelijkheid,ik heb geen conecties en of belangen bij dit bedrijf.

Succes .

John
Anneke F
Berichten: 1461
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:46
Locatie: Friesland/Zweden

Moncayo



Bericht door Anneke F »

:( :(

Je hebt een pb.

Ik zou hier foto's van de Moncayo kunnen plaatsen :evil: :evil:
Maar ben blij dat we deze ervaring hebben afgesloten.
Zie bewegende avator(laatste plaatje)
Laatst gewijzigd door Anneke F op vr 26 nov 2010, 8:33, 1 keer totaal gewijzigd.
jeanne-pe
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 22:36

moncayo



Bericht door jeanne-pe »

Hallo Pieter,

Sinds vandaag aangemeld op Camperforum!!! En omdat wij al ruim 4 jr. de trotse bezitter zijn van een MONCAYO even een reactie op je vraag.
Ons bevalt de camper goed, Fiat motor diesel 2.8, JTD, interieur kwalitatief goed (alle waar naar zijn geld!!!), Bustner-Hymer en mogelijk andere merken zullen kwalitatief beter zijn!!!!!!!
Fabriek v.d. Moncayo staat in Zaragossa (Spanje) ,wij hebben hem gekocht bij een dealer in Oisterwijk, ( N.Br.).
Het valt ons wel op dat we Weinig van dit merk tijdens onze (vele) vakanties tegenkomen. De camper van het merk Joint komt van dezelfde fabriek. 8)
succes, als je nog geen keuze hebt gemaakt!!
gr. Jeanne-pe
Gebruikersavatar
Ron en Marja
Berichten: 1092
Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 21:31
Locatie: Geen

Re: moncayo



Bericht door Ron en Marja »

jeanne-pe schreef:Hallo Pieter,

Sinds vandaag aangemeld op Camperforum!!! En omdat wij al ruim 4 jr. de trotse bezitter zijn van een MONCAYO even een reactie op je vraag.
Ons bevalt de camper goed, Fiat motor diesel 2.8, JTD, interieur kwalitatief goed (alle waar naar zijn geld!!!), Bustner-Hymer en mogelijk andere merken zullen kwalitatief beter zijn!!!!!!!
Fabriek v.d. Moncayo staat in Zaragossa (Spanje) ,wij hebben hem gekocht bij een dealer in Oisterwijk, ( N.Br.).
Het valt ons wel op dat we Weinig van dit merk tijdens onze (vele) vakanties tegenkomen. De camper van het merk Joint komt van dezelfde fabriek. 8)
succes, als je nog geen keuze hebt gemaakt!!
gr. Jeanne-pe
burstner is van de zelfde kwaliteit als de Moncayo, en is niet vergelijkbaar met een hymer
Hymermobil B 614 SL 2009 op C rijbewijs.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek



Bericht door bertt »

Ron of Marja,

Die laatste regel zal je door verscheidene niet-Hymer eigenaren niet in dank afgenomen worden. Ik ga me zeker niet bemoeien met een eventueel vervolg, maar enige arrogantie straalt wel van die regel af.

Bert
Gebruikersavatar
Ron en Marja
Berichten: 1092
Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 21:31
Locatie: Geen



Bericht door Ron en Marja »

bertt schreef:Ron of Marja,

Die laatste regel zal je door verscheidene niet-Hymer eigenaren niet in dank afgenomen worden. Ik ga me zeker niet bemoeien met een eventueel vervolg, maar enige arrogantie straalt wel van die regel af.

Bert
Ik zeg niet dat andere campers slecht zijn, integendeel. wij hebben trouwens ervaring met Burstner (caravan) waarvan het interieur niet al te best is.
Ik ben 2 jaar geleden bij de fabriek geweest, en dan schrik je toch wel van wat er voor materiaal er gebruikt wordt. het hout wordt er (waaibomenhout) op geschoten. De hymer die wij bezitten is 16 jaar oud, en ik kan nog steeds aan de kastdeurtjes hangen. Qua interieur kan de camper nog wel 16 jaar mee. alleen jammer dat het een Fiat is. Veel problemen er mee gehad. Maar er is een tijd geweest dat Hymer kwaliteitief ook achteruit ging, Nu schijnt het weer beter te gaan. Nieuwe directie.
Hymermobil B 614 SL 2009 op C rijbewijs.
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL



Bericht door Starline 660 »

bertt schreef:Ron of Marja,

Die laatste regel zal je door verscheidene niet-Hymer eigenaren niet in dank afgenomen worden. Ik ga me zeker niet bemoeien met een eventueel vervolg, maar enige arrogantie straalt wel van die regel af.

Bert
Volgens mij bedoelen ze dat die camper lang niet de kwaliteit van een Hymer haalt :wink:

Groet,

Sieb
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
Ron en Marja
Berichten: 1092
Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 21:31
Locatie: Geen



Bericht door Ron en Marja »

in het kort, ja dus
Hymermobil B 614 SL 2009 op C rijbewijs.
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

En daar is er weer één. pieterverlinden registreert, stelt 1 vraag en je ziet em niet weer terug. Gebeurt helaas veel te vaak de laatste tijd. :twisted: :evil:
Groeten Abe
Afbeelding
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....



Bericht door traveller630 »

Abe schreef:En daar is er weer één. pieterverlinden registreert, stelt 1 vraag en je ziet em niet weer terug. Gebeurt helaas veel te vaak de laatste tijd. :twisted: :evil:
Das wel een heel snelle ban........ :shock:
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen



Bericht door fokus »

Ik zou even wachten............'t zou wel eens kunnen dat Spaanse producten binnekort een stuk goedkoper worden!
ceterum censeo belgicam esse delendam
Plaats reactie